The Dare (2019)

Bulgarije / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Giles Alderson
met Richard Brake, Richard Short en Robert Maaser

Na een brute huisoverval wordt familieman Jay Jackson wakker in een kelder met drie andere gevangenen. Per toeval komen de gevangenen tot de ontdekking dat ze iets gemeen hebben met elkaar. Ze realiseren zich dat ze moeten samenwerken om te kunnen overleven. Ze verzinnen een riskant plan dat uitgevoerd moet worden voordat de wraakzuchtige ontvoerder de kans krijgt om zijn zieke plannen op hen te botvieren.

EDIT:
Vanaf donderdag 19 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van sinterklaas
kappeuter schreef:
Vanaf 31 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Kan er niks over terugvinden (op de site van DFW)

Ik heb het nagekeken. De releasedatum lijkt uitgesteld: 'verwacht 2019'.

avatar van mikey
Ik heb de indruk (maar ben er niet zeker van) dat dit niets te maken heeft met een vrijgezellenfeest.

avatar van Edogulio
mikey schreef:

LoL

avatar van Ajax&Litmanen1
Iemand heeft inspiratie bij de Saw reeks opgedaan...

Maar niettemin best een leuke trailer. Zal de film eens in de gaten houden.

Wil graag naar deze film, maar hij draait bijna nergens. En als ie draait, op tijdstippen waarop normale mensen gewoon slapen. Beetje jammer, dan maar weer wachten tot ie op Netflix staat...

avatar van Walter S.
Naar pathé horror normen een zeer brute en gore film. Sadistisch, naar en gruwelijk.
Vond er door de over de top gruwelen maar vooral door het stompzinnige verhaal niet heel veel aan. En dan is er nog het einde, nog stompzinniger dan de rest van de film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Prima horrorfilmpje, mits je niet teveel eisen stelt want het script is ronduit slecht geschreven en het aantal onlogische keuzes die de mensen in deze film maken is op 2 handen niet te tellen. Maar The Dare is daarnaast ook lange tijd vrij naargeestig en er zitten een aantal bijzonder onsmakelijke stukken in die me wel bevielen. Visueel ziet het er ook allemaal wel goed uit. Alleen wordt veel te snel bekend wat de reden van de gevangenschap is en dat haalt wel een hoop van de spanning weg. De laatste minuten waren overigens tenenkrommend slecht. Niet echt een film die je perse in de bios moet zien, maar het was voor mij vermakelijk genoeg voor een voldoende. Ik heb dit jaar sowieso meer horror dan ooit in de bioscoop gezien, fijn dat er toch wel een soort revival bezig lijkt.

avatar van Phantasm
Erg leuke horrorfilm met een aardig bedacht verhaal.

Te laag beoordeeld naar mijn mening. Het verhaal was goed doordacht en er zaten een paar vermakelijke onsmakelijke scènes tussen. Wel een groot minpunt is dat het motief erg vroeg bekend werd gemaakt. Ook was het einde belabberd, maar er worden tegenwoordig nog weinig films gemaakt met een goed einde. 3,5*

Wat een in en in slechte film is dit. Wat een aanfluiting voor het genre. Dat er geld vrijgemaakt is voor dit gedrocht. Vleesch noch visch. Als ik deze op Netflix stond had ik de film zeer zeker niet af gekeken. Zonde van mijn 8,50,-

avatar van Daan258
Mwah, Mwah!

Het had een best goede film kunnen zijn maar helaas slaagt het bijna op alle vlakken net niet.
De eerste helft kijkt wel redelijk goed weg en ben je natuurlijk nieuwsgierig hoe de vork in de steel zit. Jammer genoeg krijg je dan een vreselijk simpele twist wat oh zo standaard is.
Hier en daar zaten wel een paar kleine smerige scenes die leuk waren om te zien, maar over het algemeen niet heel super.

avatar van schumacher
Echt wel een goeie film, lekker goor bij momenten, echt wel leuk. .
Aanrader.

Is helemaal geen slechte film, ik wou vooral wat gore zien en het was spannend om zien wat er allemaal zou gebeuren.

avatar van mrkos
schumacher schreef:

Weet je wat slecht is: rec en the conjuring en the blair witch, dat zijn flutfilms, steeds hetzelfde ook, deur die je hoort kraken tja....

Iets met appels en peren... Ga deze zeker nog zien, maar vind films als REC en the Conjuring ook prima te doen.

avatar van BlueJudaskiss

Saw herhaalt zichzelf gelukkig nooit

avatar van schumacher
BlueJudaskiss schreef:

Saw herhaalt zichzelf gelukkig nooit

Ja en nee, ja omdat je weet dat er gore scenes komen en nee omdat het weer andere gore scenes zijn en ik zie liever zoiets dan een deur die kraakt of toeslaat en een heks die tevoorschijn komt of weetk veel wat.

schumacher

Nouja slecht wil ik nou ook weer niet zeggen maar ik vond deze film ondanks de aantal gore scenes een beetje saai. Het kwam bij mij over als een (betere) B film. Tevens vond ik het raar dat ze elkaar niet herkenden misschien omdat het 20 jaar geleden was maar zoveel veranderd een mens niet hoor en dan nog vraag je elkaars naam.

Wat betreft je vergelijkingen met de andere films:
Saw vind ik een heel ander soort film die word nooit saai en is veel wreder.
Rec en blair witch en bv paranormal activity die je niet noemt vond ik ook erg spannend, niet heel veel gore maar her en der toch nog gewelddadig maar dat is niet te vergelijken met deze film of saw vind ik.
En dan noem je nog the conjuring of the nun etc nou dat is weer heeeeeel anders die moeten het alleen hebben van jump scares zonder enige geweld. Op zich vind ik die films ook wel leuk maar dat zijn niet mijn favoriete horrorfilms aangezien ik het niet horror vind.
Misschien dat jij the collection ook leuk vind? bevat ook best veel gore en vond ik beter dan deze film.

avatar van umbra
Deze ingegaan met niet al te hoge verwachtingen, door de weinig stemmen en nergens echt goede score. Maar heb me hier goed mee vermaakt. Psychopaat die wraak neemt en de marteltoer opgaat. Ook flashbacks maakte het boeiend. Ik had zeker nooit het gevoel nr een slechte b-film te kijken. Gevechtje op het eind was wel beetje Loos. Maar al bij al gewoon mijn ding.

schumacher schreef:
Echt wel een goeie film, lekker goor bij momenten, echt wel leuk. .
Aanrader.

Geef mij maar saw en dit.

Haha nou. Zo irritant steeds, die krakende deuren in het bos bij The Blair Witch....

Gelukkig loopt de Saw reeks over van originaliteit. Jij snapt de zaken!

avatar van Rickyman
Weer een zeer originele Saw variant inderdaad, ook lekker goor, maar verder weinig verrassends en nogal vertragend..

Laten we zo zeggen , ik had meer verwacht

patrickvanschijndel schreef:

Zat anders flink wat rauw vlees in die film

Lekker lugubere wraak horror filmpje.
"The Dare" moet het vooral hebben van ranzige scenes en momenten die je doen huiveren.
Liefhebbers van gore kunnen wat dat betreft hun lol op.
Verhaal is flinterdun, de spanning ver te zoeken maar ik heb mij heerlijk vermaakt met dit sadistische filmpje.

avatar van tattoobob
Boring!!!
Iets wat we al vele malen beter gezien hebben in andere films.
De film probeert bruut te zijn maar dat vind ik zelf erg tegenvallen.
Deze film heeft weinig ballen!!!

avatar van Shinobi
"Playing it safe, huh?"

Wat een onorigineel idee voor een debuutfilm zeg.

Giles Alderson tapt uit hetzelfde vaatje als 'Saw' en consorten. Wederom zit er een groepje mensen opgesloten in een ruimte, om vervolgens gemarteld te worden. Ondertussen loopt er een parallelle verhaallijn waarvan al snel duidelijk wordt waar het naartoe gaat.

Op zich is een dergelijk gegeven niet erg, zolang het maar degelijk uitgewerkt wordt. Helaas is dat hier niet het geval. 'The Dare' herhaalt namelijk steeds hetzelfde riedeltje; de gemaskerde beul komt de kamer binnen en forceert iemand van de groep tot martelen. Op een paar aardige martelingen na is het merendeel te verwaarlozen.

De meeste tijd gaat zitten in het stompzinnige narratief dat zichzelf al vroeg in de kaarten laat kijken. Er wordt onnodig veel uitgelegd, terwijl er meerdere onlogische keuzes worden gemaakt. Aan de cast heb je ook niets, want die heeft buiten Richard Brake om nauwelijks enige présence. Hierdoor gaat er veel spanning verloren. Over het kansloze slot zal ik het maar niet hebben.

Al met al een horror die je gerust kan overslaan.

Dikke 1,0 sterren.