• 8.555.951 stemmen

The Ballad of Lefty Brown (2017)

Western | 111 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Jared Moshe

Met onder meer: Bill Pullman, Kathy Baker en Jim Caviezel

Plot The Ballad of Lefty Brown

"He never wanted to be the hero"

Lefty Brown is een loyale, knorrige man van 63 die zelden serieus genomen wordt. Een groot deel van zijn leven heeft hij samen met de legende Eddie Johnson doorgebracht. Nu wordt Johnson aangesteld als senator van Montana en hij wil zijn ranch in handen van Lefty achterlaten, ondanks de bezwaren van zijn vrouw Laura. Wanneer een veedief Johnson doodt, wordt Lefty gedwongen uit de schaduw van zijn partner te komen. Verteerd door schuldgevoelens begint hij zijn reis die hem met zijn oude vrienden Tom Harrah, een marshall, en de gouverneur James Bierce herenigt.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Biosguru

Biosguru

Dan maar een snob, ik heb deze afgezet. Ik zag in 10 min al zoveel zwakteboden voorbij komen dat ik er klaar mee was: overacting, lelijke compositie en handheld voor emotie CinemaScope beeld. Brrr.

kappeuter (crew films)

Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Netflix

avatar van Thomas83

Thomas83

Een door A24 uitgebrachte western met Bill Pullman en Peter Fonda? Natuurlijk moet ik dat zien. Fonda legt wel weer snel het loodje helaas, maar er blijft genoeg over. Pullman is in het wat matige en zoetsappige begin nog niet al te best, zo overdreven zet hij de onbekwame sidekick neer, maar het geeft voldoening om hem (op weliswaar wat gehaaste manier) die onbekwaamheid gedurende de film van zich af te zien schudden. Al snel wordt het er allemaal ook een stuk leuker op. Caviezel en vooral Flanagan spelen nog mooie bijrollen. In visueel opzicht wel ietwat gewoontjes allemaal voor een western, ook al is er voor een oldschool look gekozen. 3.5*.

scorsese

Matige film over een man die 40 jaar samen gereden heeft met zijn beste vriend, tot deze wordt neergeschoten. Afgezien dat ditmaal de hoofdrol niet eens is weg gelegd voor de held, heeft deze western niks nieuws te bieden. Het voorspelbare en vooral het te trage verloop doen de film geen goed. Slecht is het op zich niet en ook het acteerwerk is goed, maar het is simpelweg te saai voor meer dan 2.5 sterren.

avatar van trebremmit

trebremmit

Glansrol voor Pullman, verder een frisse western die in het begin wat moeilijk op gang komt maar wel steeds beter wordt. Ik vond het een aangename film met een prima tempo, leuke rollen en een mooie omgeving. Niet een topper in het genre maar voor de westernliefhebber zeker geen miskoop.

avatar van trebremmit

trebremmit

Komt in april uit op dvd in Nederland.

bol.com | The Ballad of Lefty Brown, 1 Dvd Amaray

Brix

Daar kijk ik dus écht van op, maar ben wel blij met de ondertiteling, gezien het gemompel van acteurs.

avatar van madmax1

madmax1

Ook maar eens bekeken,buiten verwachting best wel een redelijke western met de juiste sfeer.

Geladen met de oudere stijl en het voorspelbare script dan komen er die trage stukken waardoor de film te lang duurt.

Wel de mooie beelden en een prima sound maakt veel goed.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Matige western. De rollen worden wel goed gespeeld, maar de film mist de nodige punch.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Aardig. Mooie opnames niet bijzonder. 3.0

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Deze western vond ik best goed, een aardig verhaal, goed spelende cast en natuurlijk de omgeving. Vooral Bill Pullman als de knorrige Lefty Brown speelt goed, ik vond deze beter dan Hostiles waar ik hiervoor een stukje over heb geschreven. Niet om de actie die deze zeker heeft, maar om de vaart van de film enjoy als je hem wil gaan zien.

Brix

Een zeer goed verteerbare western met een prima cast en prachtige landschappen.

Ja, ik weet het , allemaal al eerder gezegd.

Ik vond 'm fijner om te kijken dan Hostiles, al krijgen beide films 4 * als waardering van mij.

avatar van schumacher

schumacher

Er worden heel weinig westerns gemaakt, jammer.

Maar deze mag er best wezen.

schumacher

Klopt niet echt dat er weinig westerns gemaakt worden, er komen er aardig wat uit jaarlijks, maar ze bereiken zelden de bioscopen hier.

Het is wel zo dat de kwaliteit vaak ook te slecht is voor een bioscooprelease, maar Nederland is daarvan afgezien ook niet echt een western-minded land (meer)

Als je af en toe eens kijkt bij het MM westerntopic, dan zie je dat de nieuwe releases daar regelmatig vermeld worden.

avatar van mr rumson

mr rumson

The Ballad of Lefty Brown vind ik een aardige western maar ook niet meer dan dat .

Vond het jammer dat Peter Fonda alleen maar in het begin van deze western te zien was .

Verder ziet deze western door de mooie locaties er goed uit.

Wat mij wel tegenviel was het trage tempo van deze western normaal heb ik hier niet zo'n moeite mee.

Tot nu toe drie sterren voor deze western maar gun hem in de toekomst zeker nog een kijkbeurt .

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2054 berichten

Dit is een prima western waarin dialoog en actie prima gedosseerd zijn gedurende de film. Filmlokaties zijn uitstekend, goede vertolkingen en voor mij dus een geslaagde western. Een 3.5

avatar van mrklm

mrklm

Revisionistische western waarin de traditionele held Edward Johnson [Peter Fonda] aan het begin wordt doodgeschoten en zijn trouwe sidekick Lefty Brown [Bill Pullman] besluit wraak te nemen op de dader en diens opdrachtgever, niet wetend dat weduwe Laura Johnson [Kathy Baker] is verteld dat Lefty zélf verantwoordelijk is voor de dood van haar echtgenote!

Moshes scenario zet de conventies van de western deels op zijn kop door zich te te richten op de sidekick. Lefty Jones lijkt een samenvoeging van acteurs Andy Devine, meestal de terughoudende goedzak, en 3-voudig Oscarwinnaar Walter Brennan, die vaak de doortastende, ouwe rot met een scherpe tong speelde, maar Pullman gebruikt die inspiratie voor een unieke anti-held. David McFarland brengt alles prachtig in beeld en Moshe blijkt uitstekend uit de voeten te kunnen met de actiescènes.

Brix

mrklm Bondige recensie, die alles zegt dat van belang is.

Meer moet dat niet zijn.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Het was even wennen om Pullman te zien in zo'n rol. Hij deed het okay, maar toch zie ik hem liever een normale vent spelen. De film is traag en komt tegen het einde op gang. Op zich niks mis mee, maar echt 'wauw' is het ook niet. Prima voor een zondagmiddag.