Bad Day for the Cut (2017)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Chris Baugh (II)
met Nigel O'Neill, Susan Lynch en Józef Pawlowski

Donal woont een eenvoudig bestaan in een klein Noord-Iers dorp waar hij zijn dagen doorbrengt met het werken op het veld en met de zorg voor zijn bejaarde moeder. Zijn leven stuikt plots ineen wanneer zijn moeder hem met geweld wordt ontnomen. Donal zweert wraak en zakt af naar de grote stad waar hij een schokkende ontdekking doet.

avatar van numb nuts
verrasende film,goede vermaak-wraak-niet loslaten.
en een gigantisch kutwijf.hahah

avatar van mikey
Een Ierse legende over gangsters, moord en wraak, typisch Iers dus. Wanneer een wat sullige middelbare kerel zijn moeder vermoord ziet liggen, en haar belagers ook op hem hebben gemunt; is het pay back time. Vol domme gangsters, mislukte moordpogingen en aardig wat hilariteit. Leuk uitgekleed geschoten tragikomisch portret van allerlei personages op tilt... Begint overigens heel wat sterker dan dat het eindigt. Het achtergrond verhaal over het hoe en het waarom is eigenlijk wat flauw. Maar nogmaals: de actie en de personages zijn dolletjes....

BTW
Uiterst merkwaardige 3e film van deze totaal onbekende regisseur die ooit eens een soft erotisch Shannon Tweed thrillertje heeft gemaakt, en wat later nog iets over een vliegende hond... En nu dit? Hopelijk mag dit een debuut heten van een tweede carrière.

Goedgekeurd

Edit: de verkeerde Chris Baugh is hier vermeld... ik snapte er al geen snars van

avatar van DreamTech
Heerlijke droge misdaad actie en vol met kneuzen ! de andere versie van Boer zoekt ....

avatar van Elchapo
Een pay back film maar anders dan de Hollywood ones.......rauwer,minder kitsch en meer geloofwaardig.de rustige boer ontpopt zich als tough guy die behoorlijk pissed off is wanneer zijn moeder wordt vermoord.....3 stars.

Degelijke film, zeker de moeite om eens gezien te hebben.

Goed te verteren Ierse misdaad wraakfilm waarbij de uiteindelijke vraag is wie jaagt op wie?
Er blijft continue een Iers folks sfeertje hangen hetgeen de film doet onderscheiden van de vele andere
wraak films met een soort gelijke thema. Het is Netflix en dat betekend toch dat het brute gedeelte gesencureerd wordt. Camera draait weg bij echte gruwelijkheden, En dat is jammer. Kracht van Britse actie films is toch vaak de confronterende snoeiharde scenes zonder concessies. Het had van mij wat grover gemogen.

avatar van Brabants
Erg ongeloofwaardige film Een boeren pummel ontpopt zich van een nietszeggend figuur dat zijn ouderlijk huis nooit heeft verlaten tot een weldoordachte moordenaar. Erg knap om daar een film over te maken. Mij deed het dan ook helemaal niets. Zeer ongeloofwaardig allemaal.

avatar van Left4Dead
Matig, het verhaal is uit de oude doos.
Niet veel ion de prent dat je echt doet verbazen.
Klein stuk ontspanning zonder diepgang.

avatar van Antonev
Deze film probeert dezelfde weg in te slaan als een aantal van de bekendere Britse misdaadfilms. Helaas is het absurde niet absurd genoeg en wordt het ook nergens echt geestig. Dat betekent echter niet dat het echt slecht was. Er zitten een paar interessante passages en karakters in en het acteerwerk was van een redelijk niveau. Leuk voor tussendoor, maar ik denk niet dat het allemaal lang zal blijven hangen.

avatar van hoffhaan
Geen onaardige film 3.5.

avatar van aSMoDeuS
Antonev schreef:

Dat probeert deze film helemaal niet.

avatar van Antonev
aSMoDeuS schreef:

Dat probeert deze film helemaal niet.

Omdat? Ik refereer in mijn reactie toch nergens naar een specifieke film en volgens mij ook niet meer specifiek naar bepaalde passages. Knap dat je dan weet waar ik op doel en dat het tegendeel waar is.

avatar van aSMoDeuS
Antonev schreef:

Calvary of Dead Man's Shoes ooit gezien, om even wat te noemen? Dit staat compleet los van films als Snatch of Layer Cake.

avatar van René8
Antonev schreef:

Ik vind dit best een juweeltje. Mooi verbeeld hoe het 'rechtzetten' van geweld leidt tot eenzaamheid. Wraak nemen bevredigt wel wat -voor hoofdpersoon en kijker- maar laat je uiteindelijk berooid achter. Je kent nooit het 'hele verhaal'. Absurde of geestige scenes waren volgens mij geen uitgangspunt van de makers.

Heerlijke film, vol van genoten.
Naast de wraakacties ook het pijnlijke verhaal hoe de boer erachter komt wie zijn moeder werkelijk was.

avatar van Toontje G
Verrassend spannende film. Zeer zeker de moeite waard om te kijken.

Lekker spannend filmpje met origineel verhaal waarbij een oudere anti-held niet te onderschatten blijkt te zijn

avatar van Noodless
Een film die totaal niet bij blijft. Ik heb hem enkele dagen geleden gezien en moest al wat terug denken waarover het ging. Dat is helaas geen goed teken. Qua opzet best aardig en acteerwerk is oké. Maar indien je de film niet gezien zou hebben, voelt het niet aan als een gemiste kans. 6/10

Aardig, maar ook niet meer dan dat.

In bepaalde opzichten een erg typisch Brits misdaadfilmpje, maar qua uitwerking is het toch wel anders dan wat je zou verwachten. Vooral véél droger en eenvoudiger. Waar dit soort films veelal smakelijk en met veel franje neergezet worden, is Bad Day for the Cut erg to the point. Maar gelukkig niet zonder humor.

Het verhaaltje is simpel, het verloop weet ook niet echt te verrassen. Er is een centrale vraag (waarom is oma vermoord), maar echt spannend wil die niet worden. Personages zijn allemaal nét larger than life, maar blijven ver weg van de gekkigheid die je bijvoorbeeld in Ritchie films terugvindt.

Wat rest is een nogal serieus filmpje dat af en toe bewust grossiert in knulligheid. De lompe maar eerlijke boer die wraak gaat nemen op een stel gehaaide gangsters. Het kijkt wel aardig weg, af en toe zitten er wel leuke momenten in, maar audiovisueel is het allemaal wel erg beperkt en heel verrassend is het verder ook niet.

Oké voor een keertje, dat wel, maar niet zoveel meer.

avatar van Mark de Jong
Leuk filmpje, als je houdt van Britse thrillers. Soms een beetje vreemd en een iets onbevredigend einde. Maar ik ben een liefhebber van dit genre.

avatar van Rodger
Prima film, goed en eenvoudig verhaal, en lekker grauw in scene gezet.
mij veraste de film echt wel.
prima in zijn eenvoud.
3.5 ***

Half slaperig deze film gezien..Af en toe weggelopen...De moord op de moeder heb ik (nog ) niet begrepen...maar ik moet nog 20 minuten.Heel veel verhaal in een verhaal..Kan mij niet echt boeien... Ben er niet kapot van...Vandaag het laatste gedeelte maar...Gaaaap. En een boerenlul die zomaar de echte criminaliteit instapt om wraak te nemen...??/Beetje oubollig allemaal .Ongeloofwaardig
Maar....die Jackie is wel een lekker wijf, en speelt goed...daarom blijf ik ook kijken.....lol

avatar van Atheistus
frans123 schreef:

Misschien kun je beter stoppen met joints te roken. Het valt op.

Atheistus schreef:

Misschien kun je beter stoppen met joints te roken. Het valt op.

Nog nooit rommel genomen...heb ik niet nodig...ik word high van mij zelf....

avatar van John Milton
Fijne verrassing toch wel. Nét geen Blue Ruin, maar het komt een beetje in de buurt.

En idd, Frans. Die tekst om 11:40 uur? Ademt wel iets

avatar van john mcclane 2
Ben geen groot kenner van de misdaad Dan wel wraak genre uit de UK.
maar wat is zie , is meestal wel de moeite waard .
Deze was ook weer erg leuk , met een eenvoudige boer , die niet snapt waarom zijn op het eerste oog eenvoudige moeder is vermoord .
En uit is op antwoorden, en ook wel wraak .
Leuk, maar ik vermoed ook typisch eentje die je snel vergeten zal en niet snel nog eens opzet .

avatar van TomPSV
Redelijk vermakelijk filmpje, dat nergens echt hoogstaand is. Het is een bekend concept dat hier weer wordt uitgewerkt, maar je krijgt wel te maken met een boel aparte personages en toch ook wel de nodige humor. Het is niet een film die zichzelf heel erg serieus neemt en dat kan ik wel waarderen. Net als het heerlijke Britse accent. Kijkt lekker weg, maar het is wel een film die je vrij snel weer vergeten bent. 3*

avatar van IH88
Bad Day for the Cut

Prima thriller met dat lekkere rauwe Ierse sfeertje, waarin het verhaal over moord, verraad en familietragedies echt tot leven komt. Het IRA verleden van sommige personages leidt tot een explosie van dood en geweld. De spanning wordt rustig opgebouwd, en ook het verhaal en de motivaties van de verschillende personages wordt langzaam steeds duidelijker. Met het Ierse landschap dat zorgt voor een sfeervolle setting. O’Neill is een vreemde maar uitstekende keus als een normale man die zich ontpopt tot wraakengel. En Susan Lynch is echt geweldig als wraaklustige vrouw die haar eigen redenen heeft om te moorden.