Malicious (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Michael Winnick
met Josh Stewart, Bojana Novakovic en Melissa Bolona

Adam is een jonge professor die les geeft op een universiteit. Samen met zijn zwangere vrouw, genaamd Lisa, maakt hij een traumatische gebeurtenis mee. Samen met Becky, de zus van Lisa, worden de twee geplaagd door een boosaardige entiteit. Adam schakelt de hulp in van Dr. Clark, een professor die lesgeeft in parapsychologie.

avatar van mixmaster
13 in een dozijn film met weinig spanning en zeer voorspelbaar.
Er zit gewoon te weinig spanning in en de film is traag en saai.

avatar van knusse stoel
mixmaster schreef:
13 in een dozijn film met weinig spanning en zeer voorspelbaar.
Er zit gewoon te weinig spanning in en de film is traag en saai.

In tegenstelling tot ons, wij vonden het een redelijke film waarvan misschien "13 in een dozijn" gaan maar om nu te zeggen saai en traag? Daarover verschillen "Mixmaster" en wij van mening. Het is meer het griezelgenre en minder slash. Het bloed vliegt niet door het beeld want dat is in dit soort films niet relevant, natuurlijk vallen er slachtoffers maar de menselijke slechtheid is niet fysiek aanwezig zoals in de meer horror/slasher genre. Nu er is een kwaaie losgekomen uit een doosje wat ons echtpaar had gekregen als een soon tegenstelling tot ons, wij vonden het een redelijke film waarvan misschien "13 in een dozijn" gaan maar om nu te zeggen saai en traag. Daarover verschillen "Mixmaster" en wij van mening. Het is meer een griezelgenre en minder horror. Het bloed vliegt niet door het beeld want dat is in dit soort films niet relevant, natuurlijk vallen er slachtoffers maar de menselijke slechtheid is niet fysiek aanwezig zoals in de meer horrorgenre. Nu er is een kwaaie losgekomen uit een doosje wat ons echtpaar had gekregen als een soort welkomstcadeau voor hun nieuwe huis. En daarmee start de ellende voor hen.

Van ons een 7-.

avatar van schenkowiets
Heerlijke griezelfim met een apart verhaal.
Prima camerawerk en muziek ala The Conjuring.
Acteerwerk was ook in orde , en de creepy sfeer zat er goed in.

avatar van Daan258
De berichten maken me zeer nieuwsgierig.
Hoop hem snel te kunnen zien.

avatar van john mcclane 2
Heb je zin om op een regenachtige maandag avond een soort hounted house achtige ( dit valt er deels onder ) horror/ thriller te kijken .
Dan is dit wellicht je ding .
Maar in alle eerlijkheid , het was een slappe hap , niet spannend , voorspelbaar , nergens blinkt Het uit , zo gezegd.
2* voor de moeite .

avatar van Ric1997
Als je alle generieke demonen films met een mager plot van de afgelopen jaren nog niet zat bent valt hier misschien nog wat te beleven, maar ik ben nu wel uitgekeken op dit soort films die niet eens de moeite nemen om voor een minuut origineel te zijn. De film is uiteraard weer afhankelijk van voorspelbare jump scares, want spanning of sfeer is nergens te bekennen. Valt nog mee dat dit niet in de bioscoop heeft gedraaid, past makkelijk tussen alle Conjuring en Insidious sequels en rip-offs.

avatar van Rickyman
Dit was helemaal niet zo slecht.
Een rustig opgebouwde thriller met een fijn creepy sfeertje, degelijk maar verwacht geen orgineel verhaal en bevat het geen gore.

avatar van EVIL '84
Beetje voorspelbare B horror met weinig bijzonders. Matige effecten en schrikmomenten. Er had ook iets meer sfeer gemaakt mogen worden. Met name wanneer de vrouw het vruchtbaarheidskistje openmaakt. Er gebeurde gewoon niets, geen schaduwen of flikkerende lichten ofzo... beetje lame. Had wat meer uit gehaald kunnen worden. Horror voor de beginnende kijker van het genre.

avatar van umbra
Flauwe bedoening. Op geen enkel moment meeslepend en weinig spanning. Echt weer zo'n horrorfilm die je even snel bent vergeten als de plee die je doorspoelt

Meh....

avatar van Shadowed
Leuk gespook.

Altijd wel dol op dit soort filmpjes, vooral omdat dit soort horrorfilms me echt het meest bang weten te maken. Zo ben ik een aantal keer goed verschoten, maar vond ik de hele film eigenlijk verrassend spannend, waardoor ik met vraagtekens zat waarom dit zo laag beoordeelt wordt.

Neemt een beetje een aanloop, al zet de opening wel ergens een toon, alleen niet echt voor de hele film. Dan krijgen we een korte inleiding van 15 minuten voordat het gespook losgaat en dat doet Winnick vaak lekker effectief door meerdere soorten gespook te kiezen.

De demonen of geesten zelf waren niet heel eng, maar de sfeer en schrikmomenten waren goed en sommige scenes waren lekker spannend. Als het gespook dan ook langzaam het verhaal begint over te nemen is het pas echt leuk. Fijn dat de demonen niet optimaal in beeld komen, want die waren misschien het minst eng.

Vooral het schilderij vond ik eigenlijk heel griezelig. Gek, maar ook een beetje jammer dat weinig horrorfilms enge schilderijen bevatten die steeds veranderen. Was voor mij in ieder geval behoorlijk effectief. De nerveuze soundtrack helpt ook goed bij de sfeer die goed is opgebouwd.

Acteerwerk is prima eigenlijk, Lindo als blinde docent maakt het meest indruk. Leek het meest in zijn rol op te gaan. Maar de familie zelf voert de rollen ook keurig uit, richting het einde valt het hier en daar wat door de mand maar dat is vrij kort gelukkig.

De slotfase, waar de meeste horrorfilms de spanning verliezen, ging ook nog wel in deze film. Het gespook zelf gaat gewoon door zonder er weer een over-the-top verhaal aan te binden dat de spanning wegneemt. Al was hij misschien wat minder spannend richting het einde, de sfeer bleef aanwezig.

Mij een beetje een raadsel waarom dit zo laag is beoordeelt, vond het een erg prettige en spannende horror. Eindelijk weer een horrorfilm die ook echt weer een beetje eng weet te zijn. Ook nog pluspunten voor de geestenopname scenes, waren ook erg sfeervol.

Heb me goed vermaakt hiermee.

Valt best wel een en ander op aan te merken, van hoog niveau is het niet, maar als je anderhalf uur je eigen kritische stoorzender weet uit te zetten in elk geval best vermakelijk. Voorspelbaar, en dat is wel het grootste pluspunt, is Malicious zeker niet. Het blijft dan ook lekker lang onduidelijk hoe het raadsel precies in elkaar zit . Goede opbouw van de suspense in den beginne, helaas gaat het naar het einde toe behoorlijk fout. Als dan de aap uit de mouw komt en blijkt wat precies het kwaad is in deze spookhuisfilm, is dat eigenlijk een behoorlijk belachelijke wending. Daarnaast gooit Winnick er in de climax een aantal schrikeffecten te veel tegenaan, less is more ware beter geweest. Matige acteurs in de hoofdrollen ook, vooral Stewart heeft een wat onsympathieke uitstraling, niet echt iemand waarmee je makkelijk identificeert als kijker. Gemiddeld.

avatar van Daan258
Helaas, ik hoopte op wat beters.

Het is allemaal zo standaard en voorspelbaar en daarbij ook nog is niet spannend, geen schrikmomenten, alleen de sfeer was hier en daar wel oké.

Jammer.