Acrimony (2018)

Alternatieve titel: Tyler Perry's Acrimony

Drama / Thriller

geregisseerd door Tyler Perry
met Taraji P. Henson, Lyriq Bent en Crystle Stewart

Melinda is trouw aan haar man Robert. Wanneer ze erachter komt dat dit niet geheel wederzijds is, voelt ze zich verraden. Hij is namelijk verloofd met een andere vrouw. Melina besluit in actie te komen en al snel zal hij haar woede ondervinden.

avatar van Zandadder
Fijn die langzaam opborrelende boiling points

avatar van nadrin
The voice over is storend

avatar van nadrin
Maar behalve dat valt de film goed mee. Veel humor ook

geweldige film, wat een kl....z die vent zeg. Begrijp haar wel:D

Meer drama dan thriller. Pas de laatste 10 minuten ontstaat er een wat ongeloofwaardig thriller elementje. Verder is "Acrimony" vooral een goed vertolkt relatie drama vol met vooral misverstanden en frustraties als ingredienten.En verregaande jaloezie. Het knappe van deze film is dat je voor beide karakters symphatie krijgt. Hierdoor sleept dit drama je mee en verveelt de film geen seconde ondanks dat deze twee uur duurt. De plotselinge gewelddadige finale slaat de plank een beetje mis. Wat mij betreft een half puntje aftrek. 3.5*/4*

avatar van Imane10
Wauw! Een film die je van begin tot eind blijft bekoren. Taraji P. Is echt een geweldige actrice. Door de voice over merkte je hoeveel emotie ze in haar stem heeft. Ze komt zo puur over dat ik nu in elke film waar zij in speelt met medelijden op haar terugblik. Wat was dat een valse streek zeg! Zo zie je maar weer hoe een vrouw slachtoffer kan worden van woorden zonder daden. Het zit ‘m echt in de rol van Taraji en zij verdient echt de dikke 5 sterren. Ik had alleen een zoetere wredere wraak in gedachte en dat stelde wel teleur op het einde.

Maar al goed. Zeker een aanrader en een eye opener deze film

avatar van Pazmaster
Grappig dat door sommige van mijn voorgangers hier de vrouw als slachtoffer wordt gezien, ik zie het toch heel anders, maar dat is wellicht omdat ik een man ben. Anyhow, wel een vermakelijk verhaal dat geen moment verveeld, wel jammer van de ietwat irritante voice over. Verder speelt de cast ook gewoon naar behoren, Henson doet het goed als feeks al was het einde wel een beetje too much. Maar al met al toch een leuk filmpje.

avatar van bjerik76
heel erg jammer dat het als een dagboek allemaal word verteld.
Als dat gekwek ertussendoor was weggelaten zou ik het veel aangenamer vinden om naar te kijken.

echt een thriller word het niet, pas de laatste 10 minuten word er wat heen en weer gerend en gesprongen, wat overigens allemaal enorm overdreven is, en hoe ik me enorm afvraag hoe het in godsnaam kan als je in de zee valt vanaf een boot, koppie ondergaat, en er 5 minuten in blijft dobberen, je ineens weer incl droge jurk, droog kapsel zonder enige druppel aan boord kan komen....
helaas, op dat moment was ik er helemaal klaar mee, maar toen was de film ook 2 minuten daarna ook afgelopen.

en eigenlijk zie ik de personages beide als slachtoffers, ik kon me op zich in beide inleven en begreep hun gevoelens wel. een film zonder echte winnaars of verliezers, goede of slechte personages.
dit herken ik ook wel veel rondom mij heen en op de werkvloer.

het lag zeker niet aan de cast.

Goede film die van het begin tot einde bleef boeien, kan mij goed inleven in de personages..

Geld is vanaf de start een erg belangrijke leidraad in de film en tevens een gelukmeter... toen het geld helemaal op was en er geen uitweg was, was tevens de liefde uitgedoofd.. Vraag mij ook af hoe zij had gereageerd als hij met de dame in kwestie ging trouwen maar hij blut was...

avatar van Flavio
Flavio (moderator)