• 8.222.431 stemmen

Hirune-Hime: Shiranai Watashi no Monogatari (2017)

Animatie / Drama | 110 minuten

Genre: Animatie / Drama

Alternatieve titels: Hirune Hime / Ancien and the Magic Tablet / Napping Princess: The Story of the Unknown Me / ひるね姫 〜知らないワタシの物語〜

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kenji Kamiyama

Met onder meer: Rie Kugimiya, Yosuke Eguchi en Wataru Takagi

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Hirune-Hime: Shiranai Watashi no Monogatari

"There's a reason why I can see in dreams"

Deze film speelt zich af in de Kojima regio van Okayama Prefectuur in het jaar 2020, twee dagen na de Tokyo Olympics, ook bekend als Tokyo 2020. Kokone's vader is altijd druk bezig met auto's modificeren. Kokone Morikawa ontdekt een familiegeheim, nadat ze probeert uit te zoeken wat haar steeds terugkerende droom betekent.

imageimageimageimage

Social Media

Morikawa Kokone / Aennchen (Ancien) (stem)

Morikawa Momotarô / Pîchi (Peach) (stem)

Sawatari Morio (stem)

Joi (Joy) (stem)

Kijita / Takiji (stem)

Sawatari (Morio's Father) / Ukkî (stem)

Shijima Isshin / Hâtorando-ô (King) (stem)

Watanabe Ichirô / Bewan (stem)

Ikumi Morokawa

Onderhond

Rare film.

Kamiyama was allicht niet de juiste man voor een film als dit, anderzijds maakt het de film misschien ook wel weer iets kijkbaarder. Zonder hem was het waarschijnlijk iets té zoet en té licht geworden, maar dan had het ten minste wel een duidelijkere doelgroep gehad.

Nu is het vooral een rare mix van elementen die op eerder jongere kijkers gericht lijken, met een verhaal dat best complex is. Droom, fantasie en realiteit worden verweven en vormen een best gelaagd verhaal, maar de uitwerking ervan is erg luchtig en vrolijk.

Animatie is oké maar niet uitzonderlijk, voice acting is goed, de film is best interessant om volgens, maar indrukwekkend vond ik het nergens. Vreemde carrierekeuze van Kamiyama, denk niet dat hij met een film als deze veel nieuwe fans zal aanspreken, maar het is verder wel aardige filler en hoewel het qua serieux wel een beetje misstaan binnen z'n oeuvre, is het verder geen film waar hij zich voor hoeft te schamen.