Puzzle (2018)

geregisseerd door Marc Turtletaub
met Kelly Macdonald, Irrfan Khan en David Denman

Agnes is een moeder wiens leven draait om de zorg van haar gezin, wat voor haar omgeving maar al te vaak als vanzelfsprekend wordt gezien. Haar leven neemt een andere wending wanneer ze de passie voor het puzzelen ontdekt. Ze komt in een geheel nieuwe wereld terecht en doet ervaringen op waar ze voordien alleen maar van zou kunnen dromen.

avatar van badfans69
'Puzzle' Review - Variety

Remake van Rompecabezas (2009)

avatar van Alathir
Je zou het misschien niet verwachten maar deze film over puzzels was nog wel aardig interessant. Het gaat dan niet zozeer over het puzzelen an sich, maar over een zichzelf wegcijferende huisvrouw die op zoek is naar haar eigen geluk en het helemaal gehad heeft met de sleur van iedere dag. Ze zoekt haar eigen talent en vindt die ook via een cadeau. Je raadt het al het is een puzzel.

Puzzle gaat over het personage dat vaak onbelangrijk is in een film. De supporting wife zeg maar, een bijrolletje dat veelal niet verder komt dan het eten op tafel te zetten en een snelle kus. Het is een kleine maar sympathieke film. De romance werkt wel niet maar verder stoorde ik me daar niet veel aan Waarschijnlijk niet direct een film die ik thuis zou opzetten maar op het filmfestival ontdek je nu eenmaal nieuwe dingen.