So Fine (1981)

Alternatieve titel: Met de Billen Bloot

geregisseerd door Andrew Bergman
met Ryan O'Neal, Jack Warden en Mariangela Melato

Boekenwurm en literatuurdocent Bobby Fine wordt door zijn wanhopige vader, een kledingfabrikant die grote schulden heeft bij de beresterke nachtclubeigenaar Mr. Eddy, ingehuurd in de hoop dat hij de zaak kan redden. Bobby heeft echter totaal geen verstand van de modewereld en begeeft zich ook nog eens op gevaarlijk terrein, wanneer hij ingaat op de avances van Mr. Eddy's flirterige echtgenote.

avatar van davidov
droge rol van richard kiel...bijna dezelfde rol die hij had als JAWS in zijn 2 bond films... 2*

avatar van mrklm
Goed gecaste screwball-komedie met Ryan O'Neal als boekenwurm Bobby Fine die de kledingzaak van zijn vader [Jack Warden] moet zien te redden van de financiële ondergang en diens schuldeiser Mr Eddy [Richard Kiel]. Het feit dat Bobby de ballen verstand heeft van mode en dat Mr Eddy's echtgenote [Mariangela Melato] hem probeert te verleiden lijkt de problemen alleen maar te vergroten. Totdat Bobby bij toeval een moderage weet te ontketenen.

Razendsnelle farce zit vol geniale ideeën en geeft Richard Kiel (vooral bekend als Jaws, de legendarische Bondschurk uit The Spy Who Loved Me en Moonraker) de beste rol uit zijn carrière. Het is een film vol komische hoogtepunten, maar de beste momenten komen wanneer Mr Eddy na een desastreus avondje flipperen iets te vroeg thuis komt en in de finale die uitmondt in een nogal onconventionele uitvoering van Otello - de opera, welteverstaan.