We Are Your Friends (2015)

Drama / Muziek

geregisseerd door Max Joseph
met Zac Efron, Emily Ratajkowski en Wes Bentley

Cole is een 23-jarige dj die worstelt om te overleven in de elektronische dancescene in Hollywood. Hij droomt ervan een succesvolle producer te worden. De oudere dj James neemt hem onder zijn hoede, maar Cole blijkt een betere klik te hebben met James' vriendin Sophie. Wanneer Coles relatie met Sophie tot bloei komt en zijn vriendschap met James begint af te brokkelen, wordt hij gedwongen tot het maken van enkele moeilijke keuzes over zijn toekomst.

Vanaf 27 augustus in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst

avatar van Seam
Script lijkt me erg origineel, sowieso barst de cast van het talent en de regisseur heeft een duidelijke visie. Lijkt me logisch dat deze film in de jaarlijstjes gaat belanden.

avatar van lars-pixar
Ik ben benieuwd wat Max Joseph met deze film gaat presenteren, zelf ken ik hem als cameraman van de tv serie Catfish.

avatar van Froppeloppo
Aan de trailer te zien is dit een draak van een film die niks met passie voor muziek te maken heeft. Het uitgekauwde American Dream opzetje met een populaire hoofdrolspeler om het ook nog een beetje behapbaar te maken voor vrouwen. Jammer..

Murrica loopt altijd achter de feiten aan met hun "passion" voor electronic Dance music...

Ze zullen nooit de sfeer kunnen nabootsen van "Berlin Calling"

avatar van Zwolle84
Platste trailer sinds Furious 7. Verbaast me sowieso dat deze in de bios draait, lijkt meer een tv-film.

Seam schreef:
Lijkt me logisch dat deze film in de jaarlijstjes gaat belanden.

Afgaande op de eerste IMDB-scores (5,6 - meestal zakken ze na de eerste week nog flink) lijkt me die kans vrij klein.

avatar van Seam
Zwolle84 schreef:

Ik was sarcastisch

Seam schreef:
Ik was sarcastisch

Oh. Haha, ik ben kennelijk Sheldon Cooper.

avatar van Shinobi
"This party's looking a little stiff."

Toen ik de trailer voor het eerst zag, dacht ik dat dit een parodie betrof, maar tot mijn spijt blijkt het dus niet zo te zijn. Overigens is het minder dat ze de titel 'gestolen' hebben van een track waar dit vehikel nooit aan zal kunnen tippen.

Het uitgangspunt is volstrekt inwisselbaar te noemen; ditmaal een dj die zich vanuit het niets moet opwerken naar de top met alle tegenslagen van dien. Op zich valt daar nog wel iets mee te doen, ware het niet dat dit een hoop opgeblazen onzin bij elkaar is zonder enige vorm van samenhang. Wat dat betreft zijn de random aan elkaar geplakte scènes tekenend.

Qua verloop krijg je te maken met clichématige ontwikkelingen, met een vleugje drama dat ervoor moet zorgen dat je je als kijker betrokken voelt. Het probleem is dat 'We Are Your Friends' je bordkartonnen personages voorschotelt waar je nooit ofte nimmer een binding mee zal krijgen. Zo heb je de irritante vrienden van Cole die niets toevoegen aan het geheel, maar Cole zelf weet deze inspiratieloze dans ook niet te ontspringen. Er is namelijk nul karakterontwikkeling te bespeuren, ik bedoel wat is zijn motivatie, waarom is hij met school gestopt, wat is er met zijn moeder gebeurd? Hier en daar zie je een sprankje hoop, maar dit vervaagt al gauw als sneeuw voor de zon. Er wordt gewoonweg geen spanningsboog gecreëerd.

Centraal staat - blijkbaar - de EDM (Electronic Dance Music) scene en het maken van een track dat mensen inspireert, maar verder dan het weergeven van feestende mensen onder een generieke soundtrack komt Max Joseph niet. Voor de leken onder ons valt hier weinig nieuws aan te ontdekken. Het is met name lachwekkend hoe Zac Efron zich naar de finale toewerkt met een track die te verwaarlozen is. Met plaatsvervangende schaamte moest ik het aanzien.

Al met al een saai wangedrocht dat het publiek nooit zal opzwepen. Graag had ik het meer snediger gezien, alleen het karakter van Wes Bentley weet hier nog enigszins in de buurt van te komen.

0,5 Sterren.

Pur
Natuurlijk zit er vrij weinig diepgang in het verhaal. Er zitten echt wel dingen in die verder uitgediept hadden kunnen worden.

Maar voor de rest is het gewoon een leuk tussen door filmpje.

avatar van soom
Typische jongeren mix-film. Hoogdravend is het niet. Veel verhaal hoef je niet te verwachten. Het is een luchtig niemendalletje, waarbij je met een hoofd vol zomerse nasferen de bios uit komt. Niemand is echt goed, maar niemand is echt slecht. Het levert een magisch gevoel af, maar meer is het ook niet. En toch mag ik wel zeggen, dat de stijgende lijn qua Zac voor mij wel doorgezet wordt. Hartje hartje. Ik ga toch mijn celibaat maar in de ijskast zetten, en op zoek naar een tweelingbroer van mr Efron.

avatar van John Lee Hooker
Het verhaal is eigenlijk te clichématig voor woorden, maar ik heb ook niet het idee dat de regisseur echt voor een grote verassing wilde zorgen. Het geheel is redelijk amusant, en ondanks het welbekende verloop van - ergens goed in zijn en er vandoor gaan met een meid die er bij betrokken is - vond ik het allemaal best prima door te komen. Het nummer op het einde, zijn eigen creatie, was alleen niet echt een knaller.

avatar van IH88
“All you need is a laptop, some talent and one track. That track is your ticket to everything.”

We Are Your Friends is een aardige film die sterke momenten afwisselt met zwakke gedeeltes. Het plot heeft wat problemen en de worsteling van Cole (Zac Efron) om het te maken als DJ gaat hem wat te gemakkelijk af. In zijn persoonlijke leven moet hij wat problemen overwinnen maar zijn droom om een hitnummer te maken gaat iets te gemakkelijk in vervulling. Wat de motivatie van Cole is en wat hem zo talentvol maakt wordt nergens duidelijk in het soms warrige plot. Zijn laatste nummer moet zijn doorbraak betekenen maar ik vond het vooral inspiratieloos klinken en een beetje saai. De vrienden van Cole zijn ook wel heel erg eendimensionaal. Daar staan ook een aantal sterke punten tegenover. Het samenspel tussen Efron en Emily Ratajkowski is goed en leuk om naar te kijken. Ik kende Ratajkowski niet maar wat een prachtige actrice. Wes Bentley is ook sterk als mentor en weet ondanks een wat clichématige rol toch een kleurrijk personage neer te zetten. De muziek is (buiten het "doorbraaknummer" van Cole) ook goed gekozen. We Are Your Friends is vermakelijk kijkvoer. Soms heb je niet meer nodig voor een leuke filmavond.

avatar van Pim1993
De film vermaakt maar is alles behalve hoogstaand. Het is op z'n zachtst gezegd best een rommeltje. De karakters blijven heel erg op de vlakte, waardoor de film totaal niet persoonlijk wordt en je eigenlijk weinig sympathie creëert voor het zooitje ongeregeld. Toch vond ik hem best prettig om naar te kijken, en als ik met zo'n gevoel een film afzet neig ik al snel naar een voldoende. Een nipte.

avatar van 606
Do you feel the BEAT !!!!!!

avatar van Fryce
Ik vind het een lekkere film!

avatar van Superkuuk
+ 1 voor Emily Ratajkowski , Verder voor een muziekfilm, rete slechte muziek, Boiler Room concept in de film ook geen succces .There's a brief scene during the end credits, where the mother of a house being sold receives Cole's money....ik heb het gemist