Le Lion Est Mort Ce Soir (2017)

Alternatieve titel: The Lion Sleeps Tonight

Frankrijk / Japan

geregisseerd door Nobuhiro Suwa
met Jean-Pierre Léaud, Pauline Etienne en Arthur Harari

Jean, een acteur die achtervolgd wordt door het verleden, vestigt zich stiekem in het verlaten huis waar ooit de grote liefde van zijn leven woonde, Juliette. Tegelijkertijd ontdekt een stel lokale jongeren, dat de ambitie heeft om filmmakers te worden, het huis dat het perfecte decor zou kunnen worden voor hun volgende horrorfilm. De acteur en de jongeren komen vroeg of laat oog in oog met elkaar te staan.

avatar van Verhoeven
Duimen voor het IFFR!