Mayday: The Passenger Who Landed a Plane (2014)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Chris Martin
met John Wildey, John Cameron en de stem van Fi Glover

Deze documentaire vertelt het waargebeurde en wonderbaarlijke verhaal van een overgrootvader die zonder enige ervaring een klein vliegtuig landde nadat de piloot stierf. Zijn vriend en piloot kwam om het leven tijdens de vlucht. Hij had geen idee hoe een vliegtuig landt. Toch slaagde hij erin het toestel veilig aan de grond te brengen. Hij kreeg assistentie via de radio en hield het hoofd koel.

avatar van missl
Je volgt een man die geen piloot is maar die toch moet vliegen. Veel mensen hebben samen gewerkt om hem dit te leren. Wel een goed verhaal maar voor een docu een beetje saai.

avatar van mjk87
Mag dit een documentaire worden genoemd? Eerder een nieuwsflits van 15 seconden uitgerekt tot drie kwartier. Niet heel boeiende materie, vooral omdat de uitkomst bekend is en het allemaal weinig bijzonder in beeld wordt gebracht. Veel pratende hoofden (hou ik niet zo van) en veel beelden met steds herhaling om maar de duur te rekken, zoals veel van die afleveringen op National Geographic ook hebben. Af en toe nog wel goede muziek. En die amateurpiloot heeft opvallend gele tanden. 1,5*

mjk87 schreef:

Uhm, pratende hoofden, dat is t vrijwel altijd bij een docu haha

avatar van mjk87
Jeffrey050 schreef:

Uhm, pratende hoofden, dat is t vrijwel altijd bij een docu haha

Te vaak helaas, maar genoeg documentaires die zonder of nauwelijks pratende hoofden hebben. Surplus: Terrorized Into Being Consumers (2003) en El Bulli: Cooking in Progress (2010) bijvoorbeeld, om er maar even twee te noemen.