Sleight (2016)

Actie / Drama

geregisseerd door J.D. Dillard
met Jacob Latimore, Seychelle Gabriel en Dulé Hill

Een jonge straatgoochelaar (Jacob Latimore) moet alleen zorgen voor zijn zusje nadat hun ouders overleden zijn. Hij heeft het financieel niet gemakkelijk en begint uiteindelijk met illegale activiteiten om een dak boven het hoofd te houden. Wanneer hij zich te diep in nesten heeft gestoken wordt zijn zus ontvoerd en wordt hij gedwongen om zijn magie en briljante geest te gebruiken om haar te redden.

avatar van Daan258
Volgens mij een soort rip-off van Chronicle en Now you See Me.
Toch ben ik een heel klein beetje nieuwsgierig omdat ik dit soort films vaak wel wat vind hebben, toch vrees ik het ergste.

Goeie spannende film,

Had alleen nog meer van de magie willen zien.

avatar van dondiablo
Weer anderhalf uur van me leven die ik niet terug krijg....jammer zat veel meer in

avatar van Nassim Bniznessen Bou
Hahahahaha?

1.5uur van mijn leven die ik niet terug krijg hahaa

avatar van AmazingPP
Ik ben het helemaal eens met dondiablo: Het is anderhalf uur verspilde tijd. Wat een vreselijke film. Acteerwerk is op zich nog wel ok, maar het verhaal is zo dun, dat je het anorextisch kan noemen, ook al is dat geen woord. Ook dat einde: waar sloeg dat op? 1 *

avatar van Gi-Force
Er had "fantasy" moeten staan ipv actie/drama. Als Elektrotechnisch Ingenieur mag ik zeggen dat zijn eigen-verzonnen truc "fantasy" is en nooit, en zeker niet met deze middelen en technieken, ooit mogelijk gaat worden. Een "feedback oscillator" hahaha..... En als je de film dan bekijkt als "fantasy" en zelfs bijna als "family" dan valt het reuze mee. Er wordt goed geacteerd, beeld en verhaal zijn ok. En als je de laatste 10 minuten kan zien, en verdragen, als een nieuwe superheld film dan scoort deze film een voldoende.

avatar van Pazmaster
Een sober drama over een jonge straatgoochelaar en drugsdealer die in de problemen komt met zijn "baas". Als liefhebber van de goochelkunst was ik hier wel benieuwd naar maar helaas heeft het weinig met goochelen te maken, de gimmick die hij gebruikt voor zijn trucs is namelijk iets te ver gezocht. Wat overblijft is een standaard en slecht uitgewerkt verhaaltje, de karakters hebben weinig tot geen diepgang en het acteerwerk is matig. Leuk geprobeerd maar niet goed genoeg, bij lange na niet.

avatar van Decec
Een goede actie/drama/SF/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...

avatar van jippie2010
Een film die dubbel aanvoelt.
Het heeft een aantal sterke elementen, waaronder de verfrissend spelende Latimore. Daar wil ik wel meer van zijn. Ook de chemie met Gabriel mocht er zijn. Maar het verhaal lijkt gevoelsmatig wat uit de bocht te vliegen. De onaangekondigde genrewisseling kon ik maar moeilijk plaatsten. Voor nu rond ik het af naar boven. *3.0

Best leuk.

Een mix van misdaad en drama, maar dan opgeleukt met wat subtiele maar ingrijpende scifi elementen. Dit zorgt ervoor dat deze film toch een geheel andere vibe krijgt dan je initieel zou verwachten, iets wat ik altijd kan waarderen.

Begin er alleen niet aan met de hoop een echt scifi spektakel te zien, de verwijzingen naar Iron Man en Chronicle bewijzen deze Sleight dan ook niet echt een dienst. Al moet ik zeggen dat Chronicle weer dichter in de buurt kotm. Toch is het vooral z'n eigen ding.

Visueel best netjes, acteerwerk ook in orde en het einde weet de juiste toon te vinden, weet ook net op het juiste moment te stoppen. Dillard heeft wat mij betreft voldoende potentieel, benieuwd wat hij met z'n nieuwe film weet te brengen. Een aardig debuut in ieder geval. Allicht wat te low key voor de meesten, maar ik vond het best tof.

avatar van umbra
Had deze zowat links laten liggen, ben niet zo'n fan van bitterfilms. Maar uiteindelijk toch gekeken en viel deze goed mee. Heb me hier echt wel mee vermaakt en tijd vloog voorbij. Voldoende spanning en da specialeke met z'n magneet in z'n arm, maakte het wel af n daardoor was het geen standaard misdaad-thrillertje.

avatar van IH88
Sleight

Realistische maar ook fantasierijke film over een jongen die door omstandigheden steeds meer in de problemen komt. En er door speciale krachten en veel fantasie uit probeert te komen. Het acteerwerk van Latimore (en ook Gabriel) is sterk, maar het is jammer dat er zo weinig met het interessante uitgangspunt wordt gedaan. Het realistische gedeelte van het verhaal is vrij standaard, en de combinatie met het fantasie element loopt nergens echt soepeltjes.