Out of the Dark (2014)

Verenigde Staten / Colombia / Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Lluís Quílez
met Julia Stiles, Scott Speedman en Stephen Rea

Een Amerikaans koppel, Sarah en Paul, verhuist met hun dochter Hannah naar Columbia om daar de fabriek te runnen van Sarahs vader. Men kom er snel achter dat het spookt in het huis waar ze zijn ingetrokken. Er blijkt een link te bestaan met een sinister Amerikaans bedrijf.

avatar van tattoobob
Ben benieuwd

avatar van fritsy
zombies en geesten word ik nu onderhand wel beetje moe van.

avatar van tattoobob
fritsy schreef:
zombies en geesten word ik nu onderhand wel beetje moe van.

Lekker overslaan is dan misschien een tip voor jouw

avatar van knusse stoel
Redelijke film waarbij ik zo nu en dan even weg sukkelde v.w. vermoeidheid. Vriendin vond het een kleine 3 * waard, dus bij deze. Alleen het einde heb ik goed meegekregen en verhaal leek een beetje een wraakoefening.

avatar van schumacher
Mja, al zovele keren gezien, niks nieuws meer.
Een paar leuke scenes maar meer ook niet.
De acteurs/acteerprestaties vielen nog mee.
Bij momenten ook saai, ppff.
Geen aanrader vind ik, er zijn er betere maar anderzijds ook slechtere.

Vervelende horror met een suf verhaal en nooit eng of spannend zonde van de cast.

slap verhaal met veel fouten.

Vond het een goede film en inderdaad vaker gezien
Geen gore horror maar goede spannende momenten

ik had het na 5 min moeten weten!!!!, B film, mijn hemel wat een tergend slecht verhaal!!!!

avatar van EVIL '84
Deze film viel mij vies tegen. Werd nergens eng en het verhaal werd naar mijn idee tegen het einde aan afgeraffel. Er had meer uit gehaald kunnen worden, zag het einde van mijlen ver al aankomen... Hebben ze de de lijken van die kinderen eigenlijk gevonden? Was geen dood kind/skelet te zien op het einde. En fijn dat je je dochter terug hebt, maar Sarah en Paul komen iets te gelukkig over na alle ellende en zeker omdat Sarah's vader 2 seconden geleden voor hun ogen stierf....lame...Beter overslaan deze.

Best oké.

Begin is wat aan de taaie kant. Stiles is een dramatisch slechte actrice en Speedman is maar een ploert. Gelukkig is dit zo'n horrortje dat op locatie gaat, waardoor een zekere exotische aantrekkingskracht alsnog de aandacht vasthield.

Eens het horrorplotje op gang is getrokken stijgt het niveau. Enigszins langzaam want echt geweldig origineel is het allemaal niet. Een beetje horrofan heeft dit allemaal al eerder gezien, in welke licht verkapte vorm dan ook, maar naarmate het duo dichter bij de waarheid komt wordt de film wel beter.

Eindlocatie is érg gaaf trouwens, al had ik wel het gevoel dat er iets te weinig mee gedaan werd. In ieder geval mag de finale er wel zijn. Niet écht horror, maar wel sfeervol en een waardige afsluiter voor een degelijk horrortje.

Hoge verwachtingen hoef je niet te hebben, maar qua filler geen verkeerde keuze. Enkel jammer van de cast.

avatar van blurp194
Stiles mag misschien niet de beste actrice ooit zijn, toch mag ik haar graag zien. Misschien niet in deze film, want echt goed doet ze het er nou ook weer niet in. Een paar bijrolletjes lijken er dan beter uit te komen.

Eng wordt het niet echt, het is meer dat de overdreven soundtrack af en toe lawaai maakt waar je dan van moet vinden dat het met zoveel herrie wel eng zal zijn. Kwam niet echt op me over eigenlijk.

De eindlocatie is zoals Onderhond al zegt erg gaaf, maar helaas maar erg kort in beeld of erg donker. Horror in het donker doet het nooit zo goed bij mij, als ik niet zie waar ik bang van zou moeten zijn word ik het ook niet.

Flauw tussendoorfilmpje, meer niet.

avatar van AmazingPP
Best een aardige thriller, horror zou ik het niet willen noemen. Stiles doet ontzettend haar best en komt daardoor redelijk overtuigend over. Euvel van de film is dat hij nergens echt eng wordt, al schrok mijn kat zich een hoedje bij een scene. Geluidseffecten zijn dus prima in orde. Gekeken vanaf Blu Ray. 3 *

avatar van weberanja
Wat een slechte film. Stiles speelt als een natte krant, het huis doet ook niet echt eng aan, geen vonk van romantiek tussen de echtlieden. Het dochtertje komt als beste uit de bus. Slappe film!

avatar van Rickyman
Visueel zag het er nog wel aardig uit, maar verder is alles gewoon erg slapjes inderdaad.
Een vrij matig en overbodig filmpje, dat al velen malen beter is uitgevoerd.

Ik vind stiles zeer zeker geen slechte actrice! Mag haar graag zien in films... maar dit vond ik toch wel een beetje een flop.

leuk verhaal. Zeker goed bedacht! Maar slecht uitgewerkt. Het zat allemaal niet heel erg duidelijk in elkaar en het was niet echt spannend. De acteurs vond ik persoonlijk een beetje slap. Vooral de vader kwam niet overtuigend over. Hij acteert zeker niet hoe iemand (Waarschijnlijk) in het echt zou reageren. Vond het ook een beetje traag verlopen en ik kan dit niet echt horror noemen. De dochter deed het voor haar leeftijd super goed! Je kan zo'n jong iemand niet kwalijk nemen als het niet overtuigend genoeg is. Toch vond ik dat ze het wel redelijk deed. Voor haar leeftijd een dikke 9. De man en de vrouw waren gewoon erg slapjes wat dat betreft. Ik had sommige momenten echt de neiging om het af te zetten, maar omdat dit wel een lekker pakkend verhaal is bleef ik toch kijken. Ik vind het heel erg jammer dat ze zo'n verschrikkelijke uitwerking maken bij zo'n lekker pakkend en spannend verhaal. Omdat het verhaal goed is toch nog 1,5 ster. En een compliment voor het dochtertje. Toch vind ik het een beetje apart dat iedereen uit de familie amerikaans is en het dochtertje een accent heeft zoals in Engeland. Dit stoorde me wel een beetje, maar dat is niet het ergste van de film. Ik vind dat ze een betere uitwerking moeten maken met hetzelfde verhaal want zoals ik al zei vond ik dat een erg pakkend en spannend verhaal.
Ik vond het op het begin erg traag gaan. Het was allemaal erg vaag en sloom. Op het einde ging het me weer te snel. Er was geen spannend moment en alles was zo in een keer goed. Het is wel leuk om hem een keer gezien te hebben, maar of ik hem nog een keer ga kijken... Dat is een goede vraag.

avatar van Phantasm
Saaie horror over het geheel waar veel te weinig in gebeurt, gaat gauw vervelen.

Niet zo slecht als je op basis van de lage waarderingen zou denken, anderzijds: een echt goede film is het natuurlijk ook niet. Aanvankelijk lijkt het een soort spookhuisverhaal te worden, en op dat gebied hebben we er de laatste jaren een aantal klasse productie gezien, en daar valt deze dan bij in het niet.
Later verplaatst de actie zich wat meer naar buitenshuis, en dan helpt het weer niet dat het op zich goed bedachte verhaal in het laatste kwartier afwisselend voorspelbaar en kitscherig word.
Ach, uiteindelijk gewoon een B-film, met een aardig verhaal maar een slordige uitwerking. Dus uitsluitend als je er voor in de stemming bent, en de neiging om niet al te kritisch te zijn kunt onderdrukken.

avatar van Decec
Een goede thriller/horror film...
Prima verhaal en spannend film...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Scott Speedman...
Prima camerabeweging...

avatar van Collins
Optisch gezien valt er niet veel op de film aan te merken. Met sfeervolle lokaties, die fotografische hoogstandjes uitlokken. Met talloze scènes die de Colombiaanse natuur en folklore goed tot hun recht laten komen. Met aangename acteurs. En prettig strak gefilmd ook. Nee, met de bekleding van de film is niet veel mis.
Maar ja, de film mag er dan mooi uitzien, het gaat in een film natuurlijk wel om meer dan uiterlijk alleen. Neem het verhaal bijvoorbeeld. Op dat vlak valt de film gewoon tegen. In deze film gebeurt eigenlijk niet veel dat de wenkbrauwen heel heftig doet fronsen. Het is wat saai. Wat gezapig allemaal. Het verhaal wordt zeer voorspelbaar ingevuld. Er is hier een luie en gemakzuchtige scriptschrijver aan het werk geweest.
Nu stel ik aan een spookhuisfilm niet eens hele hoge eisen, wetende dat het moeilijk is om nog met iets origineels of verrassends uit de hoek te komen. Ik ben al snel onder de indruk van een spookhuis. Ik ben een gemakkelijk slachtoffer. Maar bij deze film lukte het niet. Ik kwam tijdens het kijken maar niet in duistere en griezelige sferen terecht. De film inspireert gewoon niet voldoende.
Het verhaal is saai. Zelfs de griezelscènes zijn niet heel spectaculair. Het is aan de sfeervolle lokaties te danken dat de film nog wat duisternis mee krijgt. Van de langdradige griezelscènes moet je het niet hebben. Ik verlangde meer en meer naar een onstuimige oppepper.
Een laatste redmidel dat de kijker uit een slaapverwekkende staat kan trekken is de jump scare. Een goedkoop maar effectief middel. Een verwachtingsvol eng shot begeleid door een harde muzikale uithaal. Die truc wordt hier niet gebruikt en dat is prijzenswaardig. Het is immers (te) gemakkelijk scoren. Ben ik ook helemaal geen voorstander van. Desondanks zat ik temidden van alle gezapigheid toch te hopen op een lading goedkoop effectbejag. Die hoop zegt veel over de filmbeleving.

avatar van Hollywood007
EVIL '84 schreef:

Op het einde was er in het water wel degelijk en skelet te zien wanneer de vader van het kleine meisje die staaf neemt om de deur mee te openen niet dat er verder nog iets interesant mee gedaan wordt spijtig genoeg.