Le Vénérable W. (2017)

Alternatieve titel: The Venerable W.

1 stem

Frankrijk / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Barbet Schroeder

In Birma is de 'vooraanstaande Wirathu' een zeer invloedrijke boeddhistische monnik. Het ontmoeten van hem houdt in dat Schroeder naar het hart van het dagelijkse racisme moeten afreizen om te observeren hoe islamofobie en haatspraak leiden tot geweld en vernietiging. Toch is Birma een land waar 90% van de bevolking het boeddhisme als geloof heeft aangenomen: een religie op basis van een vreedzame, tolerante en niet-gewelddadige manier van leven.