• 8.604.101 stemmen

Last Cab to Darwin (2015)

Drama / Roadmovie | 124 minuten

Genre: Drama / Roadmovie

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Jeremy Sims

Met onder meer: Michael Caton, Jacki Weaver en Ningali Lawford

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Last Cab to Darwin

"It's never too late to start living."

Rex is een einzelgänger en wanneer hem verteld wordt dat hij niet lang meer te leven heeft begint hij aan een autorit door de Australische binnenlanden. Door van Broken Hill naar Darwin af te reizen brengt hij de laatste periode van zijn leven door op zijn eigen manier. Maar hij komt er al gauw achter dat je moet leven om te kunnen sterven en om het leven te leven moet je het delen.

image

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

De poster lijkt wel een schilderij, zeer netjes.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Deze film ga ik zeker kijken, al is het alleen al om de mooie opnames van Australië. En een roadmovie zie ik ook wel graag.

avatar van Berthil

Berthil

Eerlijke film, zeer de moeite waard. Liefde is een sterke motivator, laat het niet in de steek als je het gevonden hebt.

stinissen (crew films & series)

Prima film uit Australië en met goede acteer prestaties en ja liefde echte liefde is mooi........

avatar van limelight73

limelight73

Leuke roadmovie met een origineel verhaal. Uiteraard mooie beelden uit Australië met zeker goede acteurs. Uiteindelijk duurt hij mij iets te lang, maar al bij al dus wel een voldoende. 3,5*.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Redelijk traag drama over een terminaal zieke oude man (Rex) die in z'n laatste dagen een roadtrip naar Darwin maakt. Rex is behoorlijk saai en gesloten maar op zijn weg naar Darwin ontmoet hij Tilly die gelukkig een beetje leven in de brouwerij brengt. Langzaam maar zeker kruipt Rex uit zijn schulp...

De eerste helft van de film vond ik niet zoveel aan maar gelukkig wordt het in het laatste stuk wel wat interessanter. Aan het einde is het zelfs nog even spannend ook, dat had ik niet verwacht. Er wordt goed gespeeld, en ondanks de trage start, de saaie Rex en wat dode momenten blijkt het uiteindelijk toch een redelijke film met een mooi verhaal te zijn.

avatar van schnoetsz

schnoetsz

Een juweeltje.

avatar van goliathje

goliathje

Een ode aan 'The grey area'.

avatar van mrklm

mrklm

Taxichauffeur Rex [Michael Caton] is een verstokte, eenzame vrijgezel die besluit een lange reis te ondernemen naar een controversiële arts [Jacki Weaver] die doodzieke patiënten de mogelijkheid wil geven om, onder begeleiding, zelf een einde te maken aan hun leven. Rex heeft net te horen gekregen dat hij niet lang meer te leven heeft en aangezien niemand zich om hem bekommert ziet hij hier een mooie uitweg. Onderweg komt hij echter tot nieuwe inzichten. In beginsel een formulematig komisch drama, maar Reg Cribb (die zijn eigen toneelstuk bewerkte) zorgt voor kleurrijke, goed uitgewerkte karakters. Coles Smith levert puik werk af evenals Lawford als de overbuurvrouw met wie Rex een nogal extreme vorm van een haat/liefde-relatie heeft. Vaak erg grappig en met een ontroerende ontknoping.