Pet Names (2018)

Komedie / Drama

geregisseerd door Carol Brandt
met Meredith Johnston, Rene Cruz en Stacy Parish

De vroegtijdige schoolverlater Leigh draagt de zorg op zich over haar zieke moeder. Bij toeval kruist haar pad dat van haar ex Cam en samen gaan ze kamperen. Al gauw voelt het weer zoals vroeger, maar de tijd heeft nog niet alle pijn geheeld. Op hun trip maken ze van alles mee, maar de vraag rest of hun reis hen terug dichterbij elkaar brengt of hen net voorgoed uit elkaar drijft.

avatar van Mr Thee
Succesvolle indie
Al was dit niet helemaal mijn film, toch heb ik veel ontzag en waardering voor de regisseur en deze sfeervolle film. Tijdens IFFR ‘19 vertelde Brandt dat haar ‘kleine’ film een waar succes is geworden. Ze is er nog verbaasd over en heeft haar crew “kunnen betalen...dat was fantastisch”. Inmiddels is de film dus te zien geweest op SXWX en nu ook in Rotterdam.

Colab van de toekomst
Meredith Johnston schreef het script en samen met regisseur Brandt ontstond in 16 dagen een film die 12.000 dollar heeft gekost. Een product geschreven naar aanleiding van het persoonlijke verhaal van Meredith, met zo nu en dan rake improvisaties denk aan de stukjes aan het kampvuur met gitaar, het simpele verhaal en de komische stukken denk aan de opzichter . Maar ook: de sound en een uitstekende setting op een kampeelplaats in Wisconsin, waar Brandt zelf vandaan komt. Waar voor mij de schoen wringde? Enerzijds liet ik me wel meeslepen met Leigh en haar zieke moeder, anderzijds irriteerde het gedraaikont van het voormalige stelletje me gewoon te veel. Her kwam me soms wat gemaakt over. Nu heb ik niet zo’n hipster allergie (ja die term is niet van mij), maar voor de kijkers die dat wel hebben: wees gewaarschuwd. Al met al: leuk, mooi, gevoelig en komisch genoeg voor een fijne terugblik.

+ Meredith Johnston en Carol Brandt; schrijf die namen maar op...er komt meer van hen...