Josie (2017)

Drama / Thriller

geregisseerd door Eric England
met Sophie Turner, Dylan McDermott en Jack Kilmer

Hank leidt een kleurloos bestaan in een motel in een klein stadje, waar hij zijn dagen doorkomt als visser en parkeerwacht op een middelbare school. Hij koestert met demonen uit zijn verleden, waardoor persoonlijk contact met zijn buren zoveel mogelijk vermijdt, maar daar komt verandering in wanneer de 21-jarige Josie een kamer huurt in hetzelfde motel. De twee blijken het goed met elkaar te vinden, maar wanneer Josies klasgenoot (en Hanks plaaggeest) Marcus zijn interesse in Josie toont, nemen de spanningen ernstig toe.

meneerknoop schreef:
Wel aardig op zich. Sophie Turner zeer charmant. Maar de film wist me niet echt te verassen. Heel jammer dat ik vrij snel in het verhaal al door had dat Josie haar vader wou wreken, en naarmate de gevangenisgeschiedenis van Hank naar boven kwam was het al helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zat. lag er allemaal iets te dik bovenop.

Ja ik had het ook snel door..ik was ook niet verrast.

avatar van Thomas83
Die scènes met Hank en Josie gaven me echt een ongemakkelijk gevoel. Wat de film vrij lang interessant houdt is hoe geheimzinnig die twee zijn, maar zodra Hank wat over zijn verleden loslaat is het wel duidelijke welke kant het allemaal op zal gaan. Wel sterk spel van Turner, McDermott en Kilmer. 3.0*.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Bericht met persoonlijke aanval verwijderd.

avatar van Daan258
Vond het maar een saai werkje

Kan dit ook absoluut geen thriller noemen. Het krabbelt allemaal zo langzaam voort en ondertussen gebeurd er helemaal niks. Ook nog is vreselijk voorspelbaar allemaal. Vanaf de eerste keer dat Hank hallucineert over de gedetineerde man weet je natuurlijk gelijk al dat dit de vader van Josie was en Hank bij de doodstraf aanwezig was. Daarom was het eind ook helemaal geen verrassing, dus verder valt er dan niet veel leuk om naar te kijken.

avatar van DjFrankie
Met plezier gekeken. Sansa in een heel andere rol. Geheimzinnigheid is het sleutelwoord hier.

avatar van Grindhouse62
Dit is weer eens zo'n film waar je met gemengde gevoelens naar begint te kijken en dat je aangenaam verrast word, dat het een fijne film is die je aandacht blijf vast houden en niets prijs geeft tot het einde Ik heb deze aardige film zojuist op Netflix gezien. 3.0 van mij.

avatar van perceived
Heel aardige film die een stuk beter was geweest als het minder voorspelbaar was. De ontknoping zie je van verre al aankomen. Weinig spannends aan dus, maar op zich wel een leuk tussendoortje. Kleine voldoende.

avatar van Baboesjka
De sfeer en de omgeving bevielen mij wel, helder beeld en een redelijk vermakelijk verhaal. Prima acteerwerk. Echter miste ik een spannende opbouw naar de ontknoping. Het kwam voor mijn gevoel vrij plotseling tot een einde, en het deed mij weinig. Ik had niet zien aankomen dat het zo zou lopen, maar een grote verrassing vond ik het ook niet. Kleine voldoende. 3*