ad
  • 8.104.522 stemmen

Tarzan and the Lost City (1998)

Actie / Avontuur | 83 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Australië

Geregisseerd door: Carl Schenkel

Met onder meer: Casper Van Dien, Jane March en Steven Waddington

Releasedatum: 24 april 1998

Over Tarzan and the Lost City

Op de avond van zijn huwelijk met Jane krijgt Tarzan het bericht dat zijn thuisland in gevaar is. Een schattenjager genaamd Ravens is namelijk op zoek naar de verloren stad van Opar en vernielt in zijn zoektocht de hele jungle. Tarzan moet ingrijpen voordat Ravens ook de heilige gronden van een Afrikaanse stam verwoest.

imageimageimage

avatar van neo

neo (crew)

Jammerlijk mislukte poging om een nieuwe generatie aan te spreken. Nog de meest succesvolle na Weismuller & co als Tarzan was Greystroke met Lambert, die overuigend was. Deze Tarzan, gespeeld door Van Dien, mist het charisma van Tarzan. Maar ook de rest rammelt; van alle andere pijnlijke acteerprestaties tot aan de effecten. Nu hoeft het verhaal ook niet persee enorm sterk te zijn om te slagen, maar deze is toch wel amateuristisch aan elkaar geschreven. 1.5 sterren

avatar van predator

predator

Terwijl ik van Dien zo leuk vond in Startroopers, vond ik 'm hier compleet waardeloos. Maar dat gold eigenlijk voor de hele film.

avatar van ronengel

ronengel

Ik wilde deze eigenlijk overslaan. Ik werd echter verplicht te kijken omdat mijn zwager (hij is Zuid-Afrikaans) last kreeg van heimwee toen ik erlangs zapte. Het einde en de droevige kwaliteit van de beelden waren echt te triest voor woorden. Waarom gebruiken ze special effects als ze er eigenlijk niet genoeg geld voor hebben?

avatar van Waku

Waku

Daar is ie weer...een Casper van Dientje!!

Oftewel een miskleun.

Weissmuller draait zich om in zijn graf.

Christopher Lambert maakte er nog wat moois van een aantal jaren terug. Van Dien maakt het genre tot schande.

Brix

Sinds 'Greystoke' was dit de eerste 'Tarzan'-film na vele jaren. Wie verwacht had dat deze productie kwalitatief ook echt de opvolger van 'Greystoke'zou zijn kwam bedrogen uit. Dat was echter voor insiders (waartoe ik mijzelf mag rekenen, in alle bescheidenheid) al vooraf duidelijk.

Deze film kwam tot stand met een fractie van het budget dat 'Greystoke'zo vele jaren eerder gekost had. Alleen toen de film al zo goed als 'in the can' was daagde er een Duitse sponsor op met zóveel geld dat men er nieteens raad meer mee wist. Ter elfder uur werd dit geld dan maar (onnodig) uitgegeven aan overbodige special effects voor de slot-scéne v.d. film. Waar er eerst niet eens genoeg geld was om behoorlijke 'apen-costumes aan te schaffen ( sommige scéne's werden zelfs geschrapt, omdat ze er door de knullige costumes te ridicuul uitzagen) was er nu teveel.

Echt geholpen om de film beter te maken heeft het niet, integendeel zelfs...

Wat blijft zijn de zeer mooie kleurrijke natuuropnamen, al lijkt het nergens écht op het Afrika van Tarzan. Dat is ook logisch als je weet dat de film in Zuid-Afrika werd opgenomen, waar weinig jungle te vinden is...

Casper van Dien had er zin in, maar was toch teveel 'de jongen van hiernaast' om Tarzan te kunnen zijn. Erger vond ik persoonlijk 'Jane' Marsh, de eerste 'Jane' met konijnetandjes, en helemaal misplaatst in deze film. Al met al een aardige B-film voor wie niets beters te doen heeft en weinig eisen stelt. Maar voor het échte Tarzan-werk kan de liefhebber beter terecht bij Herman Brix (1936/38)(de beste!) Jock Mahoney(1962/63- de alternatieve) en Gordon Scott (zijn laatste beide Tarzan-films uit 1959- en 1960 zijn juweeltjes in het genre...onbegrijpelijk genoeg niet op DVD te krijgen!) Of natuurlijk... Weissmuller, voor diegenen die de Tarzan-boeken nooit gelezen hebben.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2030 stemmen

Deze Film van Tarzan viel me eerlijk gezegd heel lelijk tegen ik had hier veel meer van verwacht omdat ik Tarzan films meestal héél Leuk vindt maar ja hier wordt weer eens bewezen dat je er flink naast kan zitten.

avatar van QuidQuoPro

QuidQuoPro

"Dat is ook logisch als je weet dat de film in Zuid-Afrika werd opgenomen, waar weinig jungle te vinden is"

Ooit van de Amazone gehoord ????

avatar van ronengel

ronengel

Geen idee wat je met deze post duidelijk wil maken.

avatar van The Goss

The Goss

Ik gok dat hij denkt dat de Amazone in Zuid-Afrika ligt.

avatar van mrkos

mrkos

Hij citeert iets van iemand (I)

avatar van matthijs_013

matthijs_013

QuidQuoPro schreef:

Ooit van de Amazone gehoord ????

Jazeker, dat is een regenwoudgebied in Zuid-Amerika

avatar van nachtgekko

nachtgekko

Ik geniet hier niet van

Wat een slap gedoe zeg, vooral die scene waarbij die afrikaantjes aan komen rennen en die zogenaamd doorgewinterde avonturiers geen enkele keer raak weten te schieten, totdat ze hun gattling gun tevoorschijn toveren. wat een prutsers.

De zogenaamde Tarzan van deze film lijkt mij niet meer dan een zwerver aan de steroïden. En die vage blik van hem doet de film ook weinig goed

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Kon wel een film van The Asylum zijn, dit. Waardeloze effecten, compleet idioot acteerwerk - Jane March - en een script die Uwe Boll waarschijnlijk nog zou afwijzen vanwege de stompzinnige personages en dialogen. Wat een triest niveau. Tel daar een afgrijselijke score van Franke bij op en je hebt een film die zelfs niet eens zo slecht is dat je er om kan lachen.

0,5 sterren.

inderdaad leuk als je 2 uur van je lefen wilt verspillen

ook als je egt niks te doen heb niet kijken zelfs dan is die nog nie leuk

avatar van mierenmark

mierenmark

De aller maar dan ook echt de aller slechste film ooit!!!!!!!!!

mierenmark schreef:

De aller maar dan ook echt de aller slechste film ooit!!!!!!!!!

Zeker nooit een van de vele illegale Spaanse, Italiaanse, Turkse- of Aziatische Tarzanfilms gezien?

Of 'Tarzan the fearless' met de Buster Crabbe?

Die zijn écht heel wat slechter dan deze film(die overigens ook niet tot mijn favoriete Tarzanfilms behoort)

RONIN4X4

Zoveel slechte kritieken! dan moet ik over 5 minuten toch echt gaan kijken of het werkelijk zo slecht is!

Ik ben benieuwd

avatar van Bombong

Bombong

Ik heb me tijdens de film zitten afvragen hoe het leven zou zijn als je er uit zou zien als Casper Van Dien, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden

avatar van maerk

maerk

Rampzalig stukje film dat de naam Tarzan te schande maakt.

Casper van Dien liet in Starship Troopers al zien dat hij waardeloos kan acteren. In Tarzan overtreft hij zichzelf en zet hij een belachelijke Tarzan neer. Starship Troopers had slecht acteerwerk, maar was een goede film. Maar Tarzan and the Lost City faalt daar op alle fronten. De actie is knullig, net zoals het camerawerk en de montage. De vechtscènes die er zijn zijn namelijk lachwekkend. Niet de bedoeling helaas. Nog erger is dat ze overal die vreselijk dramatische of optimistische muziek er achter zetten. Vreselijk! En wat is dat nou voor een Jane? Ze speelt belabberd en ik vind het jammer dat ook Jane zo'n mislukt personage is geworden. Maar ik moet zeggen dat ze wel goed gecast is als Ape-woman. Ze lijkt wel een beetje op een aap, zo lelijk is ze. Het verhaal is ook waardeloos, alle clichés op een hoopje geveegd en er een script van gebreid. Maar er valt toch veel te lachen. Ik vind het in ieder geval hilarisch als van Dien met een leeuw gaat praten. De setting in Afrika is wel oké, er zitten een paar mooie natuurbeelden bij (maar dan ook echt een paar). En het laatste stuk onstijgt het niveau van de rest van de film, maar dat is ook niet zo heel moeilijk.

Daarom nog 1*, maar heel erg snel vergeten deze troep.

G to the J

Tekenfilms van tarzan zijn vele male beter..

avatar van lucky-lena

lucky-lena

Whahaha wat ee flop!

Goeie grutjes wat een slecht film zeg, 't is dat ie voor 50cent bij een dump lag maar had 'm netzogoed kunnen laten liggen, was ik nog 50 cent rijker geweest ook!

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Deze film wordt wel erg hard neergesabeld. De film heeft een wat standaard verhaal en het acteerwerk is ook niet van het hoogste niveau. Zelf ben ik ook geen groot fan van Van Dien maar ik irriteerde me nou ook weer niet aan hem. De film heeft prachtige/tropische locaties en daarin weet het veel avontuur te bieden. Jammer dat de film naar het einde toe met magische onzin tevoorschijn komt, met als gevolg daarvan slechte special effects. De film duurt gelukkig niet langer dan 84 minuten, wat een prima speelduur is voor een film als deze. 3,0.

@movie acteurs

Het is misschien raar, maar ik bekijk deze film van tijd tot tijd opnieuw en vermaak me er telkens weer best mee.