• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.311 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Dare (2019)

Horror / Mystery | 94 minuten
2,67 222 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Bulgarije / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Giles Alderson

Met onder meer: Bart Edwards, Richard Brake en Richard Short

IMDb beoordeling: 5,1 (4.135)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 19 december 2019

Plot The Dare

"Let The Evil Out"

Na een brute huisoverval wordt familieman Jay Jackson wakker in een kelder met drie andere gevangenen. Per toeval komen de gevangenen tot de ontdekking dat ze iets gemeen hebben met elkaar. Ze realiseren zich dat ze moeten samenwerken om te kunnen overleven. Ze verzinnen een riskant plan dat uitgevoerd moet worden voordat de wraakzuchtige ontvoerder de kans krijgt om zijn zieke plannen op hen te botvieren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

  • 1954 berichten
  • 1686 stemmen

Op zich best een aardige horror film. Meer een thriller. Maar als er meer duidelijkheid komt, wie wie is en wat de reden is voor het hele gegeven wordt het ongeloofwaardig. Dat is jammer, want daardoor kijkt de film niet zo leuk meer weg dan in het begin. Als je nog niet zoveel weet.

Op een gegeven moment mag van mij dan ook iedereen wel afgeslacht worden, want niemand is echt sympathiek of aardig. Het zijn allemaal vreemde figuren die niet deugen. De moordenaar had wel een heel goed figuur, waardoor deze niet echt creepy was, maar meer aantrekkelijk werd.


avatar van Boeikens

Boeikens

  • 4467 berichten
  • 5326 stemmen

Revenge middenmootje.

De film doet inderdaad wel aan SAW denken maar is verre van diens gelijke.

Het verhaal is zeer simplistisch en met de (te) vele flashbacks wordt al snel het doel van het gebeuren duidelijk, waardoor de aanvankelijke mysterie wegvalt en de tweede helft van de film wat wegzakt.

De (lugubere) sfeeropbouw is zeker niet slecht, vooral in de eerste helft dan toch, en visueel wordt er een beetje gore geboden maar over de hele lijn bleef ik, met mijn verwachtingen, toch wat op mijn honger zitten.

2,5*


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7302 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond het eigenlijk helemaal nog niet zo'n slechte film in dat genre. Alleen het einde verpest nou weer echt alles, en dan bedoel ik echt het einde, want dan weten we al weer wat dat wil zeggen, en of wel daar nou op zitten te wachten? Ik in ieder geval niet.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

schumacher schreef:

Echt wel een goeie film, lekker goor bij momenten, echt wel leuk. .

Aanrader.

Is helemaal geen slechte film, ik wou vooral wat gore zien en het was spannend om zien wat er allemaal zou gebeuren.

Weet je wat slecht is: rec en the conjuring en the blair witch, dat zijn flutfilms, steeds hetzelfde ook, deur die je hoort kraken tja...

Geef mij maar saw en dit.

The Blair Witch is een absolute topper. De eerste en ook ver uit de beste found-footage. En idd je vergelijkt appels met peren ,wat hierboven al gezegd is.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Wil hem wel proberen,maar het thema - wraak, denk ik...kan er naast zitten..???- komt mij zo bekend voor


avatar van bjerik76

bjerik76

  • 2358 berichten
  • 1806 stemmen

ik vond de volgorde met de ( te veel) flash backs wat chaotisch, en het leek ook vooral in het begin een kopie van SAW.

goede cast, maar het verhaal was eigenlijk slecht.


avatar van schumacher

schumacher

  • 4575 berichten
  • 4276 stemmen

frans123 schreef:

The Blair Witch is een absolute topper. De eerste en ook ver uit de beste found-footage. En idd je vergelijkt appels met peren ,wat hierboven al gezegd is.

Ieder zijn mening, ik vond die heel slecht, is mijn ding niet.

Update: Je bent een hypocriet: jij bent degene die hier op mijn post heeft zitten reageren en dan een post plaatsen van het gaat hier over the dare lol. Manmanman.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

schumacher schreef:

(quote)

Ieder zijn mening, ik vond die heel slecht, is mijn ding niet.

Off topic...maar ga je gang met nog tien films die je niet goed vindt........

Ik ga nu The Dare kijken...daar gaan deze reacties over, en niet The Blair Witch.


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

Een hoge score van deze mijnheer....waarom??? Gewoon omdat ik 'm lekker rauw vindt....4 stars.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Net doorgezapt..Half uurtje..Bekend thema. B-flutfilm.


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

frans123 schreef:

Net doorgezapt..Half uurtje..Bekend thema. B-flutfilm.

zo ken ik je weer franske......


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

Elchapo schreef:

(quote)
zo ken ik je weer franske......

Ach de film scoort hier gemiddeld 2,5....Ik ben dus niet de enige.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Ach de film scoort hier gemiddeld 2,5....Ik ben dus niet de enige.

2,59. Dat is op de schaal 1-10 toch een dikke 5.

Geniet jij wel eens van films kijken? Heb je nog nooit lovend gezien. Of zoek je expres mindere films uit om daarna hier zuur te kunnen doen?


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

2,59. Dat is op de schaal 1-10 toch een dikke 5.

Geniet jij wel eens van films kijken? Heb je nog nooit lovend gezien. Of zoek je expres mindere films uit om daarna hier zuur te kunnen doen?

Een dikke vijf is onvoldoende....Ik laat mij zeker lovend uit over films...Zoek maar op. Het betreft allemaal B- Netflop films , waar met name veel series erg goed zijn.. Bv ""Queen of the South" is top.


avatar van mikey

mikey

  • 28990 berichten
  • 5141 stemmen

Na een redelijk begin waarin een intruder een gezin aanvalt in een in blue light badend huis, wordt er snel geknipt naar een kelder met 4 onwetende inzittenden die geterroriseerd worden door een pro westler met Mankind-achtige kwaliteiten, alleen nu wel met een sportschool lichaam. De leatherface voor millennials sorta speak.

Qua gore zit je hier redelijk. Vooral lichamelijke experimenten met insecten zijn volop aanwezig. De worstelmacht als climax is best aardig.... maar niet om serieus te nemen. Nergens een oorspronkelijk idee te bekennen.


avatar van filmexpert19

filmexpert19

  • 28 berichten
  • 80 stemmen

Jee, wat wordt the dare ondergewaardeerd. Persoonlijk vind ik deze een aanrader. Spanning, goede muziek en mooie opnames. Special effect is ook prima. En einde is niks mis mee.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Ik heb me toch vermaakt met Dare op Netflix. Het hele gegeven is natuurlijk ietwat ongeloofwaardig en er zitten dingen in waarbij de wenkbrauwen gaan fronsen. Het is toch raar dat je in een kamer zit met "oude vrienden" en er pas na een paar uur o.i.d. achterkomt dat dit allemaal dezelfde namen/vrienden zijn met wie je vroeger een jongetje hebt gepest. Zoiets heb je toch gelijk door lijkt me. Tocht is de film vooral het eerste gedeelte lekker mysterieus in de opzet en is het ook lekker goor om naar te kijken.
Dat de spanning het laatste half uur niet echt vastgehouden kan worden en het plot eigenlijk wat lame eindigt is geen ramp, want meer had ik uiteindelijk ook echt niet verwacht van een (horror) film op Netflix.

3,0*


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Een dikke vijf is onvoldoende....Ik laat mij zeker lovend uit over films...Zoek maar op. Het betreft allemaal B- Netflop films , waar met name veel series erg goed zijn.. Bv ""Queen of the South" is top.

Gezien jouw laatste 10 stemmen niet echt. En jouw extreem laag stemgemiddelde (2,45 gemiddeld) spreekt ook niet voor je. Over het algemeen ben je toch wel een zure kijker en jouw reacties wijzen dat ook uit. Die zijn altijd erg trollerig. Prima als je films alleen maar wil afzeiken. Dat is natuurlijk je goed recht, maar word je daar zelf niet moe van? Het is namelijk altijd hetzelfde niet onderbouwde commentaar dat je geeft (het is een flut Netflop film waar je snel doorheen zapt). Dat is best vermoeiend.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Gezien jouw laatste 10 stemmen niet echt. En jouw extreem laag stemgemiddelde (2,45 gemiddeld) spreekt ook niet voor je. Over het algemeen ben je toch wel een zure kijker en jouw reacties wijzen dat ook uit. Die zijn altijd erg trollerig. Prima als je films alleen maar wil afzeiken. Dat is natuurlijk je goed recht, maar word je daar zelf niet moe van? Het is namelijk altijd hetzelfde niet onderbouwde commentaar dat je geeft (het is een flut Netflop film waar je snel doorheen zapt). Dat is best vermoeiend.

Lees mijn reacties dan niet. Gemiddeld halen Netflop films hier een 2,5..Zo afwijkend ben ik dus niet.

Hier ..deze film scoort gemiddeld 2,63.!!!! Wat zeur je man??


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Lees mijn reacties dan niet. Gemiddeld halen Netflop films hier een 2,5..Zo afwijkend ben ik dus niet.

Hier ..deze film scoort gemiddeld 2,63.!!!! Wat zeur je man??

Het is niet alleen bij Netflix films, dat weet je zelf ook wel. En als je Netflix zo kut vindt, waarom heb je het dan? Je kan het beestje ook wwl normaal bij de naam noemen in plaats van zo'n kinderachtige bijnaam. Het gaat overigens niet eens om de stemmen an sich, maar meer om de toon die continu trollerig reacties uitlokt. Je kopieert en plakt eigenlijk hetzelfde afzeikbericht bij elke film. Dat valt op. Je bent elke week dezelfde discussies met verschillende mensen aan het voeren. Je mag dan bij jezelf te rade gaan of het aan al die andere mensen ligt, of misschien aan jezelf?


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het is niet alleen bij Netflix films, dat weet je zelf ook wel. En als je Netflix zo kut vindt, waarom heb je het dan? Je kan het beestje ook wwl normaal bij de naam noemen in plaats van zo'n kinderachtige bijnaam. Het gaat overigens niet eens om de stemmen an sich, maar meer om de toon die continu trollerig reacties uitlokt. Je kopieert en plakt eigenlijk hetzelfde afzeikbericht bij elke film. Dat valt op. Je bent elke week dezelfde discussies met verschillende mensen aan het voeren. Je mag dan bij jezelf te rade gaan of het aan al die andere mensen ligt, of misschien aan jezelf?

Ach, ach wat een aandacht krijg ik van je. Misschien zeg ik toch iets wat je bezig houdt. Waar maak je je druk om, en zeker bij deze warmte. Kan jou wat schelen wat ik vind van de meeste Netflix- films..Blijkbaar wel.

Ik heb Netflix (.....) voor de veelal prima series. Trouwens ik ben lang niet de enige die Netflix films, de meesten dan , afkraakt..Mogen wij? Het merendeel is gewoon B -film. Kijk de waarderingen maar hier bij pas uitgebrachte stemmen..De meesten zijn rond de 2,5..Zullen we het hierbij maar laten? Of jij gaat schrijven waarom Netflix-films allemaal zo goed zijn. Jij richt je op mij als persoon,maar komt met niets inhoudelijks.

Het mooie is dat je zelf schrijft;

""...want meer had ik eigenlijk niet kunnen verwachten van een (horror) film op Netlix."

En als ik het zeg , ben ik de boosdoener, de troll. Grow up ....Respecteer gewoon andermans mening ook al ben je het er niet mee eens, of begrijp je het niet!!!...dat heet "volwassen zijn.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

frans123 schreef:

(quote)

Ach, ach wat een aandacht krijg ik van je. Misschien zeg ik toch iets wat je bezig houdt. Waar maak je je druk om, en zeker bij deze warmte. Kan jou wat schelen wat ik vind van de meeste Netflix- films..Blijkbaar wel.

Ik heb Netflix (.....) voor de veelal prima series. Trouwens ik ben lang niet de enige die Netflix films, de meesten dan , afkraakt..Mogen wij? Het merendeel is gewoon B -film. Kijk de waarderingen maar hier bij pas uitgebrachte stemmen..De meesten zijn rond de 2,5..Zullen we het hierbij maar laten? Of jij gaat schrijven waarom Netflix-films allemaal zo goed zijn. Jij richt je op mij als persoon,maar komt met niets inhoudelijks.

Het mooie is dat je zelf schrijft;

""...want meer had ik eigenlijk niet kunnen verwachten van een (horror) film op Netlix."

En als ik het zeg , ben ik de boosdoener, de troll. Grow up ....Respecteer gewoon andermans mening ook al ben je het er niet mee eens, of begrijp je het niet!!!...dat heet "volwassen zijn.

Ik kan er in ieder geval voor zorgen dat je beestjes gewoon bij de naam kan noemen, in plaats van kinderachtig discussiëren met bijnamen. Volgens mij ben ik inhoudelijk genoeg met mijn recensie. Ik weet niet wat je nog meer wil. Het is toch anders dan telkens hetzelfde vermoeiende riedeltje van jou bij elke film te lezen. We weten inmiddels wel dat je overal snel doorheen "zapt". Kijk zelf je eigen gemiddelde en het gros van je stemmen eens na en bedenk voor jezelf of je alleen maar negatief bent of dat je ook ergens van kan genieten. Overigens mag dat prima hoor, maar het gaat meer om de toon en het gebrek aan respect in elke discussie die je toont.

Ik ga mijn tijd niet meer hieraan verspillen. Het mag wel over de film zelf gaan hier. Want het zou niet de eerste keer zijn dat een discussie met jou (met welke user dan ook) verwijderd wordt vanwege offtopic gelul.

Fijne avond nog toegewenst.


avatar van frans123

frans123

  • 4459 berichten
  • 1184 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik kan er in ieder geval voor zorgen dat je beestjes gewoon bij de naam kan noemen, in plaats van kinderachtig discussiëren met bijnamen. Volgens mij ben ik inhoudelijk genoeg met mijn recensie. Ik weet niet wat je nog meer wil. Het is toch anders dan telkens hetzelfde vermoeiende riedeltje van jou bij elke film te lezen. We weten inmiddels wel dat je overal snel doorheen "zapt". Kijk zelf je eigen gemiddelde en het gros van je stemmen eens na en bedenk voor jezelf of je alleen maar negatief bent of dat je ook ergens van kan genieten. Overigens mag dat prima hoor, maar het gaat meer om de toon en het gebrek aan respect in elke discussie die je toont.

Ik ga mijn tijd niet meer hieraan verspillen. Het mag wel over de film zelf gaan hier. Want het zou niet de eerste keer zijn dat een discussie met jou (met welke user dan ook) verwijderd wordt vanwege offtopic gelul.

Fijne avond nog toegewenst.

Je bent zelf het hardst bezig met off-topic.


avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

  • 2065 berichten
  • 16599 stemmen

Het verhaal doet uiteraard aan Saw denken, maar is zeker op zich amusant. De film is lekker bloederig en voldoet zeker aan de verwachtingen van genre liefhebbers. Een 3.0


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11521 berichten
  • 2865 stemmen

“All you have to do is going inside.”

De meest spraakmakende film van de afgelopen week denk ik, de nieuwe horrorfilm op Netflix ‘The Dare’. Toch eigenlijk vrij enthousiast deze film in gegaan, de trailer zag er gaaf uit en ook het plot was best interessant. Eenmaal begonnen aan de film start hij vrij woest, er zit direct schot in de zaak en hij is direct leuk om te volgen, alleen kakt de film daarna toch wel gigantisch in. Erg veel verhaal maar er gebeurde niet heel veel bijzonders. Toch wanneer het kwartje van het verhaal dan toch weet te vallen en het duidelijker word is de film ook wel weer wat leuker om te zien.

De film heeft natuurlijk veel weg van voorgaande horrors zoals ‘Saw’, daar deed het mij overigens wel direct aan denken. Wanneer het verhaal duidelijk is voor ons en ook voor de spelers word de film wel steeds leuker te volgen maar, het einde is dan weer vrij cliché.

De film is zeker aardig bloederig wat het wel wat leuker wist te maken maar vooralsnog wel erg doorsnee allemaal. De korte tijdsduur was een pluspunt want langer had de film voor mij ook niet gehoeven. Bloederig ja, interessante moordenaar is ook aanwezig maar op veel momenten net te zwak.

3.0*


Tips en advies, ongevraagd, maar doe jullie voordeel ermee: Ruggero Deodato, Sam Raimi, Clive Barker, Michele Soavi, Lucio Fulci, Romero.... denk dat dit de meesters waren in Gore en slasher.... daarna praten we verder over het gedrocht The Dare....


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 526 berichten
  • 313 stemmen

Ik heb er wel van genoten. Vond het een origineel verhaal. Goed geacteerd door best wel onbekende acteurs. Aangenaam verrast dus.


avatar van milan90

milan90

  • 192 berichten
  • 25 stemmen

Ik vond het allemaal matig en ontbrak aan elke logica. Domme martelscenes, slechte personages ofwel domme personen die zich met alles inlaten. Een waardeloze campagne film tegen pesten. Goedkope wraak film en slechte horror. Snap ook de lage waardering.


avatar van Woland

Woland

  • 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Best gewelddadig en bloederig, maar inderdaad ook een nogal gezocht en onzinnig verhaal wat me eigenlijk geen moment wist te boeien. Zelfs met een lengte van een goeie anderhalf uur was ik hier al een stuk eerder klaar mee.


avatar van Piem

Piem

  • 59 berichten
  • 62 stemmen

Prima horror in de sfeer van Saw. Niet teveel bij nadenken, gewoon kijken.

Die actie met dat oog (en rups) was wel geinig.