Da Hong Zha (2018)

China
Oorlog / Drama

geregisseerd door Xiao Feng
met Bruce Willis, William Wai-Ting Chan en Wei Fan

China ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Vijf verschillende Chinezen belanden in het gevecht van hun leven. Allen proberen ze in 1940 een zeer belangrijke machine te beschermen in Chongqing. Ondertussen krijgen ze te maken met de levensgevaarlijke aanvallen van de Japanse luchtmacht.

Aangekocht door Dutch FilmWorks

Trailer geplaatst

avatar van Uier
Die poster.

Bruce Willis, vroeger een garantie voor een topfilm.
Nu bijna een garantie voor flut.
"Inspired on true events"
De 2e wereldoorlog was inderdaad een true event dus wat zegt die kreet nog?
Maar ik geef nog een stem want ik moet hem eerst nog zien.

avatar van Ajax&Litmanen1
Film met Bruce Willis geannuleerd na belastingschandaal actrice | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nogal vreemd. Lekker boeiend of iemand de belasting flest. Om daar nu een film volledig voor te annuleren...

Al was dit vast weer een flutfilm geworden, zoals alles wat Bruce bijna de laatste 10 jaar heeft geleverd.

avatar van schumacher
Bruce Willis zie ik in bijna geen 1 goeie film meer meespelen en deze film slaat werkelijk alles: ik zat bij vele momenten naar een kartonnen film te kijken, dit is zelfs geen b film te noemen maar een c film als dat al bestaat. Zelfs oude films van vroeger zijn zo erg nog niet.

De acteurs zijn een ramp, het verhaal een ramp, Willes acteerd weer tegen zijn zin en als een natte dweil, de vliegtuigscenes en aktie waren tenenkrullend en van karton of hoe je het zelf wil noemen, de film boeit niet 1 seconde en het springt vd hak op de tak dat ik nimmer wist naar wat ik in feite zat te kijken.

Dit moet 1 vd slechtste films zijn die ik dit jaar (2018) heb gezien.

Bespaar u echt de moeite; ik bekeek deze alleen omdat Bruce Willis zijne naam erbij stond maar het is helaas nog 50 keer erger en slechter dan de vorige films die ik heb gezien.

Hoe laag dat sommige vroegere topacteurs wel niet vallen door in zo'n gedrochten mee te doen?
Geldproblemen sommigen?? En anderen omdat ze op een snelle en makkelijke manier kunnen incashen?

avatar van macrobody
Een gevalletje van "made in China". Die kijken af, stelen de know how, gooien er wat geld tegenaan en denken dan iets te hebben gemaakt wat geld op kan leveren. Zo ook deze film, zet Bruce Willis en Adrian Brody op je poster, neem Mel Gibson als consultant en hou ze een vette cheque voor dan komen ze wel. Bruce Willis maakt het allang niets meer uit waar zijn naam op staat en Mel Gibson wordt ook flink geboycot in Hollywood dus dan maar zo. Ik heb dan ook nog eens de versie gezien waar de Chinezen worden gesynched met voice overs wat echt te slecht is. Wat betreft het verhaal daar wist ik niets van en wordt ook niet echt spannend. Het voelt allemaal nep. Zoals ik al zei: made in China. Zo ziet het eruit, zo voelt het aan en houdbaarheidsdatum 1 week.
Het enige wat ik niet wist was dat de Japanners blijkbaar al in 1938 bommen aan het gooien waren, maar niet verrassend was het feit dat de Amerikanen daar ook bij betrokken waren.

Het spannendste aan Air Strike is de mah yongg wedstrijd - en zelfs díe heeft 'n voorspelbaar einde. Voor de rest:

Bitter slecht nagesynchroniseerd, zelfs als er Engels gesproken wordt.

Daadwerkelijk elk cliché uit welke oorlogsfilm dan ook komt voorbij.

Chinees "acteerwerk" dat nog uit de tijd van de stomme film dateert.

Verhaal is volkomen stuurloos.

CGI om te huilen.

Één ongeloofwaardige stunt met 'n wankele vrachtwagen.

'n Kung-fu-knokpartij van ongeveer twee minuten waarbij niemand een schrammetje oploopt.

Bommenwerpers die merkwaardig genoeg alleen in de rechtervleugel geraakt worden.

O, en iedereen z'n beste vriend/broer/teamgenoot sneuvelt door de daden van welgeteld één Japanner en de film maakte zoveel indruk op me dat ik NU al vergeten ben of ie dood gaat op het eind of niet.

Absoluut dieptepunt voor Willis en waarom Brody in dit wanproduct verzeild is geraakt is me een volslagen raadsel.

Zero*) points...

*) Pun intended: Deze ene keer ben ik vóór de Japanners.

avatar van pat1984v
Genre dekt de lading volledig; wat een drama!

avatar van @quikfit
.........

avatar van schumacher
Flyvver schreef:

aaiaaiaai, ik zei het nog zo; Conclusie: zet maar een andere film op en bespaar u 97 min. U bent gewaarschuwd. .

Leuk om Willis weer eens in een actie-comedy te zien spelen.

avatar van J filmrecent
Een typische chineese film, met diepe verhaallijnen.
Echter je zal dan we iets van de Chinese cultuur moeten weten.'
Elk karakter is een verhaallijn welke ook in het Mayongg spel voorkomt.

Gefilmd in de techniek van de jaren 30 maar met heden daagse filmtechnieken.
Men heeft Bruce Willis als medespeler genomen om de Chinese filmcultuur naar het westen te brengen. Tevens staat Bruce Willis voor een Amerikaan.
Wanneer je Mahyongg begrijpt dan weet je waarom Bruce Willis als enige meespeelt.

Op Shanhai worden bommen gegooid door de Japanners met vliegtuigen, welke staan voor vogels in de lucht. Wederom twee betekenissen in het Mahyongg Spel.

Wanneer je de traditionele Chinese cultuur begrijpt is deze film een toppertje.
Anders eerst even verdiepen in het Mahyonggspel voordat je de film zal gaan bekijken.

De film is doorspekt geraakt van de kleurrijke symboliek. Qua tradities, ceremonies en mystiek.
Voor mij 4 sterren

Oorlogsfilm uit de B categorie, geeft alleen de uitdrukking `rare chinees' een diepere betekenis. Materiaal voor wel drie uur, bij elkaar gepropt voor anderhalf uur, waardoor dit oogt als een volstrekt incomplete maar desondanks overvolle haastklus. Zelden een film gezien ook die zo slecht gemonteerd is. De emotionele, dramatische scènes zijn vaak onbedoeld hilarisch, en dat zal de bedoeling niet geweest zijn. De talloze special effects bij al die gevechten ogen weliswaar erg modern maar ook onecht, doen vooral terugverlangen naar de tijd dat dit soort scènes gewoon nog in het echt werden opgenomen. Enkele Amerikaanse sterren zijn ingehuurd voor ondankbare rollen. Bruce Willis oogt wat minder verveeld dan bij zijn laatste films, maar het is nog steeds niet best wat hij laat zien. Dochterlief Rumer staat vooraan vermeld bij de begintitels maar loopt slechts enkele seconden door het beeld. Oscarwinnaar Adrien Brody komt er met een bijrol van niets helemaal bekaaid vanaf, wat is er toch met hem gebeurd? Gewoon een slechte film dus, enkel interessant als je dol bent op curieuze producties.

avatar van macrobody
J filmrecent schreef:

Dus alleen Bruce Willis mee laten doen is niet genoeg om de Chinese filmcultuur naar het westen te brengen, je moet je ook nog eens verdiepen in het Mahjong spel. Denk dat dat toch iets te veel is gevraagd.

Vond dit een redelijk goede oorlogsfilm.
Mooie speciale effecten in de gevechtsscènes en de bombardementen.
Kleine rol voor Bruce Willis en een cameo voor Adrian Brody.
Voor een Chinese film is dit er eentje die best te pruimen is.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette oorlogsfilm die lekker wegkijkt.