Cave (2016)

Noorwegen
Avontuur / Thriller

geregisseerd door Henrik Martin Dahlsbakken
met Heidi Toini, Mads Sjøgård Pettersen en Benjamin Helstad

De drie vrienden Charlotte, Adrian en Viktor leerden elkaar kennen tijdens hun militaire dienst bij het Noorse 'Telemark Bataljon' in Afghanistan tussen 2010 en 2012. Adrian en Charlotte werden een paar en werken nog steeds voor het leger. Ze zijn allen geïnteresseerd in extreme sporten en fysieke uitdagingen en hebben al een lange tijd een afdaling gepland in een onontgonnen grot diep in de bergen. Een paar jaar eerder verdronken er twee buitenlandse duikers tijdens het verkennen van een deel van de dezelfde grot. Één van de duikers werd nooit gevonden en de grot werd afgesloten voor het publiek. De drie vrienden tarten het lot en zonder back-up beginnen ze aan hun tocht.

avatar van 606
Bedankt stinissen lijkt me een leuke film

avatar van vranque
Niet verkeerd. Links en rechts wat bij elkaar gesprokkeld maar leuk vermaak. En de korte duur was ook wel prettig. Mooie opnames en alleraardigst geacteerd. Geen hoogvlieger.
Net aan 3* ik ben geen serie mens dus vond het niet prettig dat hier weer een vervolg op komt terwijl het einde juist super was.

avatar van Drifter
Begint slecht, midden is prima, einde zuigt.

Zwakke niet echt spannende film