Slam: Tutto per una Ragazza (2016)

Alternatieve titel: Slam

Italië

geregisseerd door Andrea Molaioli
met Ludovico Tersigni, Barbara Ramella en Jasmine Trinca

Samuele (16) brengt zijn dagen door met skaten met zijn vrienden en doet sprongen en trucs die niet zonder risico zijn. Hij trekt zich op aan een denkbeeldige vriendschap met zijn held, Tony Hawk, de beste skater aller tijden. Hij zou graag naar de universiteit gaan, reizen, misschien zelfs in Californië gaan wonen en streeft de droom na om een professionele skater te worden. Maar bovenal zou hij de eerste willen zijn in zijn familie die niet vanaf zijn zestien opgezadeld zit met een kind, wat in het verleden gebeurde met zijn moeder en zijn grootmoeder. Alles verandert echter als hij Alice ontmoet, die wel eens het meisje van zijn leven zou kunnen worden.

Vanaf 15 april te zien op Netflix

avatar van IH88
Slam: Tutto per una Ragazza

Verrassend leuk. Een komedie over tienerzwangerschap lijkt een wat problematische combinatie, maar deze Italiaanse film maakt er een vermakelijk geheel van. Belangrijk is ook dat de gevolgen van een tienerzwangerschap niet gebagatelliseerd worden.

Tel daar de sterke acteurs, het goede script en de speelse regie van Molaioli bij op, en je hebt een geslaagde komedie over een moeilijk onderwerp. De jonge acteurs Tersigni (Sam) en Ramella (Alice) hebben een aangename chemie en Trinca heeft een sterke rol als moeder van Sam (die zelf zwanger raakte op haar 16de). De humor komt ook van Marinelli als politiek incorrecte vader van Sam. Heerlijk foute rol. En Fight Club heeft het al bewezen, met ‘Where Is My Mind?’ van de Pixies kun je het nooit fout doen.