Dear Dictator (2017)

Alternatieve titel: Coup d'Etat

geregisseerd door Lisa Addario en Joe Syracuse
met Michael Caine, Katie Holmes en Odeya Rush

De zestienjarige Amerikaanse Tatiana Mills heeft Anton Vincent als penvriend, een beruchte Brits-Caraïbische dictator van een eilandstaat. Wanneer het volk zich tegen hun leider keert, zoekt Anton zijn heil bij Tatiana, waar hij mag verblijven. Hij wordt een soort grootvader voor haar en ontwikkelt een band met haar moeder Darlene. Wanneer Anton zich met het schoolleven van Tatiana bemoeit, ontpopt zij zich langzaamaan tot een rebel.

Bwahah, klinkt wel goed.

avatar van BlueJudaskiss
Leuk dat Katie weer wat meer gaat doen!

avatar van pat1984v
In potentie had dit best een leuke film kunnen zijn. Maar naast dat dit verhaal toch al een beetje cliche is, waren er nauwelijks vernieuwende ideeën verwerkt. Matig acteerwerk en humor dat de plank behoorlijk misslaat maakt de film niet goed.

Dominootje
Hmm had meer verwacht met Caine.. Helaas viel de humor niet altijd goed en was het eerder negatief lachwekkkend..

avatar van schumacher
Slechte en rare film vond ik.
Tijdverspilling ondanks een paar bekende namen.
Sla deze maar snel over want komedie noemen ze dit? Hug?
Ik zat me vrij snel te vervelen ook waardoor ik er geen zin meer in had.
Film slaat werkelijk nergens op.

Na eerst de slechte recensies hier gelezen te hebben, dacht ik dat dit misschien best nog enigszins mee kon vallen....Niet dus, zeer beroerde poging tot het maken van een film, bijna kleuterklasniveau. Pijnlijk onleuke komedie, ik geloof dat ik binnen vier maanden al de vreselijkste film van 2018 heb mogen zien. Caine is een held, maar hier als een Fidel castro achtige dictator met engelse tongval, speelt hij zonder twijfel zijn miserabelste rol ooit. Slecht geschreven ook dit personage, een dictator die mensen martelt en executeert toch neerzetten als een sympathieke man...je moet maar durven. Katie Holmes ziet er nog steeds strak uit, maar kan niet acteren en heeft zichtbaar geen aanleg voor een komisch bedoelde rol. Dat laatste kan niet gezegd worden van bijrol spelers Biggs(American Pie) en Green(Austin Powers) maar beide voormalige belhamels zijn oud geworden en krijgen van het falende regisseursduo niet de kans hun carrière nieuw leven in te blazen. Snel vergeten dit misbaksel, welk overduidelijk ook niets mocht kosten, dat zoiets nog kan anno 2018.

Zag trouwens bij de aftiteling dat er 2016 vermeld stond als jaar dat deze gedraaid is . Heeft blijkbaar erg lang op de plank gelegen. Begrijpelijk, en eigen had hij beter nog steeds op die plank kunnen liggen .

avatar van blurp194
Het is maar zo af en toe dat er een komedie langskomt waarin het gewoon lukt om leuk te zijn - meestal blijft het er bij dat je het gevoel krijgt dat de schrijvers in een deuk lagen, maar dat het niet echt helemaal gelukt is om dat over te brengen. Nu dus wel, en met precies de goeie cast om dat te laten werken op het grote doek. Heerlijk flauwe grappen en absurde situaties. Hilarisch, de dictator die Michael Caine hier neerzet, met het foute Engelse accent dat hem wellicht het beste afgaat - als er al een zwakte in zijn acteren te bekennen is, dan is het wel zijn accent en dictie. Prettig samenspel met de dames Holmes en Rush die genoeg tegenwicht leveren. En het idiote verhaal werkt goed genoeg om de aandacht vast te houden.

Leuke soundtrack ook.