The Rider (2017)

geregisseerd door Chloé Zhao
met Brady Jandreau, Tim Jandreau en Lilly Jandreau

Een jonge cowboy wordt bij een rodeo met een bijna fataal ongeval geconfronteerd. Hij wordt van zijn paard afgeworpen en loopt daarbij ernstig hoofdletsel op. Hij woont bij zijn vader en zijn zus en ervaart dat de revalidatie moeizaam verloopt. Daarop onderneemt hij een zoektocht naar een nieuwe identiteit. Hij wil te weten komen wat het betekent een man in het hart van Amerika te zijn.

SaintNick schreef:
Is dat wat je in elke film zoekt? Misschien dan eens (bijvoorbeeld) de bijbel erop naslaan...?

Logisch toch dat een filosoof altijd op zoek is naar een boodschap? Had ie recentelijk ook bij Roma las ik, dus de boodschappenlijst wordt groter en groter. Als je op zoek bent naar boodschappen kun je echter beter naar Appie Heijn gaan(quote van de vermaarde Dickie Maas ooit) en hij had gelijk!

Fijne filmhuis productie, van de betere kwaliteit. Een familieproject waar met hart en ziel aan is gewerkt en dat zie je met name terug aan de schitterende visuele beelden, cameravoering etc. Knap dat een onervaren team dit aflevert, benieuw naar hun volgende projecten. Verhalend had het beter gekund en helaas is het ook qua acteerwerk onder de wenselijke maat. Zelden een hoofdrolspeler gezien die zo bedeesd voor de camera staat als deze Brady, lijk wel een autist, en dat zal de bedoeling niet zijn geweest. Door die afstandelijkheid kruipt deze wat mooi kunstig ogende film nooit echt onder de huid, en blijft hij steken op de kwalificatie bovengemiddeld.

Best derimerend drama over een rodeo rijder die probeert te herstellen na ernstig ongeval. Niet alleen hijzelf maar ook zijn broer is slachtoffer van een gelijkwaardig ongeval trauma. Tel daar bij op de moeizame realtie met zijn vader en een geestelijk achtergebleven zus en je hebt een hoop drama verpakt in een enkele film. " The Rider" is een langzaam verhaal. De beelden zijn soms mooi geschoten. Het is een zonder opsmuk realistisch en goed geacteerd drama.....3.5*

avatar van K. V.
Deze lag in de bib en toch ook maar eens geprobeerd. Voor mij mocht deze toch wel wat korter. Het verhaal is redelijk eenvoudig en de acteerprestaties waren wel overtuigend.
Ik heb hem uitgekeken, maar één kijkbeurt is wel voldoende.