Ascension (2014)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Sciencefiction
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Stephen Williams, Mairzee Almas, Nick Copus en Robert Lieberman
met Tricia Helfer, Gil Bellows en Brian Van Holt

1963. De Verenigde Staten hebben honderden mannen, vrouwen en kinderen de ruimte in gestuurd om het ruimteschip Ascension te bevolken, om het voortbestaan van het menselijk ras te verzekren. 50 jaar later is de bemanning nog steeds niet teruggekeerd naar de aarde en beginnen zij te twijfelen aan de aard van hun missie. Zeker na de mysterieuze moord op een jonge vrouw - de eerste moord sinds hun vertrek.

Uitstekende miniserie met maar in handicap , namelijk dat er geen vervolg op komt ondanks dit gegeven uiterst onderhoudend en een hoog soap gehalte waar ik gek op ben.

avatar van beegie
Heb de serie net gezien, en dan lees ik van stinissen dat er geen vervolg komt.
Heel jammer vond het een leuke serie.

beegie schreef:
Heb de serie net gezien, en dan lees ik van stinissen dat er geen vervolg komt.
Heel jammer vond het een leuke serie.

Maar je weet maar nooit , misschien.....

avatar van ZZ TOP
Zou toch erg jammer zijn als hier geen vervolg van komt.... wat een geweldige serie!!

ZZ TOP schreef:

Vind ik ook.

avatar van kleez
Top avond gehad, wat een enorm boeiende mini serie! Wist me toch telkens weer te verassen. 4,5* dik verdiend!

Overigens, ook de moeite waard om de site (en met name 'timeline') te bekijken: Ascension ? Show | Syfy

Gave serie hoor.. holy moly!
Spannend, goed acteerwerk..
Beetje open einde wel, dus nu duimen voor een sequal

avatar van Berthil
Prettige serie om naar te kijken. Zo te zien hadden ze op de Ascension ook ouderdom, overgewicht en lelijkheid onder controle, allemaal bijna niet gezien. Goede combinatie voor mannen om naar te kijken, Sci-Fi en mooie vrouwen. Gelukkig ook met Tricia Helfer uit Battlestar Galactica serie. Niet geheel toevallig waarschijnlijk, de serie komt van hetzelfde TV netwerk.

avatar van Nicole_1989
Erg boeiende, interessante en vernieuwende serie! Mooie twist na Chapter I, die alles in een ander licht zet. Erg jammer als er geen vervolg zou komen, want het open einde geeft toch genoeg opties voor een vervolg!