The Death and Life of John F. Donovan (2018)

1 stem

Canada

geregisseerd door Xavier Dolan
met Kit Harington, Susan Sarandon en Kathy Bates

De film speelt zich af in het begin van 2000 en richt zich op de beproevingen van een Amerikaanse tv-ster van in de twintig en zijn correspondentie met Rupert Turner, een 11-jarige, opkomende acteur die bij zijn moeder in Engeland woont. Hun levens krijgen een dramatische wending wanneer het bestaan van hun correspondentievriendschap publiekelijk wordt gemaakt. Hierdoor worden de meest ongegronde veronderstellingen uitgelokt, wat Donovan in een neerwaartse spiraal brengt. Een decennium later herinnert de jonge acteur zijn relatie met zijn voormalige idool tijdens een interview.

TEASER

Bij Xavier Dolan:

Bij The Death and Life of John F. Donovan:

Bij Xavier Dolan:

En hij blijft behoorlijk productief. We hebben net Tom a la Ferme gehad. Mommy moet nog in de zalen komen, maar de volgende Dolan is op dit moment in alweer in voorbereiding. Buiten de titel en dat het om een Engelstalige film gaat is er nog niets bekend. De film gaat " The Death and Life of John F. Donovan" heten. Cannes 2015 gok ik.

starbright boy schreef:

Ik lees nu dat Susan Sarandon en Kathy Bates erin zitten. Ik heb voor beiden een zwak, dus dat vind ik alvast goed nieuws. Cannes 2015 gaat het niet worden, want de casting is nog niet volledig en het filmen staat gepland voor "late spring". Klinkt als Toronto op zijn vroegst, maar misschien ook wel Berlijn 2016 of zelfs Cannes 2016.

Susan Sarandon and Kathy Bates Board 'Mommy' Director's First English-Language Project (Exclusive) - The Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

avatar van HarmJanStegenga
Eerste Engelstalige film van Xavier Dolan, met een behoorlijke cast én Michael Gambon 2 keer genoemd op de poster.

HarmJanStegenga schreef:

Poster blijkt helaas fanmade:
The Death and Life of John F. Donovan: Poster for Xavier Dolan’s Film | IndieWire

Daarom de toevoeging weer even verwijderd.

jacobine_rodijk stuurde tip hierover.

avatar van MENEER L3GIOEN
Jessica Chastain on The Death & Life of John F. Donovan poster - ew.com

Damn, wat heb ik zin in deze film. Donovan staat zonder twijfel op mijn nummer 1 meest geanticipeerde film voor volgend jaar.

avatar van Arnie
Gebeurt hier eigenlijk nog wat mee?

Arnie schreef:
Gebeurt hier eigenlijk nog wat mee?

Late reactie, maar behoorlijk vernietigend ontvangen in Toronto en lijkt de eerste Dolan te worden die de Nederlandse filmhuizen niet gaat halen. Was ook een moeizame aangelegenheid schijnbaar. Waar Dolan nogal wat moeite had om een coherente film te maken van heel veel materiaal.

Maar er zit alweer wat nieuws aan te komen (Mattias & Maxime, met onder meer Dolan zelf en Dolan-regular Anne Dorval), wellicht in Cannes?