• 8.605.033 stemmen

Met onder meer: Dan David, Matthew Wiechert en Carson Block

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The China Hustle

"There are no good guys in this story."

Een Wall Street-overvalverhaal over een zich nog steeds ontvouwend financieel misdrijf zo groot, dat het de kracht heeft om al onze portefeuilles te beïnvloeden. Beleggers in de marge van de financiële wereld zoeken koortsachtig naar nieuwe alternatieven voor hoogrendement investeringen op de wereldmarkten en hebben een goudmijn gevonden in China. Maar wanneer een belegger een enorm netwerk van fraude ontdekt, wordt al het andere in twijfel getrokken. De documentaire van Jed Rothstein luidt de alarmbel over de behoefte aan transparantie in een steeds meer gedereguleerde financiële wereld door diegenen te volgen die werken aan het blootleggen van de grootste overval waarvan nog niemand heeft gehoord.

imageimage

Social Media

Onderhond

Boeiend.

Niet zozeer omdat er weer een schandaal dreigt op de financiële markt. Het vorige is amper 10 jaar oud en daar worden nog steeds docus en films over gemaakt, dus een nieuw schandaal is eigenlijk niet zo heel interesssant. Wel welke richting deze docu af en toe neemt.

Uiteraard wordt het schandaal uit de doeken gedaan en wordt daar het meeste aandacht aan besteed. Er is weer een hoop technisch gebabbel of hoe de financiële markt werkt en hoewel het tijdens de docu allemaal best duidelijk klinkt, is het niet iets wat lang in mijn brein blijft vaststeken zo blijkt. Ik kan na dit soort docus de scams nooit voortvertellen in ieder geval.

Maar leuker zijn de zijpaadjes, die ingaan op de reden waarom dit zo snel opnieuw kon gebeuren. Niet dan men daar écht werk van maakt, maar links en rechts wordt er toch wat aandacht aan gegeven. En niet zozeer erg specifieke zaken, want die doen er ook niet zo toe. Wel hoe en waarom we bepaalde systemen opzetten en hoe die vanaf het begin al kwetsbaar zijn, simpelweg omdat de mens nu eenmaal graag datzelfde soort systemen weet te omzeilen.

Zat best goed in elkaar allemaal, qua onderwerp niet zo heel origineel, qua richting wel.

avatar van MovieHolic

MovieHolic