Blockers (2018)

geregisseerd door Kay Cannon
met Leslie Mann, John Cena en Ike Barinholtz

Drie tienermeisjes sluiten een pact om hun maagdelijkheid te verliezen tijdens het aankomende schoolbal. De ouders van hen komen echter achter hun plan. Samen lanceren ze een geheime nachtelijke operatie om te voorkomen dat de tieners hun overeenkomst verzegelen.

• vanaf woensdag 24 oktober te huur

avatar van Pazmaster
Een paar leuke grappen maar het is wat aan de brave kant en het moraaltje helpt ook niet echt mee. Ook het prom night gebeuren is veel te voor de hand liggend, een andere setting had de film niet misstaan denk ik. Mann en Barinholtz vond ik best leuk spelen, Cena eigenlijk niet zo. Goed voor een paar keer een kleine glimlach maar geen voldoende waard.

avatar van max cady
Leuk wil het maar niet worden ...

avatar van schumacher
Vermakelijke film met slechts een paar lachmomentjes, leuke film, meer niet.

avatar van IH88
“This is so messed up. Did your dad try to stop you when you wanted to lose your virginity?”
“He was too busy high fiving me.”

Eén van de betere komedies sinds lange tijd. We volgen eigenlijk twee verhaallijnen, die van de ouders en die van hun kinderen, en beide werken erg goed. Ik heb veel moeten lachen om de acties van de personages, en dan heb je als komedie eigenlijk de strijd al gewonnen.

Mann en Barinholtz zijn komedie-pro’s, maar vooral Cena en de jonge Viswanathan verrassen met hun komische talenten. De humor is grof en expliciet, maar op het laatst wordt het ook wat sentimenteler en emotioneler. Meestal ben ik daar geen fan van, maar hier werkte het wel omdat je begrijpt waarom de ouders het moeilijk hebben met het loslaten van hun kinderen. En waarom de kinderen eindelijk van hun vrijheid willen genieten.

Ik heb al heel wat films gezien waarin een prom night als decor dient. Voor zover ik mij kan herinneren is dit evenwel de eerste waarin verontruste ouders het vermetele plan opvatten te voorkomen dat hun dochters tijdens dat gebeuren hun maagdelijkheid verliezen. Really?
De film kent naast een handvol aardige momenten evenzoveel scènes, die pijn doen aan de ogen en ontstijgt daardoor over het geheel genomen nauwelijks de middelmaat.

Matige film waarin drie beste vriendinnen besluiten gelijktijdig hun maagdelijkheid te verliezen tijdens het schoolbal. Een prima en simpel concept voor een komedie als deze. De voorspelbaarheid is op zich niet erg, maar het sentimentele einde daarentegen wel. Gelukkig valt er wel genoeg te lachen om de platte humor. Verrassend genoeg is John Cena het leukst van de cast. Een kleine 3.0 sterren.