Slice (2018)

Komedie / Horror

geregisseerd door Austin Vesely
met Chance the Rapper, Zazie Beetz en Joe Keery

Een pizza-bezorger wordt vermoord tijdens het bezorgen van pizza's. De stad is opzoek naar iemand die de schuld van deze misdaad kan krijgen. Waren het geesten? Drugsdealers? Of was het een onteerde weerwolf? Iedereen heeft zo zijn theorie, maar slechts een kan de juiste zijn. Toch?

Leuk.

avatar van tattoobob
Rappers in films betekend meestal gewoon dat de film tegen gaat vallen.

avatar van Uier
9 maanden geleden vond je ‘m leuk. Zware bevalling?

Uier schreef:
9 maanden geleden vond je ‘m leuk. Zware bevalling?

Nu ga ik zeggen dat deze top gaat worden.

Dit gaat een toppertje worden.

avatar van joolstein
Met een A 24-film weet ik nooit wat het me van te voren gaat brengen; ze kennen zowel hypes (wel of niet terecht), miskleunen als prachtige films, echter één ding is zeker, de projecten die ze uitbrengen zijn meestal wel vreemd, zo niet gewaagd te noemen. En met deze film is het niet anders; met een complete wijk waar geesten wonen, een weerwolf, heksen en vermoorde pizza-bezorgers is het vreemd genoeg. Kleine opmerking; horror-fans die een volbloed horror verwachten zullen teleurgesteld worden!

"Slice" is het regie en schrijf-debuut van Austin Vesely, deze heeft meerdere videoclips geregisseerd van Chance The Rapper (vermoedelijk bevriend) die hier tevens ook zijn acteerdebuut maakt. En dat ervaring is opgedaan met videoclips is goed te merken. Niet alleen in de korte tijdsduur (al is die wel positief) maar ook met het camerawerk want die lijkt soms overal te gelijk te zijn. Al is de cinematografie soms ook behoorlijk goed, vooral wanneer er met licht wordt gespeeld. Het benadert bijna het gewenste effect van 80's B-level schlock-film.

Dat camerawerk zet eigenlijk ook direct de toon van de rest van de film. Er is in de film zoveel wat werkt en wat niet werkt, het is volledig inconsistent, echt jammer, want er zijn genoeg dingen waar ik echt van heb genoten ... en ook veel dingen die absoluut vreselijk waren. Het genre Komedie voert hier duidelijk de boventoon. Een groot deel van de film is erg ironisch, zowel de gecreëerde als de echte wereld worden vaak in het ooitje genomen. Dit betekent wel dat de horror van ondergeschikt belang was. En dan de humor die is meer van het type dat je ook in Adult Swim -cartoons tegenkomt. En is zeker niet ieders gevoel van humor. Aan mij was die humor wel besteedt!

"Slice" bouwt een vreemde soms leuke, maar ook rare wereld. Denk aan een een combinatie van The Monster Squad, (tja) Stranger things en een TV sitcom. Waarbij er zowel goede ideeën, humor en fatsoenlijke scenes waren maar helaas ook genoeg mindere. Daarbij zien we Chance the Rapper (niet de beste acteur) die als bezorger ervan droomt om kwaliteit Chinees eten tegen een betaalbare prijs te leveren. Wat wil je nog meer? De film is een bijzondere puinhoop van goede en slechte dingen maar over het algemeen overheerste het positieve gevoel van Fun!

avatar van tattoobob
Ooh ik zat er in de eerste instantie niet naast maar daarna wel.....wat een tegenvaller van een film.
Ik moet ook geen trailers meer kijken want dat geeft vaak een verkeerd beeld van hoe de film nou echt is.
Deze film is erg slaapverwekkend en verder eigenlijk niets.
De sfeer is leuk geprobeerd maar mislukt omdat de rest gewoon beneden peil is.
Draak van een film

avatar van Thomas83
Weinig positieve verhalen, maar ik wilde de film toch nog wel een kans geven. Ik vond de trailer wel geinig, en blijf een fan van A24. Niet alle door hen uitgebrachte films vond ik goed, maar op zijn minst altijd wel interessante projecten.

Spijtig genoeg is deze film inderdaad niet veel soeps. Voor een film die een beetje mikt op cultstatus voelt het allemaal toch nog wat te gelikt, en de ongepolijste momenten te gemaakt. En belangrijker nog, het is gewoon niet zo'n leuke film. Slechts grappig bij vlagen, en het verhaal is te rommelig. Een of twee echte protagonisten hadden de kijkbaarheid goed gedaan denk ik. Ook wel opvallend dat alle kills zo fantasieloos zijn. 1.5*.