Life of the Party (2018)

geregisseerd door Ben Falcone
met Melissa McCarthy, Gillian Jacobs en Debby Ryan

Deanna is langdurig een toegewijde huisvrouw geweest. Wanneer ze gedumpt wordt door haar man, besluit ze haar vaardigheden bij te spijkeren. Ze schrijft zich in op een middelbare school, maar komt in dezelfde klas als haar dochter, die daar minder blij mee is. Desalniettemin heeft Deanna, die zichzelf Dee Rock noemt, het leven op de campus omarmd.

avatar van Bubblez
Ik had verwacht dat dit een standaard Melissa McCarthy-filmpje zou worden. Ze heeft er namelijk een reeks gemaakt die vrijwel allemaal vergelijkbare plots hebben, namelijk die van een vreselijk overdreven typje dat in een bepaalde situatie terechtkomt (Tammy, Identity Thief, The Boss, Spy, etc.). Echter was deze ondanks een vergelijkbaar begin tóch anders. Ik heb echt een flink aantal keer hardop kunnen lachen. Dat was voornamelijk om Maya Rudolph, maar toch. Deze film is ergens aandoenlijk. Velen zullen hem in het eerder genoemde rijtje scharen, maar ik vond hem uitzonderlijk grappig.

Heerlijke film!

Dikkertje Dap
Vind Melissa altijd leuk en een aanwinst als 'tweede stem' maar vind vooralsnog dat ze geen film kan dragen.

avatar van Pazmaster
Een high school vrouwenkomedie, dat klinkt al niet grappig, en na het zien van de trailer weet ik het zeker.... SKIP!!!

avatar van schumacher
Niks voor mij.
Vrouwen zullen dit mss leuk vinden.

avatar van cantforgetyou
Ik dacht dat dit niet zo'n leuke film zou zijn. Soms word ik dan toch verrast. Nu ook. Het is allemaal best brave humor. Maar het kijkt lekker weg. De meiden spelen leuk. De setting is geinig. En Melissa heeft toch wel 'iets'. Ze is niet echt knap, niet echt slank, beetje irritante stem, maar toch spat ze van het doek. Een dertien in een dozijn komedie, maar geen vervelende. Lekker verstand op nul film. Die moet je af en toe ook kunnen waarderen als filmliefhebber.

Genre die valt onder de zogenaamde " chick" komedie. Ach, het was niet eens zo vervelend. Je weet van te voren wat je kan verwachten. Vooral verbale woordgrappen, de ene zoutloos en de ander wel grappig. Cliche matige en voorspelbaar tot het verschijnen van Christina Aquilera toe. Toch kijkt de komdie dankzij een enthousiaste Mcarthty nog aardig weg. 2.5*/3*

avatar van Thampon
Mwaaa zeker niet slecht met het verstand op 0 en kijken maar. Nu inderdaad er wel wat leuke passage's in kwamen. Ik blijf Melissa altijd wel super vinden in zulke dingen ! What more can i say...

Matige film over een vrouw die gaat scheiden en besluit haar afgebroken studie weer op te pakken. Het toch al simpele en weinig originele gegeven wordt niet gered door de gemakkelijke humor. Melissa McCarthy maakt er met haar charme nog wel het beste van en hierdoor hier en daar wel vermakelijk.

avatar van missl
Redelijk, bij vlagen grappig maar dat komt voornamelijk door iedereen om haar heen. Ik vind Melissa, zoals altijd ook weer in deze film, een schreeuwlelijk.

Best vreselijk.

Hier en daar zijn er een paar grappige momenten, maar die staan vooral op zichzelf. Het komt ook vooral van enkele bijrollen, maar dat is niet zo héél verwonderlijk, daar hebben wel meer Amerikaanse comedies last van. Allicht dat men de hoofdrollen graag wat braver en saaier houdt, om zo min mogelijk mensen af te stoten.

Verder is het een film die als een malle hamert om #girlpower. McCarthy die loopt te zemelen over equal pay, dat vrouwen elkaar moeten steunen ipv het leven zuur maken, de bijna naadloze integratie van een vrouw van tegen de 50 in een universiteit die ontsnapt lijkt uit de fantasie van een vijfjarige ... het is echt niet om aan te zien.

En dan uiteindelijk zit je nog naar een brak minioptreden van Christina Aguilera te kijken, die even een stukje van Fighter komt zingen. Want dat is echt wat deze film nodig had om het nog verder in je strot te duwen. Mnee, hier is vast een publiek voor, maar daar behoor ik niet toe. Geforceerde, onechte Amerikaanse meuk die vooral niet grappig is.

avatar van macrobody
Best grappig.

Maar je moet je wel af kunnen schermen van alle Amerikaanse propaganda die subtiel in je onderbewuste wordt geplant. Zoals mijn onderbuurpersoon al zei, hier de letterlijke tekst:

Equal work for equal pay.
Cleaner oceans. Our coral reefs are dying, guys.
(zijn overigens al lang niet meer te redden)
Full maternity leave for non-gender-specific working parents.

En dan hebben we het nog niet eens over de zaken die niet worden benoemd zoals:
Supervet zijn maakt niets uit, niemand die zich daar druk om maakt, alsof het er niet is.
Diep in de schulden gaan om een studie te volgen waar je weinig mee kan is ook geen enkel probleem.
Vreemd gaan is blijkbaar ook geen issue meer.
En zo zijn er nog wel meer thema's te vinden.

Dus ja, als je even je hersens inpakt in een anti-propaganda hoesje en alle intelligentie uitschakelt dan is deze film best leuk, ondanks dat moddervette wijf met uiterst irritante stemmetje McCarthy