• 8.985.711 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Gaby Chiappe en Alexander Perrin

Met onder meer: Karla Crome, Philip Glenister en Lindsey Coulson

Release datum: vrijdag 30 september 2016

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot The Level

De vrouwelijke rechercheur Nancy Devlin krijgt de meest gevaarlijke zaak uit haar carrière toegewezen. Ze wordt belast met het onderzoek naar de moord op de drugshandelaar Frank Le Saux. Hij was een corrupte zakenman waarmee ze werd geassocieerd. Wat niemand om haar heen weet, is dat zijzelf de ontbrekende getuige is die de politie, net als de moordenaar, zoekt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over The Level

zondag 5 mei 2019
The Level seizoen 1 Spannende zesdelige miniserie, niet overal even geloofwaardig, maar in ieder geval wel met een onderhoudend en continu verrassend plot. Grootste pluspunt is de prima cast die, zodra de gebeurtenissen over de top dreigen te gaan, de boel steevast op de rails houdt. De leuke personages zijn goed uitgewerkt en Karla Crome is uitstekend in de hoofdrol. De scenes tussen haar en vader Gary Lewis behoren wat mij betreft tot de beste van de serie. De deur wordt opengehouden voor een vervolg, maar gezien de grotendeels afgeronde plotlijntjes lijkt me dat geen goed idee.