Mythica: The Iron Crown (2016)

Alternatieve titel: Mythica 4: The Iron Crown

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door John Lyde
met Melanie Stone, Adam Johnson en Matthew Mercer

Wanneer een team van onwaarschijnlijke helden een strijdwagen kaapt, steelt een stoutmoedige jonge tovenaar het laatste stuk van de 'Darkspore' en begint aan een reis om het vervloekte artefact aan de goden in bewaring te geven. Maar dan raken ze allen betrokken bij een gevecht tussen een groep meedogenloze huurlingen en een drie-eenheid van demonen. Marek moet leren om in zichzelf te geloven voordat haar vrienden worden gedood en de Darkspore verloren is.

avatar van joolstein
Wederom een fijne film uit de Mythica-reeks. En dit keer zijn er wat steampunk- elementen toegevoegd. Wat zeker niet verkeerd was! Zo zien we een soort van strijdwagen die aangedreven wordt door de één of andere vloeistof, een luchtschip en motorbrillen dragende handlangers. Aan het begin krijgt Marek het laatste stuk van de machtige Darkspore in handen en moet hierna de strijd aanbinden met zowel de kwaadaardige necromantiër Szorlok en drie van zijn demonen als ook een stel huurlingen. Daarnaast blijft Admiraal Hess waarvan de Darkspore is gestolen het ook niet opgeven. Admiraal Borlund Hess wordt gespeeld door Eve Mauro die zich zichtbaar goed vermaak met haar rol. De film is van dezelfde kwaliteit als zijn voorgangers. Wat betekent dat de film met een zeer laag-budget is gemaakt. Alhoewel de film wel iets meer actie bezit. Het is toch een zeer knappe prestatie om met beperkt budget toch een erg mooie film af te leveren. Het goede aan de Mythica-reeks is niet het acteerwerk (al val dat reuze mee) of de gevechten. Nee, het leukste van de serie is het aanstekelijke plezier waarmee iedereen deze film maakt.

avatar van schumacher
Voor een low budget film viel deze nog best mee.