Green White Green (2016)

Alternatieve titel: Green White Green (And All the Beautiful Colours in My Mosaic of Madness).

1 stem

Nigeria

geregisseerd door Abba Makama
met Ifeanyi Dike Jr., Jamal Ibrahim en Samuel Abiola Robinson

Uzoma, die kunstenaar wil worden, Segun, die altijd wel een koffer heeft klaarstaan voor een vertrek naar New York, en Baba, die vooral op zoek is naar waardering van zijn vader, vragen zich al chillend en loungend af welke richting hun levens zal nemen. Baba is bezig een kort filmpje te maken over wat Nigeria tot Nigeria maakt en heeft zijn vrienden gevraagd mee te helpen.

Nigeriaanse film, had wel dynamiek, Variety gebruikt de term kinetic, tijdens World Cinema Amsterdam gezien, had helaas wel de laagste publiekscore en tijdens het festival nog een andere film gezien 93 Days over een EBOLA uitbraak in Lagos (Nigeria).