• 8.978.871 stemmen

DCI Banks (2010-2016)

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Andy Harries, Robert Murphy, Radford Neville, Charles Elton, Francis Hopkinson en Gabriel Silver

Met onder meer: Stephen Tompkinson, Andrea Lowe en Caroline Catz

Release datum: maandag 27 september 2010

Eerst uitgezonden op: ITV1 (Verenigd Koninkrijk)

Plot DCI Banks

'DCI Banks' is een Britse misdaadreeks over Alan Banks, politieman uit Zuid- Engeland, die wordt overgeplaatst naar het noordelijke Yorkshire. Hij krijgt daar niet alleen te maken met gruwelijke misdaden, maar ook met een lastige baas en een in eerste instantie wantrouwige collega. De verhalen zijn gebaseerd op de succesvolle romans van Peter Robinson.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een DCI Banks seizoen 6?

DCI Alan Banks

Gary McCready

Meningen over DCI Banks

Movsin

zaterdag 9 oktober 2021
DCI Banks seizoen 1 Meer dan 10 jaar na de eerste aflevering maak ik kennis met deze serie en dat is beslist een meevaller. De figuur van Banks is best te plaatsen en het intrige waarbij heel dikwijls twee moordzaken met elkaar verband houden en uiteindelijk in elkaar verstrengeld geraken is boeiend om volgen. Misschien vind ik nog een seizoentje en dan zien of het goede bevestigd wordt.
avatar van hoffhaan

hoffhaan

zaterdag 26 augustus 2017
DCI Banks seizoen 5 Goed misdaad drama, waarin ook de menselijke kant van politieambtenaren wordt getoond. 3.5