The Cat from Outer Space (1978)

Alternatieve titel: De Kat van de Melkweg

Sciencefiction / Familie

geregisseerd door Norman Tokar
met Ken Berry, Sandy Duncan en Harry Morgan

Een ruimteschip landt op de aarde en wordt meteen in beslag genomen door de Amerikaanse overheid. De piloot van het schip, een kat, weet te ontsnappen, en kan door middel van zijn halsband communiceren met de mensen. De kat slaagt erin Frank Wilson te overtuigen om hem te helpen zodat hij weer terug naar zijn planeet kan.

Disney films blijven leuk

avatar van notorious_kim
Ik hou van katten en van disney, dus ik vond dat ik deze film zeker en vast eens moest bekijken. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij is dan ook wel van voor mijn tijd!
Het concept dat erachter zit, is wel leuk. Het is geen zware film, dus ideaal om met wakker te worden (zoals ik vandaag gedaan heb). De visuele effecten zijn niet schitterend, maar dat is normaal, aangezien het al een oude film is. Ook de dialogen laten hier en daar te wensen over. En de acteurs zijn ook niet altijd dat. Vooral aan die vrouw irriteerde ik me rot. Die heeft daarbij nog eens een irritante stem, dus dat werkte wel op mijn systeem.
Over het algemeen een leuke familiefilm, niet eentje die ik veel zal bekijken, daarom is hij net iets te middelmatig.

Belachelijk script, maar niet onvermakelijk voor kinderen.

avatar van baspls
"My name is Zunar J 5 Slash 9 Doric 4 7."

Zag deze op Netflix staan en omdat ik een enorme kattenliefhebber ben en in het bezit ben van de handtekening van de producer van deze film heb ik hem dan toch maar even gekeken.

Erg slecht acteerwerk. Ken Berry deed het opzich wel aardig maar het was allemaal behoorlijk nep. Erg slecht verhaal en behoorlijk gedateerd. De film had voor het zelfde geld in de jaren '50 gemaakt kunnen zijn. Sommige mensen vinden de Herbie-films van Disney erg slecht maar ik vond die altijd wel aardig, deze prent is later gemaakt en toch beduidend minder.

De ruimteschepen en futuristische apparaten zijn erg ongeïnspireerd en de effecten erg slecht. Bij de levitatie-scenes zag je soms duidelijk visdraad en als de kat de soldaten op pauze zet is dat echt ongelofelijk knullig gedaan.

Die kat vond ik echt geniaal (eigenlijk zijn er twee gebruikt voor de film). Honden kun je trainen voor een film maar een kat zal altijd doen wat ie zelf wil. De filmmakers hebben waarschijnlijk gewoon uren die kat gefilmd en later gemonteerd op een moment dat het goed uitkwam met de dialoog. Waarschijnlijk veel met zakjesvoer en laserpennen lopen zwaaien en zo. Bij oudere films met dieren blijft het altijd de vraag of er geen dieren zijn mishandeld of zelfs overleden. Bij deze film vroeg ik me dat ook af, vooral toen ze de kat verdoofde, vond ik maar eng.

Voor kinderen zal het best vermakelijk wezen maar ik vond er niet zo veel aan. Uiteindelijk word het een grote gok-reclame. Met die titel had je toch wel iets beters kunnen afleveren.

Prettig gestoorde 'retro' sciencefiction-film.
Een ongecompliceerde feelgood film. Een hoop nonsense, maar vermakelijke nonsense.
Nogal gedateerd misschien, maar het kwam op mij juist nostalgisch over.
De kat vond ik erg leuk, vooral omdat hij zo nuchter is. De oplichtende halsband was een simpel effect maar het paste perfect in de film. Zo'n film waar het verhaal er eigenlijk minder toe doet, maar de sfeer en de personages belangrijker zijn.
De special effects ogen nu soms wat knullig, maar omdat het geen cgi is kan ik die oude effecten juist wel waarderen. Het heeft zelfs wel een bepaalde charme als je bijvoorbeeld wat draadjes kunt zien.
Er zijn natuurlijk betere Disneys, maar als vermakelijk tussendoortje zeker de moeite waard.