On the Edge of Life (2017)

Alternatieve titel: Ala Hafet Alhayat

Syrië
Documentaire

geregisseerd door Yaser Kassab

Op het moment dat de Syrische burgeroorlog de binnenstad van Damascus bereikte, zijn filmmaker Yaser Kassab en zijn vrouw Rima naar Libanon gevlucht. Toen ze daar te horen kregen dat Yasers broer in Aleppo was overleden, reisden ze door naar Turkije. Anderhalf jaar lang woont het koppel op een afgelegen en verlaten plek waar niets te doen is, behalve wachten en rouwen. Met hun hoofd zijn Yaser en Rima bij hun familieleden die Syrië niet wilden verlaten. Ze hebben contact via haperende Skype-verbindingen en gebarsten smartphone-schermpjes.