The Incredible Jessica James (2017)

geregisseerd door James C. Strouse
met Jessica Williams, Chris O'Dowd en Keith Stanfield

Jessica James, een aspirant toneelschrijfster in New York, worstelt met een recente breuk van haar relatie. Ze ziet licht aan het einde van de tunnel als ze de recent gescheiden Boone ontmoet. Samen ontdekken ze hoe ze de moeilijke tijd kunnen doorkomen en realiseren ze zich dat ze elkaar erg leuk vinden.

Aangekocht door Netflix
EDIT: vanaf 28 juli te zien op Netflix

avatar van Pazmaster
Een vrij tamme romkom met een niet al te bijzonder verhaaltje, maar door de sympathieke karakters valt het goed te behapstukken. Echt hilarisch wordt het niet maar er zitten hier en daar wel wat grappige scènes in. Het begin is best leuk maar gaandeweg wordt het helaas steeds minder interessant. Een nipte voldoende.

avatar van mikey
Normcore/mumblegedoe over een jonge vrouw die heel ontwapenend doet over haar irritant-zijn. En daar heel bewust mee omgaat. Oftewel een totaal egoïstische en hysterische vrouw, lid van een dito generatie

Goeie film over een onsuccesvol toneelschrijfster die het moeilijk heeft nadat haar relatie op de kilppen is gelopen. Op zich is deze eigentijdse relatiekomedie weinig vernieuwend, maar het kijkt wel gemakkelijk weg en duurt zeker niet te lang. De personages komen leuk over en voornamelijk vanwege de enthousiaste en frisse rol van Jessica Williams nog net 3.5 sterren.

avatar van Jeremiah1989
Leuk tussendoortje!

avatar van IH88
“I'm freaking dope.”

Film vol met egocentrische en eigenzinnige personages. Maar The Incredible Jessica James laat zien dat dit zeker een goede film kan opleveren. Zeker als het script goed in elkaar steekt, en je een sterke en charismatische hoofdrolspeelster hebt in actrice Jessica Williams. De dialogen zijn vlijmscherp en Jessica Williams weet, ondanks het egocentrische gedrag en de ‘quirks’ van haar personage, toch sympathiek over te komen.

Van O'Dowd weten we dat hij deze sullige en obsessieve personages altijd wat menselijks en sympathieks mee weet te geven. Williams en O'Dowd zijn ook een leuk duo, waarvoor het ondanks al hun gebreken toch makkelijk juichen is. Nogmaals, dat komt ook door de sterke dialogen die iets authentieks en herkenbaars hebben. Het levert een eigenzinnige, grappige, en korte maar krachtige indiefilm op.

Jessica Williams is een ware ontdekking in deze leuke romcom over een schrijfster, die een relatie krijgt met een man die nog middenin de rouwverwerking van een recente scheiding zit. Een vlotte en grappige film met meer dan een handvol heerlijke oneliners en aanstekelijke vertolkingen van de energieke Williams in de titelrol en van Chris O’Dowd als haar meer ingetogen counterpart.
Het komt mij voor dat Jessica Williams een natuurtalent is.