• 8.520.660 stemmen

Met onder meer: Matthias Schoenaerts, Reda Kateb en Sabrina Ouazani

Oorspronkelijke taal: Frans

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Frères Ennemis

Driss en Manuel groeiden beiden op in dezelfde stad, waar het gevoel om tot een regio te behoren veel sterker is dan tot een land, natie of een cultuur. Zo ook voor Manuel die zijn leven op die manier heeft opgebouwd. Driss daarentegen, vluchtte weg. Heden zullen beiden geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuzes. En voor beide mannen is er een prijs.

imageimageimageimage

Driss, captain of the narcotics squad

Imrane Mogalia, aka 'Tonton'

Mounia, Imrane's companion

Manon, Manuel's ex-companion

Head of the narcotics squad

Marc, narcotics squad

Fernandez, narcotics squad

Tarkus

Zolang hij niet in het Nederlands moet spelen zie ik Matthias Schoenaerts graag acteren.

Maar niet al de films waarin hij opdraaft zijn altijd goed, heb al vele goede dingen van de man gezien, zowel in het Frans als het Engels.

Maar deze film hoort er niet bij, vind het veel te saai en langdradig.

Heb me ermee verveeld.

avatar van schumacher

schumacher

Ik deel de mening van Tarkus hier.

Diene film mee die paarden van Schoendingens was herl goed maar den deze hier, njah en ik hou echt niet vd Franse taal.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Film over twee boezemvrienden die opgroeien in de Parijse Banlieues. De één kiest het rechte pad en gaat aan de slag bij de politie. De andere blijft hangen in de criminele sferen. Uiteraard worden ze met elkaar geconfronteerd. Been there done that voor het zoveelste uiterste speelduo.

Schoenaerts doet het voorts prima en gaat perfect door voor iemand met een grote mond, maar een klein hartje. Het contrast met de meer rustige Reda Kateb is cliché, maar wel geslaagd. Het is niet zo evident de banlieues te ontgroeien, laat staan als politieagent, toch wel de vijand van de gemeenschap. De broederlijkheid en eensgezindheid wordt door Oelhoffen goed weergegeven, zoals al in de eerste scène waarbij één van de vrienden vrijkomt uit de gevangenis. Onderhoudend dat wel, maar nergens echt memorabel.

avatar van K. V.

K. V.

Op goed geluk deze eens bekeken en het was niet mis, maar ook niet waw. De film duurde een beetje te lang, waardoor er sommige stukken wat minder waren. De cast deed het nochtans goed en visueel zat het ook wel snor. Het einde was nog verrassend.

Leuk om een keertje gezien te hebben, maar ben niet van m'n sokken geblazen.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted