Life of the Party (2018)

geregisseerd door Ben Falcone
met Melissa McCarthy, Gillian Jacobs en Debby Ryan

Deanna is langdurig een toegewijde huisvrouw geweest. Wanneer ze gedumpt wordt door haar man, besluit ze haar vaardigheden bij te spijkeren. Ze schrijft zich in op een middelbare school, maar komt in dezelfde klas als haar dochter, die daar minder blij mee is. Desalniettemin heeft Deanna, die zichzelf Dee Rock noemt, het leven op de campus omarmd.

avatar van Bubblez
Ik had verwacht dat dit een standaard Melissa McCarthy-filmpje zou worden. Ze heeft er namelijk een reeks gemaakt die vrijwel allemaal vergelijkbare plots hebben, namelijk die van een vreselijk overdreven typje dat in een bepaalde situatie terechtkomt (Tammy, Identity Thief, The Boss, Spy, etc.). Echter was deze ondanks een vergelijkbaar begin tóch anders. Ik heb echt een flink aantal keer hardop kunnen lachen. Dat was voornamelijk om Maya Rudolph, maar toch. Deze film is ergens aandoenlijk. Velen zullen hem in het eerder genoemde rijtje scharen, maar ik vond hem uitzonderlijk grappig.

Heerlijke film!

Dikkertje Dap
Vind Melissa altijd leuk en een aanwinst als 'tweede stem' maar vind vooralsnog dat ze geen film kan dragen.

avatar van Pazmaster
Een high school vrouwenkomedie, dat klinkt al niet grappig, en na het zien van de trailer weet ik het zeker.... SKIP!!!

avatar van schumacher
Niks voor mij.
Vrouwen zullen dit mss leuk vinden.

avatar van cantforgetyou
Ik dacht dat dit niet zo'n leuke film zou zijn. Soms word ik dan toch verrast. Nu ook. Het is allemaal best brave humor. Maar het kijkt lekker weg. De meiden spelen leuk. De setting is geinig. En Melissa heeft toch wel 'iets'. Ze is niet echt knap, niet echt slank, beetje irritante stem, maar toch spat ze van het doek. Een dertien in een dozijn komedie, maar geen vervelende. Lekker verstand op nul film. Die moet je af en toe ook kunnen waarderen als filmliefhebber.

Genre die valt onder de zogenaamde " chick" komedie. Ach, het was niet eens zo vervelend. Je weet van te voren wat je kan verwachten. Vooral verbale woordgrappen, de ene zoutloos en de ander wel grappig. Cliche matige en voorspelbaar tot het verschijnen van Christina Aquilera toe. Toch kijkt de komdie dankzij een enthousiaste Mcarthty nog aardig weg. 2.5*/3*

avatar van Thampon
Mwaaa zeker niet slecht met het verstand op 0 en kijken maar. Nu inderdaad er wel wat leuke passage's in kwamen. Ik blijf Melissa altijd wel super vinden in zulke dingen ! What more can i say...