Harry & Son (1984)

Alternatieve titel: Harry and Son

geregisseerd door Paul Newman
met Paul Newman, Ellen Barkin en Robby Benson

Harry Robbins verdient de kost als kraandrijver en leeft samen met zijn zoon Howard in een vervallen huis. Harry's leven verandert drastisch wanneer hij op een dag ontslagen wordt omdat hij een man bijna raakt met zijn kraan. Hij zinkt weg in zelfmedelijden.

avatar van Darbie
Een hoogdravend verhaal is het niet, maar als film door het quasi-nonchalante spel van prima acteurs(trices) goed verteerbaar. En het sentiment gaat gelukkig niet 'over the top'.

Verdient naar mijn mening op MovieMeter meer dan een gemiddelde van 2,68.

Een van de beste latere films van blue-eyes Paul Newman ook de rest van de cast is top een echte aanrader. Verder ook nog rollen van Ossie Davis, Morgan Freeman, en in het echt zijn vrouw Joanne Woodward.

Redelijke drama film met een goede cast