Three Christs (2017)

Alternatieve titels: State of Mind | The Three Christs of Ypsilanti

geregisseerd door Jon Avnet
met Richard Gere, Peter Dinklage en Walton Goggins

Dr. Alan Stone heeft Jezus gevonden, in drievoud. Stone is belast met de behandeling van drie verschillende paranoïde schizofrene patiënten in Michigan's Ypsilanti State Hospital. Alle drie beweren ze Jezus Christus te zijn. Stone brengt de drie bij elkaar en confronteert hem met hun tegenstrijdige beweringen en zet ze in een unieke soort van ondersteuningsgroep. Ondanks dat deze mannen worstelen met de affiniteit van Stone en hun overtuigingen beginnen ze zichzelf in een nieuw daglicht te zien.

avatar van GordonShumway
Ik vond dit een mooie ontroerende film. Gebaseerd op echte gebeurtenissen.
Over een dokter die - ipv het standaard platspuiten - eens iets anders wil proberen.|
Vooral de 3 "jezussen" maakten indruk met hun acteerwerk.
Hopelijk komt ie over een tijd voorbij op de TV, zodat ik 'm kan herkijken.