Hope Springs (2003)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mark Herman
met Colin Firth, Minnie Driver en Heather Graham

Colin is een verdrietige Britse artiest die zich in een slecht hotel in een klein plaatsje in Vermont bevindt na te zijn gedumpt door zijn verloofde. De eigenaresse van het hotel koppelt hem aan een plaatselijk meisje.

Driver en Graham, niet verkeerd!

avatar van narva77
Moet je "Killing me softly" maar es zien

avatar van Julie
mooie film niet meer niet minder, je geniet er wel van, dus voor mij 3*

avatar van Jorick
Redelijk vermakelijk, maar over het algemeen voorspelbaar en niet bepaald origineel. 2*

avatar van Purmerend
EmDee schreef:
Driver en Graham, niet verkeerd!

Vooral 1 van de eerste scene's dat Heather Graham zich uitkleed.

avatar van soom
Een beetje te voorspelbaar naar mijn zin, ik had eerlijk gezegd gedacht, dat het een veel leukere film zou zijn.
Colin overtuigt wel, Heather en Minnie zijn een soort concurrentes, maar het word nergens echt sprankelend, al zijn de scenes tussen Minnie en Colin wel aardig op zich.

Om het einde lag ik wel even dubbel, echt grappig was dat wel, maar aan de andere kant ook wel voorspelbaar... Colin doet zijn best in elk geval.

aardig verhaal en aardige film, niet speciaal maar kijkt wel lekker weg.
**1/2

avatar van Rianneke_Dan
Gewoon lekkere wegkijker.
Opzich geen nieuw verhaal, was wel allemaal voorspelbaar.
Maar wel leuke cast, en sommige scene's waren wel leuk!
Colin Firth is een leuke man, maar kan beter.

Leuke, vermakelijke film. Niets meer, niets minder. Al vond ik de scenes tussen Colin & Heather wel wat extra's hebben.
3 *

Ik heb deze film enkele maanden geleden gezien. En wat ik me kan herinneren zaten me een paar dingen in deze prent dwars. Ten eerste het zelfmedelijden van het mannelijke hoofdkarakter, dat is geen reden om een film slecht te vinden. Maar voor mij spatte dat er toch iets teveel van af. Zeker aangezien het na de sex met 'Mandy' (Heather Graham) wel heel snel is vertrokken. Alsof sex de oplossing is voor liefdesverdriet.
Daarbij vind ik de gedachte dat je naar een plaatsje reist, omdat de naam je hoop geeft, toch iets over de top. Te soft.
Ten slotte en bovenal blijft de relatie tussen 'Mandy' en 'Colin' in mijn ogen hangen op het niveau kalverliefde, niet echt diepgaand dus.

** 2 Sterren

Zeer vermakelijke film, heb er met veel plezier naar gekeken en heb ook grote waardering voor Colin Firth, zijn dames vond ik ook bijzonder vermakelijk en ik vond het heel grappig om het keurige engels en het veel plattere amerikaans door elkaar te horen.

avatar van otherfool
Mogelijkerwijs een film voor m'n flop 10. Er is zo vreselijk weinig moeite in deze film gestopt, de oppervlakkigheid is stuitend. Niet komisch, niet spannend, niet romantisch, zielloos, nutteloos, vervelend, saai, gemaakt zonder ook maar de intentie het publiek op enige wijze te verbazen of te entertainen. Gemakzuchtigheid ten top. Bah.

0,5*.

avatar van Carl
Bij wijlen komisch. Ontroerend, grappig, leuke karakters, maar wel allemaal oppervlakkig. Ook het verhaal wilde maar niet echt diep gaan en sommige wendingen kwamen wel erg plotsklaps.

avatar van dalma
alexis schreef:
aardig verhaal en aardige film, niet speciaal maar kijkt wel lekker weg.
**1/2

volledig met u eens. zitten grappige momenten tussen. ***

avatar van dulcinea
Er zat van alles een beetje te weinig in deze film, de personages kwamen allemaal nogal fake over op mij en het verhaal was ook veel te slap. Ik kwam er echt niet in

avatar van Sjaako
Leuk filmpje voor tussendoor.

Niet veel bijzonders, wel leuk gespeeld en een vermakelijk verhaal

net 3*

avatar van serpico
Een nogal maffe film. Hij zit vol met compleet ongeloofwaardige wendingen (Mandy kleedt zich uit als ze vrolijk is, Vera stuurt Colin een uitnodiging voor een bruiloft zodat hij haar ten huwelijk vraagt... ) die slechts verzonnen zijn voor simpele verhalende effecten. De acteurs doen hun best, maar alleen Minnie Driver bakt er wat van. Heather Graham is wel aangenaam om te zien, maar ze past voor geen meter bij Colin Firth. Bovendien is ze gewoon een dom karakter.

De humor is wel leuk, doch vaak te geforceerd. Maar wat me het meest stoorde was dat de zogenaamde problemen enorm makkelijk overwonnen konden worden. Nergens had je het gevoel dat deze romance echt in gevaar kwam. Erg cliché ook. De hoteleigenaren waren aardig, maar ook over-the-top. Een film die veel naar grote voorbeelden heeft gekeken maar weinig ziel of creativiteit bevat.

1,5* - want het blijft een domme film.

avatar van Mads Smikkelsen
Aardige film met leuke momenten, leuke humor, kan beter en kan slechter, een echte 3.

avatar van ;)
;)
leuke feelgood film met hier en daar een grappig concept.

Wel okay voor een keertje, maar niet zo bijzonder. Vond 'm wel erg simpeltjes en was ook eigenlijk alleen maar nieuwsgierig vanwege Colin Firth...

avatar van mikey
Onbegrijpelijke karakters in een bijzonder suf verhaal. Zelfs je verstand op zero zetten hielp me niet. Daarnaast krijg een belachelijke hoeveelheid herfstbladeren te zien in ansichtkaart settings. Hopeloze kitsch.

avatar van TragieStar.*
Geen bijzondere en erg verrassende film maar toch oke.
Vooral het stukje toen Mandy en Colin in de auto zaten en dat Mandy zo dronken was. En ook het stukje daarna toen ze naar zijn hotelkamer gingen was echt grappig.
Maar langzaam maar zeker werd de film steeds minder leuk vond ik.
Het verhaal is heel flauw en simpel en vooral het einde vond ik zwak.
Wel goed acteer werk en best kunnen lachen daarom deze film 3* ook wel om het verhaal hoor.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het lijkt wel een subgenre van de romantische komedie. Zet een Britse acteur (Colin Firth, Hugh Grant, Hugh Jackman, ...) in Amerika zodat het een exotisch accent heeft en je bent vertrokken. De humor is gelukkig in dergelijke films iets subtieler dan bij Amerikaanse equivalenten, maar verder blijft het wel een romantische komedie zoals er veel gemaakt worden. Met momenten werkt het wel en krijgt de film zelfs bij mij een glimlach. Maar zoals Colin met z'n ex en z'n nieuwe liefde omgaat is het de vraag of hij zelf nog wel weet waar hij aan toe is. Het leukste van de hele film is nog wel het constante rookverbod waar Minnie Driver mee te maken heeft. En dat is nogal weinig om een hele film te redden helaas.

avatar van Uzza_Sparta
niet slecht, en vond het eigenlijk meevallen. Heather Graham was best goed in haar rol.
Mark Herman heeft veel beter films gemaakt, zoals Brassed Off (1996) en Little Voice, maar dit was zijn eerste poging in amerika en ongeveer tien jaar geleden moesten die amerikanen een sort Hugh Grant engelsman figuur in de hoofdrol hebben en hier was Colin Firth een goede keuze.
Een aardig comedy/drama. niet meer niet minder

avatar van Fran
Ik vond het maar een traag en saai geheel. Zelfs Collin Firth kon wat mij betreft de boel niet redden terwijl ik hem altijd wel heel leuk vind in fims. De dialogen waren saai, er was geen chemie tussen de spelers en alles verliep erg traag. Ik vond het een behoorlijke tegenvaller.

avatar van goongumpa
Een algeheel vriendelijk sfeertje in een film waar ik in een luie bui zelfs af en toe om kan lachen.
De misverstanden & intriges zijn te dom om los te lopen, maar ik heb geen zin om daarover te zeiken.
Heather Graham heeft een heel lief, aardig gezicht.