Where Are My Children? (1916)

geregisseerd door Phillips Smalley en Lois Weber
met Tyrone Power Sr., Mrs. Tyrone Power en Marie Walcamp

Een officier van justitie vervolgt een dokter vanwege het plegen van illegale abortus. Maar hij komt er achter dat veel mensen uit de burgerij gebruik maken van deze dienstverlening. De vervolging brengt de standvastige officier in conflict met de lokale gemeenschap.

avatar van alexspyforever
De plotomschrijving geeft hier toch iets teveel weg. je kan het best blank deze film in gaan zoals ik heb gedaan anders is er geen verrassing. Film met een behoorlijk gedurfd onderwerp voor de tijd. Dat de film misschien moeilijk te volgen was en er soms stukken lijken te ontbreken en toch wel erg weinig dialoog heeft te maken dat het een reconstructie is met beeldmateriaal uit verschillende archieven. In 2000 zijn ze er toch in geslaagd om hier een min of meer coherent geheel en begrijpbaar verhaal van te maken. Een stuk meer straightforward en minder moraliserend dan Hypocrites. Dit heb ik al een stuk liever.