Gaga: Five Foot Two (2017)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Chris Moukarbel
met Lady Gaga, Mark Ronson en Florence Welch

Deze documentaire toont de vrouw achter de artiest, de kostuums, de glitter en de glamour. Gaga: Five Foot Two geeft het publiek een kijkje achter de schermen, in de studio en 'unplugged' bij haar thuis en laat de échte Gaga zien, terwijl ze kampt met persoonlijke ups en downs tijdens een emotioneel stormachtig jaar. De documentaire laat een glimp zien van haar strijd met relaties en haar gezondheid, het vinden van troost bij haar inner circle en het overwinnen van onzekerheden. En brengt tevens de enorme kloof tussen haar leven als 'superstar' en als 'gewone' hedendaagse vrouw scherp in beeld.

Geselecteerd voor TIFF.

Vanaf 22 september te zien op Netflix

avatar van bjerik76
ben hier toch wel benieuwd naar, nu de GAGA hype over is, en ze "volwassener" is geworden, na al dat extravagante.

avatar van n00r
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar

avatar van bjerik76
volgens netflix duurde deze 140 minuten ipv 100, maar ik heb niet op de tijd gelet.

Een heel andere GAGA dan je gewend bent, geen make-up, pruiken en extreme kleding.
een meisje wat gebukt ( blijkt) te gaan onder helse pijnen, maar toch doorzet.
De drukte/lawaaierige omgeving, en de doodstilte zodra ze thuis komt of een auto instapt.
Het laat toch wel een andere kant zien dan de schijnwerpers.

Het richt zich op een gegeven moment naar de Supperball toe, maar het optreden zelf krijg je niet te zien, wat dan wel weer jammer is, omdat het dan ook gelijk afgelopen is.
Bepaalde fragmenten zijn wel ontroerend ( of grappig, zoals in de Wall markt), maar ook was het soms te langzaam en werd het wat eentonig.

Hij gaat 1 uur en 40 min , 100 min dus ?

avatar van renzoroy
100 minuten idd

Interessante en vermakelijke docu, krijgt ook best wat promo van Gaga zelf die de laatste tijd erg openhartig is geworden over haar gezondheidsproblemen. Ten tijde van Pokerface vond ik ze veel te schreeuwerig in alle opzichten, ben dus blij dat ze dat masker heeft durven afzetten en zich van een andere kant heeft laten zien. Want laat het duidelijk zijn: mevrouw Germanotta is een toptalent. Ook opvallend is hoe ze zich rechthoudt aan haar fans en familie. Zou ik in haar schoenen willen staan, absoluut niet!

Bijzonder kijk in het dagelijks leven van deze superster.
Sowieso bijzonder omdat men Germanotta nauwelijks of nooit ziet zonder de meest extreme make up en hysterische aankleding. Opvallend en bijna droevig is haar leven achter het masker van glitter en glamour. De eenzaamheid, het overlijden van haar zus op jonge leeftijd, de onzekerheid,
kapot gelopen relaties en de chronische ziekte Fybromylogie.
Met name deze ziekte belemmerd de super actieve Gaga in haar noodzakelijke bewegingen en activiteiten. De finale richting de superbowl was fascinerend om te zien. Ontzettend jammer dat juist dat optreden werd afgebroken. Zal te maken hebben met tv rechten neem ik aan.
Toch maar even terug kijken op You Tube.
"Gaga: Five Foot Two" is een prima document over een exentriek persoon.....

avatar van numb nuts
De eenzaamheid, het overlijden van haar zus op jonge leeftijd, de onzekerheid,
kapot gelopen relaties en de chronische ziekte Fybromylogie. ok

en zeggen ik zou niet weten wat ik moet doen zonder de mensen die in mijn leven zijn.
wel heel veel zijn er vanwege je geld.want ze kan heel veel klagen
en janken en haar zin doorzetten.
wat als ik zwanger word bla bla jank jank
wat gaan me heupen dan doen?ben er niet bang voor.pfffffffffffffffff sorry
mooie tieten heeft ze wel (dit zal wel verwijdert worden)

avatar van russo
Alleen al door het waardeloze camerawerk heb ik m afgezet. Krijg je de kans om een docu als deze te draaien, lijkt het alsof alles met een smartphone gedraaid is.

avatar van renzoroy
numb nuts schreef:
ik heb niks met lady gra gra,dus helaas ook niks met deze docu.

Waarom ga je een docu kijken over een onderwerp waar je niks mee hebt... :/

avatar van james_cameron
Redelijk openhartige Netflix-documentaire waarin de superster zichzelf opnieuw uitvindt, zowel muzikaal als visueel. We zien haar in de afrondingsfase van haar album Joanne, dat een vrij radicale koerswijziging richting country en western laat horen, en zien de voorbereidingen op Gaga's optreden tijdens de Superbowl. De mens achter de maffe verkleedpartijen is een onzekere, aanstellerige maar ook hardwerkende muzikante, die duidelijk teveel op haar bordje heeft. Het fenomeen groeit haar regelmatig boven het hoofd. De kleine intieme momenten maken het meeste indruk, zoals de ontroerende scene waarin ze haar oma een ruwe versie van het titelnummer van haar nieuwe album laat horen, geïnspireerd door het overlijden van één van haar kinderen.

avatar van kimberlyVD
numb nuts schreef:
De eenzaamheid, het overlijden van haar zus op jonge leeftijd, de onzekerheid,
kapot gelopen relaties en de chronische ziekte Fybromylogie. ok

wel heel veel zijn er vanwege je geld.want ze kan heel veel klagen
en janken en haar zin doorzetten.
wat als ik zwanger word bla bla jank jank
wat gaan me heupen dan doen?ben er niet bang voor.pfffffffffffffffff sorry
mooie tieten heeft ze wel (dit zal wel verwijdert worden)

Kwel jezelf nog maar eens met de docu nogmaals te kijken want je hebt bepaalde zaken niet goed begrepen vrees ik. Haar zus is namelijk helemaal niet gestorven, maar haar tante.
En gelukkig!! zet ze haar zin door, anders was ze nooit geraakt waar ze nu staat.
Verder ga ik er niet veel woorden aan vuil maken. Erg onrespectvolle reactie.

avatar van IH88
Gaga: Five Foot Two

Prima documentair over Lady Gaga. Het belangrijkste van dit soort documentaires is dat er ook wordt ingezoomd op de schaduwkanten van de roem, en dat we echt een inkijkje krijgen in het leven van een superster. En gelukkig krijgen we dat hier. De manier waarop Gaga met haar ziekte omgaat, haar onzekerheden, hoe hard ze werkt om een nieuwe plaat te maken, de band met haar familie, haar Italiaanse roots etc. het komt allemaal langs. Nadat de documentaire was afgelopen had ik echt het gevoel dat ik Gaga heb leren kennen, en dan heb je als documentairemaker eigenlijk alles goed gedaan.

Ik kende Lady Gaga alleen van naam, heb ha ondertussen meer dan 10-jarige carrière nooit gevolgd.
Maar ik wou meer over haar weten sinds ik haar in de film A Star Is Born bezig heb gezien en gehoord, ik vond dat ze het daar als actrice en zangeres uitstekend deed.
Dus deze documentaire is voor mij een goede kans om meer over haar te weten, en ik ben positief verbaasd over haar mentaliteit, over haar gedrevenheid, over het medeleven die ze heeft met anderen.
Ook haar moed die ze heeft om haar ziekte te verwerken, echt een klasbak is ze.
Bovendien heeft ze talent bij de vleet, en is ze ook niet zo bazig als men zou denken tegenover haar dansers en andere medewerkers.
Neen, Lady Gaga heeft me in deze documentaire aangenaam verrast.
Ik hoop dat ze nog meer films gaat maken, want dan ben ik alleszins fan en zeer benieuwd !!