Andið Eðlilega (2018)

Alternatieve titel: And Breathe Normally

IJsland / Zweden / België

geregisseerd door Isold Uggadottir
met Kristín Thóra Haraldsdóttir, Babetida Sadjo en Patrik Nökkvi Pétursson

Lara leert de kneepjes van het vak als grensbewaakster op een luchthaven. Ondanks de financiële moeilijkheden poogt ze haar zoontje Eldar onder de beste omstandigheden op te voeden. Op een dag bemerkt Lara een verdacht paspoort, waarna de eigenares genaamd Adja wordt vastgehouden. De vluchtelinge uit Guinea-Bissau raakt aan de praat met Lara en hun wegen kruisen elkaar vaker. Ondanks hun culturele verschillen vormen ze een band. Maar wat wanneer Lara voor een belangrijke dilemma komt te staan?