Mythica: The Godslayer (2016)

Alternatieve titel: Mythica 5: The Godslayer

Fantasy

geregisseerd door John Lyde
met Melanie Stone, Jake Stormoen en Matthew Mercer

Terwijl het zombielegioen van de koning de wereld in vuur en vlam zet, gaat de jonge tovenares Marek samen met haar vriend, de zelfzuchtige half-elf en dief Dagen, op zoektocht om een wapen van de goden te bemachtigen. Echter als Marek in een wanhopig moment om de wereld te redden zich aansluit bij haar gezworen vijand, moet zij het goede in zichzelf hervinden voordat al haar vrienden worden gedood.

avatar van joolstein
Laatste en vijfde deel van de Mythica-saga. En tevens de tweede film die regisseur John Lyde regisseert. Echter waarbij in deel vier nog een fijne steampunk-atmosfeer hing, is die hier ver te zoeken. Uiteraard is dit de afrondende film met het treffen van Marek en Szorlok. Nadeel is dat er teveel ingegaan wordt op de persoonlijk worsteling van de helden. Nu is dit een fijn Kickstarter-project en de acteurs zijn verder prima maar echt goed dramatiek kunnen ze niet overbrengen. Toch weet de film wel te overtuigen met zijn charme, wat gevechten, de terugkeer van Kevin Sorbo en een zeer leuke ontmoeting met dwergen-god Tek gespeeld door Kristian Nairn, een bekent gezicht uit een overbekende serie. Hier met wel meer tekst dan het woordje “Hodor!” Gelukkig is entertainment-gedeelte nog steeds hoog. En bewijst de film dat er ondanks een budget van $131,000 (LOTR had een budget van $100 miljoen) toch nog een hele leuke fantasy-film kan worden gemaakt. Tja en zo kwam er dus een eind aan dit project dat van mij alle lof krijg voor hun moed om een film te maken met een krap budget maar met vooral veel liefde!