The Incredible Hulk Returns (1988)

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Bill Bixby en Nicholas Corea
met Bill Bixby, Lou Ferrigno en Jack Colvin

Een tiental jaar geleden voerde David Banner een geheim experiment uit op genetisch materiaal. Door een panne onderging dokter Banner per ongeluk een mutatie. Hij verandert in een groene krachtpatser, de Hulk, telkens als hij met agressie wordt geconfronteerd. Om zichzelf en zijn medemens te beschermen, leidt hij sindsdien een teruggetrokken bestaan. Een vroegere studiegenoot, Donald Blake, is op de hoogte van dat mislukte experiment en begint een zoektocht naar de dokter. De reden hiervoor is dat hij enkele jaren geleden getroffen werd door een blikseminslag en hij sindsdien de geest en het lichaam van de Scandinavische krijgsheer Thor kan oproepen. Donald ziet deze gave als een last en hij wil David overtuigen onderzoek te voeren om die ongekende krachten voor eens en voor altijd te begraven.

Dit waren vroeger echt grappige films. Vooral die kerel die de hulk speelt is zo slecht. 1,5* omdat het zo slecht is dat het weer leuk wordt.

eigenlijk een uitlachfilm, maar het is zo fout dat het er knal op zit ! (zoals ze zeggen)

avatar van Flipman
Te erg voor woorden.

avatar van leroy*
echt wel dit is pas een flop

avatar van Horrordude
is die poster egt serieus bedoel om de hulk er stoer uit te laten zien of was het een grap ?!

Erg leuke film, dit is tenminste geen tekenfilm anno 2003.
Bill Bixby speelt als de enige echte "Incredible Hulk".

avatar van xangadix
Het hamer omhoog houden en oproepen van Thor ('ODINNNN!') is natuurlijk een staaltje van topacteerwerk.

rens_1993
Horrordude schreef:

het lijkt net op die moet poepe ja!

avatar van MrEd
Stukje nostalgie van vroeger. Serie was wel grappig, 100 minuten film is wat aan de lange kant. Tuurlijk zijn de 'special effects' achterhaald maar ik heb slechter gezien.

Wat een heerlijke film is dit ! Bill Bixby (voordat hij de hulk wordt), Lou Ferrigno (de Hulk) en Jack en Colvin (Als Thor) acteren schitterend in deze film. De film is zeer boeiend en spannend en het verhaal is zeer goed uitgewerkt. De special effects zijn om te likkebaarden en de dialogen zijn prachtig en van hoogstand niveau.

P.S. bovenstaande recensie is net zo lachwekkend als deze film.

avatar van kirk douglas
zelfs als fan van de serie vond ik deze film wel erg slecht. dat hele thor-verhaal is een grote bonk onzin.en scheinbaar veranderd bill bixby nu om de vijf minuten in de hulk. de schurk is volledig oninterresant net als de rest van het verhaal. ook dat jack colvin nog een keer jacht op de hulk maakt wordt haast niet uitgewerkt. volledig overbodig dus deze film.

avatar van rcuppen79
Mislukte poging om de populaire tv-serie van de jaren 70 nieuw leven in te blazen. Daarnaast was dit een poging om het Marvel-karakter Thor te introduceren, en er waren plannen om dit personage z’n eigen tv-serie te geven. Na deze geflopte tv-film werd hier echter vanaf gezien.

Nergens weet deze tv-film het niveau van de serie te benaderen. De actiescènes zien er nog steeds knullig uit en het script rammelt aan alle kanten. Ook het acteerwerk is beneden de maat.
Over het geheel dus een erg middelmatige actiefilm.