Temple (2017)

Verenigde Staten / Japan
Horror

geregisseerd door Michael Barrett
met Logan Huffman, Brandon Sklenar en Natalia Warner

In het noorden van Japan treffen de bewoners van een dorpje een zwaargewonde persoon aan bij een tempel. De persoon is in de war, en kan vanwege de ernstige verwondingen niet geïdentificeerd worden. Al snel blijkt dat de persoon lid was van een groep verdwaalde Amerikanen, die de weg kwijtraakte in de omgeving van de verlaten tempel. Wat is er met de rest van de groepsleden gebeurd?

avatar van VanRippestein
Erg goede film. ?

Het sfeertje is idd aardig, maar qua inhoud en verhaallijn vind ik het een trage vage film. Wie gaat er nou midden in de nacht ergens in nergensland door het bos lopen struinen in je eentje. En dan hoort de achterblijvende vriendin een ijselijke schreeuw van ver weg ergens midden in het donkere bos klinken. Zij besluit dan dat ze ook het bos in moet rennen omdat ze denkt dat haar stomme vriend haar nodig heeft. En dat allemaal in het harstikke donkere bos ergens in de verlaten bergen van Japan. Oh ja, en dan het andere achtergebleven vriendje, die met de gebroken poot, die waagt dan ook nog even een poging om die vriendin dan weer achterna te strompelen het enge bos in. Maar dat lukt natuurlijk niet omdat zijn pootje gebroken is. Dit is dan zo'n beetje het spannendste gedeelte van de film en speelt zich in de laatste 15 min. af.

avatar van IH88
Temple

Degelijke horrorfilm. Het probleem van Temple is dat alle elementen voor een goede horrorfilm er in zitten, maar de uitwerking laat te wensen over. De grootste kracht van Temple is de sfeer en de Japanse setting, en vanaf het begin wist de film mij wel te pakken. Maar het duurt gewoon te lang voordat er echt wat gebeurd, en de saaie personages en acteurs helpen ook niet mee. De Japanse acteurs in bijrollen zijn nog sterker dan de drie hoofdrolspelers, en dan doe je toch iets verkeerd.

VanRippestein schreef:
Erg goede film. ?
Sarcasme? Gezien de score die je geeft? Ik ben in de war van je bericht.

avatar van VanRippestein
SaintNick schreef:
Sarcasme? Gezien de score die je geeft? Ik ben in de war van je bericht.

Deze film is te treurig voor woorden. De onkunde en het gebrek aan sfeer maakt dat dit eigenlijk het slechtste in je oproept: de film uitlachen is het beste wat je ermee aan kunt.

avatar van BlueJudaskiss
Leek nog een leuke double feature te kunnen zijn met het geinige The Forest (2016) , zeker als het gaat om pretentieloos vermaak, maar na een héél sfeervol begin bleek toch dit de mindere van de twee te zijn. Prachtige opnames van de mistige landschappen, tempels, straten in Tokyo, lekker met de hoofdrolspelers de toerist uithangen, maar zodra ze in de bossen komen is het uit met de pret en wordt het cliché na cliché, worden de acties van de hoofdfiguren steeds ongeloofwaardiger en verdwijnt dat kleine beetje plot wat er nog was steeds verder uit beeld.

avatar van _Se7en_
Toch knap om een film van 78 minuten aan te laten voelen als 3,5 uur. Wat een saaie bagger. 1,5* voor de sfeer