• 8.352.089 stemmen

Genre: Avontuur / Drama

Alternatieve titel: Druids

Oorsprong: Frankrijk / Canada

Geregisseerd door: Jacques Dorfmann

Met onder meer: Christopher Lambert, Klaus Maria Brandauer en Max von Sydow

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Vercingétorix

"You know his name. Discover his legend."

Stamhoofd Vercingétorix moet het samen met andere stammen opnemen tegen Julius Caesar. De opstand eindigt in de slag om Alesia, waar 50.000 van Caesar's troepen 2 Keltische legers verslaan.

image

avatar van FisherKing

FisherKing

Kijk eens aan. Een 2.7 op iMDB. ( had van deze film trouwens nog nooit van gehoord )

avatar van Pkunk

Pkunk

Belachelijke film. Gaat nergens over

Haha.

avatar van Heracles

Heracles

Ik vond m ook niet sterk maar kon er vanwege het middeleeuws-achtige verhaaltje wel van genieten.

avatar van Pedorstroika

Pedorstroika

Zooooooooo slecht!!!

Ik kón hem gewoon niet afkijken. werd er halverwege gewoon misselijk van!

avatar van nickvanzutphen

nickvanzutphen

had hem een keer gehuurd maar ik had er meteen spijt van heb hem nog niet eens helemaal afgekeken , dat ze alleen al zo'n film maken en lambert was het toppunt , wat kan hij slecht acteren nie normaal

avatar van Mister_Movie

Mister_Movie

Het wansmakelijke 'acteer'werk van Lambert buiten beschouwing gelaten vind ik het best een genietbare film. Ik vind dat ze wel ergens over gaat, nl. de manier van de Galliers om zichzelf staande te houden tussen twee andere machten.

Geen hoogvlieger, maar goed voor een zaterdagnamiddagje.

avatar van veron35

veron35

Ik vond dit wel echt een mooie film ik gaf hem 5 sterren

avatar van Boromir007

Boromir007

Zelfs sterke acteurs als Klaus Maria Brandauer en Max Von Sydow gaan volledig uit de bocht. Domme maar wel pretentieuze film. En wie haalt het in zijn hoofd om Christophe Lambert te casten als Vercingétorix !?

2/10

avatar van macdanger

macdanger

wat een ongelovige drek film, van de hak op de tak.

avatar van Gerritj

Gerritj

Ik begrijp niet dat een regisseur met behulp van de tegenwoordige technieken en kennis in staat is om zo'n prul te maken en dat de omstanders niet ingrijpen.

avatar van Eurynox

Eurynox

echt geen woorden voor zo slecht

avatar van euromarc79

euromarc79

Heb echt veel betere films gezien maar het onderwerp boeit me dus vond ik het persoonlijk helemaal niet zo slecht.

Kwa acteren matig maar als je van grote legers/veldslagen houd is het best te pruimen.

avatar van DirkjeA

DirkjeA

Ik vond het gegeven wel interessant. Vercingétorix was een belangrijke figuur in de historie van Gallië. Hij probeerde de stammen te verenigen om te vechten tegen Rome. 60 jaar AD gebeurde hetzelfde in Engeland (toen Albion geheten) en stond een andere Keltische leider op, die Vercingétorix als voorbeeld had, namelijk Caractus (Caradoc). Ook hij probeerde de stammen van Engeland samen te voegen onder 1 aanvoerder. Bij allebei mislukte deze poging, als gevolg van verraad, of doordat sommige stammen vrede met Rome sloten voor veel geld. In ieder geval zijn de Romeinen in Nederland nooit verder dan de Rijn gekomen, die als natuurlijke grens gold en is de Pax Romana onze cultuur grotendeels voorbij gegaan.

Geweldig interessante tijd, mocht je je erin willen verdiepen dan kan ik het boek "Avond over Albion" van Pauline Gedge aanraden, ik heb me daar volledig in verloren tijdens de uren dat ik het las.......

avatar van Feike

Feike

Ondanks de boeiende tijd waar het verhaal zich in afspeelt, is dit de slechtste film ooit gemaakt. Ik heb deze jaren geleden (toen die net uit was in de videotheek) gezien, en bij deze wil ik mijn afschuw kenbaar maken. Lambert is met zijn prestaties in deze film dan ook in 1 klap een regelrecht drama. Mijn inziens kan hij alleen nog maar gecast worden voor een film waarbij ze iemand zoeken die met z'n linker oog in z'n rechter broekzak kan kijken.

avatar van valtalor

valtalor

zo slecht is het tog ook niet

avatar van MASSIVE70

MASSIVE70

Zeer slechte weergave van de Gallische geschiedenis. Ook Vercingetorix is hier qua persoon en voorkomen, heel knullig neergezet en komt absoluut niet na voren als de onverschrokken en tactische krijger die hij moest zijn geweest.