Malicious (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Michael Winnick
met Josh Stewart, Bojana Novakovic en Melissa Bolona

Adam is een jonge professor die les geeft op een universiteit. Samen met zijn zwangere vrouw, genaamd Lisa, maakt hij een traumatische gebeurtenis mee. Samen met Becky, de zus van Lisa, worden de twee geplaagd door een boosaardige entiteit. Adam schakelt de hulp in van Dr. Clark, een professor die lesgeeft in parapsychologie.

avatar van mixmaster
13 in een dozijn film met weinig spanning en zeer voorspelbaar.
Er zit gewoon te weinig spanning in en de film is traag en saai.

avatar van knusse stoel
mixmaster schreef:
13 in een dozijn film met weinig spanning en zeer voorspelbaar.
Er zit gewoon te weinig spanning in en de film is traag en saai.

In tegenstelling tot ons, wij vonden het een redelijke film waarvan misschien "13 in een dozijn" gaan maar om nu te zeggen saai en traag? Daarover verschillen "Mixmaster" en wij van mening. Het is meer het griezelgenre en minder slash. Het bloed vliegt niet door het beeld want dat is in dit soort films niet relevant, natuurlijk vallen er slachtoffers maar de menselijke slechtheid is niet fysiek aanwezig zoals in de meer horror/slasher genre. Nu er is een kwaaie losgekomen uit een doosje wat ons echtpaar had gekregen als een soon tegenstelling tot ons, wij vonden het een redelijke film waarvan misschien "13 in een dozijn" gaan maar om nu te zeggen saai en traag. Daarover verschillen "Mixmaster" en wij van mening. Het is meer een griezelgenre en minder horror. Het bloed vliegt niet door het beeld want dat is in dit soort films niet relevant, natuurlijk vallen er slachtoffers maar de menselijke slechtheid is niet fysiek aanwezig zoals in de meer horrorgenre. Nu er is een kwaaie losgekomen uit een doosje wat ons echtpaar had gekregen als een soort welkomstcadeau voor hun nieuwe huis. En daarmee start de ellende voor hen.

Van ons een 7-.

avatar van schenkowiets
Heerlijke griezelfim met een apart verhaal.
Prima camerawerk en muziek ala The Conjuring.
Acteerwerk was ook in orde , en de creepy sfeer zat er goed in.

avatar van Daan258
De berichten maken me zeer nieuwsgierig.
Hoop hem snel te kunnen zien.

avatar van john mcclane 2
Heb je zin om op een regenachtige maandag avond een soort hounted house achtige ( dit valt er deels onder ) horror/ thriller te kijken .
Dan is dit wellicht je ding .
Maar in alle eerlijkheid , het was een slappe hap , niet spannend , voorspelbaar , nergens blinkt Het uit , zo gezegd.
2* voor de moeite .

avatar van Ric1997
Als je alle generieke demonen films met een mager plot van de afgelopen jaren nog niet zat bent valt hier misschien nog wat te beleven, maar ik ben nu wel uitgekeken op dit soort films die niet eens de moeite nemen om voor een minuut origineel te zijn. De film is uiteraard weer afhankelijk van voorspelbare jump scares, want spanning of sfeer is nergens te bekennen. Valt nog mee dat dit niet in de bioscoop heeft gedraaid, past makkelijk tussen alle Conjuring en Insidious sequels en rip-offs.