20,000 Leagues under the Sea (1916)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Stuart Paton
met Lois Alexander, Curtis Benton en Wallace Clarke

1868. Het is moeilijk om bemanning te vinden om de oceaan over te steken, omdat men gelooft in een monster dat schepen ramt. Een wetenschapper wil meer weten en gaat op expeditie. Ze ontdekken dat het monster een onderwaterschip is met aan het hoofd van de bemanning een verbitterde kapitein Nemo.

Zou hem graag willen, zien ook met het oog op de speciale effects

Wat kleine stukjes gezien, ik kon hem niet helemaal vinden, ik had deze film voor school (Nederlands) gekozen. Deze film is natuurlijk niet de beste film maar ja voor die tijd en de stukjes die ik er van heb gezien toch wel een 2.5
Wel even het plaatje meenemen
En de samenvatting.

avatar van Vinokourov
Die onderwaterscenes zijn wel grappig en zeker voor die tijd natuurlijk knap gemaakt, voor de rest is het niet zo veel bijzonders. 3*

avatar van Bazza
al bijna een eeuw oud..
volledige film: http://www.tv-links.co.uk/link.do/4/3848/5838/38082/57412

avatar van Legan
Aangezien de film meer dan 90 jaar oud is, moet je er natuurlijk niet met de ogen van nu ernaar kijken. Het geheel (acteren, cameragebruik, 'effecten', ...) is matigjes, hoewel ik moet toegeven dat de onderwaterscènes best goed zijn. Maar wat de film vooral draagt is de orkestmuziek erachter. Gewoonweg subliem.

6,0 uit 10 (3,0*)

avatar van niethie
Remake van de Disney productie uit 54 met Douglas in de hoofdrol. Natuurlijk is de film erg simpel en redelijk inhoudloos maar de effecten en dan met name natuurlijk de- onderwater fotografie die er voor een film van haast een eeuw oud erg indrukwekkend uitzien zorgen ervoor dat het allemaal prima wegkijkt.

3 sterren

avatar van chevy93
Heel veel re-makes!

avatar van joolstein
De op één na oudste uitvoering van het aloude verhaal van Jules Verne. Het bijzondere aan deze film is ook dat het de eerste film is met onderwater-scenes. Voor deze scenes zijn geen onderwatercamera's gebruikt maar als ik het goed begrijp een vernuftig systeem met waterdichte pijpen en spiegels. En hierdoor waren ze in staat om met de camera onderwateropnames te maken. Afgezien van deze techniek heeft de film verder veel minder te bieden. Het verhaal is iets aangepast om er een liefdesverhaaltje in te brengen. Wat verdienstelijk was maar niet bijzonder. Kapitein Nemo is geschminkt zodat het lijkt alsof hij uit India komt en deed me op één of andere manier aan de kerstman denken?