ad
  • 8.117.964 stemmen

Knight without Armour (1937)

Avontuur / Drama | 107 minuten

Genre: Avontuur / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jacques Feyder

Met onder meer: Marlene Dietrich, Robert Donat en Irene Vanbrugh

Releasedatum: 23 juli 1937

Over Knight without Armour

"The woman of flame -- the man of steel -- together !"

Omdat hij zich door kan laten gaan als een Rus, gaat A.J. Fothergill spioneren tijdens de revolutie van 1913 in Rusland. Hij wordt gevangen genomen en naar Siberië gestuurd. Tijdens de chaos van de revolutie tracht hij het land te ontvluchten, samen met de mooie Gravin Alexandra.

image

Axelstein

Alexis Maronin

avatar van klara

klara

Kijkt inderdaad weg als een avonturenfilm. Leuk is dat de twee hoofdrolspelers mekaar even heel

kort tegenkomen in de trein nog niet wetend dat ze mekaar later zullen ontmoeten en wanneer

de twee uiteindelijk op de vlucht slaan en er natuurlijk ook een romance volgt. Vond Dietrich hier

op haar best en Donat doet het ook goed die ik vooral ken van The 39 Steps van Hitchcock

toevallig ook een film waarin Donat voortdurend op de vlucht is. Ofschoon niet altijd even

geloofwaardig vond ik het een goede film met een lekker vlot verhaal.