• 8.554.457 stemmen

Geregisseerd door: Kay Cannon

Met onder meer: Leslie Mann, John Cena en Ike Barinholtz

Releasedatum: 19 april 2018

Plot Blockers

"Teens out to have fun. Parents out to stop it."

Drie tienermeisjes sluiten een pact om hun maagdelijkheid te verliezen tijdens het aankomende schoolbal. De ouders van hen komen echter achter hun plan. Samen lanceren ze een geheime nachtelijke operatie om te voorkomen dat de tieners hun overeenkomst verzegelen.

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een paar leuke grappen maar het is wat aan de brave kant en het moraaltje helpt ook niet echt mee. Ook het prom night gebeuren is veel te voor de hand liggend, een andere setting had de film niet misstaan denk ik. Mann en Barinholtz vond ik best leuk spelen, Cena eigenlijk niet zo. Goed voor een paar keer een kleine glimlach maar geen voldoende waard.

avatar van max cady

max cady

Leuk wil het maar niet worden ...

avatar van schumacher

schumacher

Vermakelijke film met slechts een paar lachmomentjes, leuke film, meer niet.

avatar van IH88

IH88

“This is so messed up. Did your dad try to stop you when you wanted to lose your virginity?”

“He was too busy high fiving me.”

Eén van de betere komedies sinds lange tijd. We volgen eigenlijk twee verhaallijnen, die van de ouders en die van hun kinderen, en beide werken erg goed. Ik heb veel moeten lachen om de acties van de personages, en dan heb je als komedie eigenlijk de strijd al gewonnen.

Mann en Barinholtz zijn komedie-pro’s, maar vooral Cena en de jonge Viswanathan verrassen met hun komische talenten. De humor is grof en expliciet, maar op het laatst wordt het ook wat sentimenteler en emotioneler. Meestal ben ik daar geen fan van, maar hier werkte het wel omdat je begrijpt waarom de ouders het moeilijk hebben met het loslaten van hun kinderen. En waarom de kinderen eindelijk van hun vrijheid willen genieten.

BBarbie

Ik heb al heel wat films gezien waarin een prom night als decor dient. Voor zover ik mij kan herinneren is dit evenwel de eerste waarin verontruste ouders het vermetele plan opvatten te voorkomen dat hun dochters tijdens dat gebeuren hun maagdelijkheid verliezen. Really?

De film kent naast een handvol aardige momenten evenzoveel scènes, die pijn doen aan de ogen en ontstijgt daardoor over het geheel genomen nauwelijks de middelmaat.

scorsese

Matige film waarin drie beste vriendinnen besluiten gelijktijdig hun maagdelijkheid te verliezen tijdens het schoolbal. Een prima en simpel concept voor een komedie als deze. De voorspelbaarheid is op zich niet erg, maar het sentimentele einde daarentegen wel. Gelukkig valt er wel genoeg te lachen om de platte humor. Verrassend genoeg is John Cena het leukst van de cast. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag in de bib en ook eens meegepikt. Ik had hier weinig verwachtingen en gelukkig, want het was toch allemaal niet zo bijzonder. Qua humor had ik toch wel wat meer verwacht, gelukkig zag de film er prima uit.

Niet zo bijzonder.

avatar van Daan258

Daan258

Wat een saaie hap.

De trailer ziet er super vermakelijk en grappig uit maar wat was de film triest zeg.

Heb nergens kunnen lachen en het verhaal stelt ook totaal niets voor.

avatar van coumi

coumi

Best grappig, maar je moet er wel een beetje voor in de stemming zijn. Eén hilarisch gegeven, bemoeizuchtige ouders die hun opgroeiende kids maar niet met rust kunnen laten, en daaromheen een flink aantal leuke en een redelijk aantal onleuke sketches. Schreeuwerig, hoog tempo en nogal grof, en ja, de viezige kots scènes zitten er ook weer uitgebreid in. Afkomstig uit de koker van de altijd de grens van het toelaatbare op zoekende komiek Seth Rogen, en niet het slechtste wat hij heeft afgeleverd. Het helpt dat de drie hoofdrolspelers enthousiast spelen en geen moeite hebben zichzelf voor gek te zetten. Mann is van hen de charmanste, actieheld Cena de gedurfste, en Barinholtz de meest irritante. Leuk om een keer te zien, niet hoogstaand, maar goed te doen.

avatar van martijn011

martijn011

Komedie die op meerdere vlakken de plank volledig misslaat.

Allereerst leek het wel alsof de makers alle maatschappelijke discussies van de laatste tijd in de film wilden verwerken. Er moeten homo's in, lesbiennes en alle mogelijke huidskleuren zijn er op de meest idiote manieren ingepropt. Nee wat dat betreft kan ik de komedies van pakweg tien tot twintig jaar beter waarderen. Toen waren ze nog bezig met goede grappen en komische situaties in een film verwerken in plaats van bovenstaand geneuzel.

Want echt een goede grap kent deze anderhalf uur durende film niet. De cast kan er weinig aan doen, die hebben achterlijke rollen zonder ook maar enige potentie. John Cena vond ik nog het best en dat zegt een heleboel.

Dit is letterlijk en figuurlijk een slap aftreksel van hoe een komedie moet zijn.

avatar van Rob robson

Rob robson

Zeker het kijken waard

Hij heeft een paar hilarische momenten waar je om blijft lachen zelfs als de film is afgelopen.

John cena doet het goed.

Wat mij betreft zijn de naakt scenes overbodig.

2.5 van de 5

avatar van Alathir

Alathir

Nog wel ok. Soms is het wel grappig en het verhaal kan er zeker ook nog mee door. Er zitten wel wat maatschappelijke thema's in dit een beetje teveel door je strot geramd worden. Nu goed daar moet je maar doorkijken, echt storen deed het mij niet maar het valt wel op. Gina Gershon die hier gevraagd wordt om gewoon even van bil te gaan en wat naakt en geblinddoekt door het huis loopt. Nu goed ze mag van mij nog altijd gezien worden maar ik stel me er wel vragen bij dat ze dit dan juist aanneemt van rol. Een film voor de liefhebbers van American Pie of The Hangover denk ik.

avatar van mikey

mikey

3 40ers proberen de maagdelijkheid van hun dochters te conserveren omdat maagdelijkheid het kotsbaarste bezit is aldus Oprah Winfrey. Eerst trouwen met Jezus, totdat je gaat trouwen met je man op aarde en dan pas mag je het doen zonder voorbehoedsmiddelen.

Schijnbaar nog steeds heel belangrijk in reli-Amerika. Verder heel erg preuts maar de ouwe idioten moeten voor de seksgrappen zorgen die juist weer heel onsmakelijk en ongemakkelijk waren. Het 3tal ouders hebben 0,0 chemie. Raar genoeg heeft Cena meer komisch talent dan Mann. Over Mann gesproken misschien is deze film beter te pruimen wanneer nagesynchroniseerd op de Duitse tv.

avatar van ZAP!

avatar van mikey

mikey

ZAP! schreef:

Bewuste spelfout?

nee, maar bewust laten staan

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2057 berichten

de stukjes met de 3 ouders waren elke keer wel het leukste, de stukjes van de tieners hadden ook wel komischer / absurder mogen zijn.

avatar van Kooiker

Kooiker

Gewoon leuk in al zijn lompheid, maar ook met enige diepgang juist bij de pubers en helemaal niet bij de ouders . Ouders worden over de top geparodieerd. De kinderen blijken volwassener te zijn dan de ouders,